2010-07-08, 22:26
Medlem
Fria Tider

Vad tycker ni om den senaste prestationen från våra somaliska vänner? Personligen har jag slutat upp med att förvånas..
Citera
2010-07-08, 22:37
Medlem
Emystias avatar
Hur kan dom ha lyckats flytta över 27miljoner utan att nån kom på dom från början?
Citera
2010-07-08, 22:37
Medlem
BaalZeBubs avatar
Bokföra transaktioner till terroristorganisationer? Någon måtta får det väl vara på kraven.
Citera
2010-07-08, 23:02
Medlem
Nohs avatar
Låter lite vinklat det här. För det första om de inte är bokförda hur kan då Etiopiens ambassadör veta varifrån de kommer?

Men visst, det händer. Låter bara för vridet för att jag ska ta det till hjärtat.
Citera
2010-07-09, 02:22
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emystia
Hur kan dom ha lyckats flytta över 27miljoner utan att nån kom på dom från början?

Vart kommer pengarna ifrån undrar jag mer över.
Citera
2010-07-09, 04:56
Medlem
gissar på friskolor
Citera
2010-07-09, 07:36
Moderator
Siegfrids avatar
Säkert intressant, men vad i hela friden har det med Medier och Journalistik att göra förutom det att det stått om det i tidningen?
Det är ju inte tidningarnas rapportering i sig som är fokus för diskussionen.
Passande forumkategorier torde vara:
Samhälle/Aktuella brott och kriminalfall eller Politik/Terrorism

mvh
Citera
2010-07-09, 23:48
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h

De kommer över pengar från Personlig assistans ersättningen som ju är gigantisk då den förutsätter
att du betalar arb avgifter och skatter för anställda. Tänk dig en person som behöver 24x7 jour året runt
Det blir miljoner och om det sedan aldrig bokförs en enda cent på "företaget" utan allt skickas till Somalia blir det en slant.

Att Svenska myndigheter kan vara så dumma är väl den berättigade frågan.
Citera
2010-07-10, 01:45
Medlem
MrBoaOrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
...Att Svenska myndigheter kan vara så dumma är väl den berättigade frågan.

Det mest skrämmande är att diverse Somalier lyckas överlista nämnda svenska myndigheter. Är myndigheterna/vi måhända förblindande av vår mästerskapstitel i global solidaritet och medkänsla och omtanke om "the small people"?
Citera
2010-07-10, 10:01
Medlem
Citat:
Du kan sluta undra; det är du och alla andra som betalat världens högsta skatter till solidaritet och rättvisa. Sosseriet har bara glömt berätta vem solidariteten och rättvisan var ämnad för...
Citera
2010-07-10, 10:29
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:

well... ursprungligen... från min och DIN skatt...
Citera
2010-07-10, 14:30
Medlem
Jafan89s avatar
Neej det är bara en vinklar artikel, är helt säker på att pengarna går till fridtidsgårdar i Somalia och de stackars liven glömde helt enkelt att bokföra

Nej men ärligt, artikeln är absolut vinklad, men den visar ändå på ett extremt stort hål där våra myndigheter misslyckas katastrofalt, och inte behöver stå till svars för det.
Så länge folk kan misslyckas och det är accepterat så kommer väldigt många "slacka" och inte göra allt i sin makt för att lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in