2010-07-09, 17:51
Medlem
muppenwtfs avatar
Hej
Behöver bara lite opartisk feedback;
Min tjej har massa killkompisar. Det är helt lugnt med mig.
En av dem sa till henne att han var kär i henne för typ 4 månader sedan medan jag var utomlands. Detta är inget hon berättat utan jag har hört på omvägar.
De hade inte så mycket kontakt efter det förutom att de går i samma skola. Jag och flickvännen var utomlands förra helgen och hon lade upp bilder på det. Nu har han likeat några bilder av henne och skrivit saker som "va söt du är *****! ", "hahaha! så söt". Ska jag lacka å skriva en rad eller två på bilden i stil med "vad fucked up du är *killens namn* eller hur fan hanterar jag det? Eller ska jag ens göra något? Kanske bara jag som överreagerar? Hon svarar ju på hans meddelanden och det uppmuntrar väl honom så hon är ju helt lugn med det och har inte nämnt något för mig.

/muppenwtf
Citera
2010-07-09, 17:54
Medlem
Kebabkaggens avatar
Om du lackar ur på honom bekräftar ju bara det att du är svartsjuk och således blir du mindre värd i hennes ögon.
Citera
2010-07-09, 17:56
Medlem
supermassives avatar
Jag tycker inte du ska skriva någon otrevlig kommentar. Istället kan du ju skriva något i stil med: "Javisst är hon det!" eller kanske t.o.m. vara så fräck att du skriver: "Javisst är min flickvän det!". Inte otrevligt, det kan istället få honom att bli nästan uppmuntrad till att fortsätta skriva. Fast det där är ju självklart inte säkert, alla beter sig olika.
Citera
2010-07-09, 17:57
Medlem
muppenwtfs avatar
Och om jag inte kommenterar det kanske hon tror jag inte bryr mig om henne och försöker provocera mig ännu mer för att väcka en reaktion.
Citera
2010-07-09, 17:58
Medlem
Dildosauruss avatar
Skriv något i stil med "Vad du är vacker ****, älskar dig!". Svartsjuka kommer bara förstöra för dig i det långa loppet.
Citera
2010-07-09, 18:00
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Och om jag inte kommenterar det kanske hon tror jag inte bryr mig om henne och försöker provocera mig ännu mer för att väcka en reaktion.
Skriv så som Dildosaurus skriver eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av Dildosaurus
Skriv något i stil med "Vad du är vacker ****, älskar dig!". Svartsjuka kommer bara förstöra för dig i det långa loppet.
Exakt! Något sånt tycker jag också att han ska visa. Det blir ju som en bitchslap i ansiktet för den andra killen då TS markerar på ett snyggt sätt att hon är hans flickvän och att han är väl medveten om att den där killen kommenterar hennes bilder.
Citera
2010-07-09, 18:00
Medlem
muppenwtfs avatar
Vad vinner jag på det om man jämför med att inte kommentera alls?
Citera
2010-07-09, 18:01
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Vad vinner jag på det om man jämför med att inte kommentera alls?
För att då inser han ännu mer vad det är du har och inte han. Han blir väl lite avis på att han inte är hennes pojkvän.

Eller hur man nu ska kunna förklara det på ett "bra" sätt.
Citera
2010-07-09, 18:04
Medlem
Squeaikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabkaggen
Om du lackar ur på honom bekräftar ju bara det att du är svartsjuk och således blir du mindre värd i hennes ögon.

Menar du att det på något sätt skulle vara oattraktivt att vara lite svartis?
I små mängder tycker jag det visar att man värnar om den man bryr sig om.

Jag tycker för övrigt inte det verkar som killen är problemet ÄN, utan att du borde snacka med din flickvän om det. Kanske nämna i förbifarten att "det var väldigt vad han skriver trevliga saker till dig".

Iofs, om du inte känner dig hotad eller "behöver" känna dig hotad av killen kanske det är bäst att ignorera det hela (så vida han inte är psykiskt störd och kanske är kababel att skada dig eller henne).

Det var min åsikt baserad på evidensen i ditt inlägg.
Citera
2010-07-09, 18:08
Medlem
muppenwtfs avatar
Jag får lust att skriva något riktigt bittert till honom. Hon säger att han gärna vill träffa henne men att han varje gång föreslår att de ska gå ut tillsammans vilket inte hon vill.
Och han är en sån badboy som känner alla i hela hammarbys firma och går å pissar hos polisen och annat coolt som löst söderfolk gör. Rak motsats till mig och mina värderingar så hade lixom varit lack på honom bara jag såg honom på gatan, vilket gör detta fruktansvärt provokativt.
Citera
2010-07-09, 18:08
Medlem
Kebabkaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeaiker
Menar du att det på något sätt skulle vara oattraktivt att vara lite svartis?
I små mängder tycker jag det visar att man värnar om den man bryr sig om.

Flickvännen verkar ju inte ha något emot uppmärksamheten hon får från pojkspolingen så jag tror hon skulle tycka att det var fjantigt av honom att vara svartsjuk, då dom "bara är kompisar".
Citera
2010-07-09, 18:12
Medlem
Squeaikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabkaggen
Flickvännen verkar ju inte ha något emot uppmärksamheten hon får från pojkspolingen så jag tror hon skulle tycka att det var fjantigt av honom att vara svartsjuk, då dom "bara är kompisar".

Skulle hon ha något emot uppmärksamheten om hon nu faktiskt var intresserad av snubben?

Men du har faktiskt en poäng. Klart det skulle kunna uppfattas som lite fjantigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in