2015-09-02, 17:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej igen, Marvin Bush var aldrig heller i Ace Elevators ledning eller styrelse....
Han satt däremot i Securacoms styrelse från 1993-1999, och Securacom var ett bolag som fram till 1998 höll i delar av säkerheten runt wtc..
Rätt långsökt koppling med andra ord..

Detta har jag diskuterat tidigare med en annan användare och då kom vi fram till något annat, nämligen att Securacom blev Stratasec som hade ett slutförandekontrakt på WTC som löpte fram till det att attacken skedde, Marvin Bush var kvar på företaget till 2000, då han bytte till en försäkringsfirma som bl.a. hade WTC som försäkringsobjekt.
Presenterar man hela sanningen och inte väljer bort väl valda delar av den kanske inte kopplingen blir så långsökt ändå?

http://www.commondreams.org/views03/0204-06.htm

Marvin Bush joined Securacom when it was capitalized by the Kuwait-American Corporation, a private investment firm in D.C. that was the security company's major investor, sometimes holding a controlling interest. Marvin Bush has not responded to telephone calls and e-mails for comment.
KuwAm has been linked to the Bush family financially since the Gulf War. One of its principals and a member of the Kuwaiti royal family, Mishal Yousef Saud al Sabah, served on the board of Stratesec.
The managing director at KuwAm, Wirt D. Walker III, was also a principal at Stratesec, and Walker, Marvin Bush and al Sabah are listed in SEC filings as significant shareholders in both companies during that period.
2015-09-02, 19:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Detta har jag diskuterat tidigare med en annan användare och då kom vi fram till något annat, nämligen att Securacom blev Stratasec som hade ett slutförandekontrakt på WTC som löpte fram till det att attacken skedde, Marvin Bush var kvar på företaget till 2000....
Ja det stämmer att de bytte namn (i samband med börsnoteringen 1997 pga att deras tidigare namn krockade med ett annat bolags namn), vad det skulle spela för roll för 9-11 vet jag dock inte. Vet du?

Och ja det stämmer att Bush satt till juni 2000, han omvaldes för sista gången 1999 så där hade jag fel på ett år. Fortfarande avgick han över ett år innan 9-11 och han sålde enligt mina källor (i motsats till vad jag tror du påstår nedan) alla sina aktier i bolaget redan år 2000. Han finns åtminstone inte listad som aktieägare efter det..
http://www.911myths.com/html/stratesec.html

Angående "slutförandekontraktet" så säger väl redan ordet "slutförandekontrakt" att det handlar om ett specifikt projekt i motsats till att sköta hela säkerheten för wtc, vilket ju var vad vi diskuterade.
Säkerhetskontraktet förlarde Securacom (Stratesec) som jag tidigare skrev redan 1998:

Securacom got the $8.3 million World Trade Center security contract in October 1996 and received about $9.2 million from the WTC job from 1996 (a quarter of its revenues that year) to 1998. But in 1998, the company was "excused from the project" because it could not fulfill the work, according to former manager Al Weinstein, and the electronic security work at the WTC was taken over by EJ Electric, a larger contractor.
http://washingtonspectator.org/family-business-at-the-watergate/

Citat:
...Marvin Bush var kvar på företaget till 2000, då han bytte till en försäkringsfirma som bl.a. hade WTC som försäkringsobjekt.
Presenterar man hela sanningen och inte väljer bort väl valda delar av den kanske inte kopplingen blir så långsökt ändå?

http://www.commondreams.org/views03/0204-06.htm

Marvin Bush joined Securacom when it was capitalized by the Kuwait-American Corporation, a private investment firm in D.C. that was the security company's major investor, sometimes holding a controlling interest. Marvin Bush has not responded to telephone calls and e-mails for comment.
KuwAm has been linked to the Bush family financially since the Gulf War. One of its principals and a member of the Kuwaiti royal family, Mishal Yousef Saud al Sabah, served on the board of Stratesec.
The managing director at KuwAm, Wirt D. Walker III, was also a principal at Stratesec, and Walker, Marvin Bush and al Sabah are listed in SEC filings as significant shareholders in both companies during that period.
Jaha? Om KuwAm finansierade Securacom så är det ju helt normalt att de tillsätter folk i styrelsen. Om Bush då hade kopplingar till KuwAm så legitimerar det ju hans tillträde.
Och som sagt, Bush avgick och sålde sina aktier i god tid innan 9-11, och bolaget förlorade kontraktet om ansvaret för säkerheten ännu tidigare...

Angående att Bush gick till HCC Insurance så var väl det knappast klokt om han visste vad som skulle hända...
Houston-based HCC Insurance Holdings Inc. confirmed its net loss from the World Trade Center disaster would be approximately $30 million before tax.
EDIT: HCC måste för övrigt haft en mycket liten del av försäkringsåtagandena för WTC om de inte förlorade mer än 30 MUSD av de miljarder som det slutligen kom att handla om. Bland de större bolagen återfinns vad jag läst t.ex. Allianz AG, Chubb Corp, Swiss Reinsurance Co, Ace Ltd och XL Capital Ltd. Hur många bolag det var totalt vet jag inte..

Som så ofta slänger ni fram en massa lösa trådar som inte alls hör ihop, inte ens formar en logisk kedja, och förväntar er att det ska tolkas som någon form av bevis. (Jag antar det är därför i alla fall?)
Men tack för att du rättade mig på året Marvin avgick. 2000 skulle det vara, precis som du skrev.

Presenterar man hela sanningen och inte väljer bort väl valda delar av den kanske kopplingen är väldigt väldigt långsökt ändå?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-09-02 kl. 19:15.
2015-09-02, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Marvin Bush var kvar på företaget till 2000, då han bytte till en försäkringsfirma som bl.a. hade WTC som försäkringsobjekt..

Ett tillägg angående detta.
Att sitta i styrelsen kan väl kanske beskrivas som att "vara kvar på företaget" om man är snäll, men viktigt att tänka på är att styrelsen långt ifrån närvarar på daglig basis i ett företag. Att sitta i styrelsen kan normalt handla om att infinna sig för möten och beslutsfattande vid ca 10-15 tillfällen per år.
De flesta styrelseledamöter sitter därför antingen i ett flertal styrelser, alternativt har de ett heltidsjobb och styrelsearbetet vid sidan av som extraknäck. När du skriver att han slutade i den ena styrelsen och började i den andra låter det lite som om han gick från ett jobb till ett annat, men så var knappast fallet. Idag ser hans CV ut såhär:

Citat:
He serves on the Board of Directors and is a Member of the Advisory Board of HCC Insurance Holding Inc. Mr. Bush is on the Board of Directors of Kerrco Inc. He is a Member of the Executive Advisory Board of the Calder Private Equity Partners. Mr. Bush sits on the NCAA Leadership Advisory Board of Directors and is a Member of the Board of Trustees for the St. Stephen's and St. Agnes School. He served as a Director of Fresh Del Monte Produce Inc, since January 1998. He is a Member of the Board of Directors and Member of the Executive Advisory Board of the George W. Bush Presidential Library. Mr. Bush is a Member of Advisory Board of TDF Ventures
2015-09-02, 21:04
Medlem
bernad_laws avatar
Jaha, då har denna tråd också spårat ur till att bli en generell tråd om 9/11, och då låses den och hänvisas till huvudtråden. /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in