2002-10-15, 11:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu tycker jag ju kanske inte att Er diskussion i detta ämne har något med avancerad politik att göra. Snarare har den ramlat ihop i en hopplös hög av personliga påhopp och tjat.
Jag förstår ju att ämnet i sig ligger dig väldigt varmt om hjärtat och det enda jag önskar (och säkert andra med mig) är att du någon gång svarar på några av våra frågor.
Det är mycket enklare att föra en diskussion om båda parter förstår varann. Eller är det månne snarare en lektion du håller för oss?

Vänliga hälsningar
/Banarne
Citera
2002-10-15, 12:20
Medlem
Peter Harolds avatar
Nej, Banarne:

Citat:
Ursprungligen postat av banarne
Nu tycker jag ju kanske inte att Er diskussion i detta ämne har något med avancerad politik att göra. Snarare har den ramlat ihop i en hopplös hög av personliga påhopp och tjat.
Jag förstår ju att ämnet i sig ligger dig väldigt varmt om hjärtat och det enda jag önskar (och säkert andra med mig) är att du någon gång svarar på några av våra frågor.
Det är mycket enklare att föra en diskussion om båda parter förstår varann. Eller är det månne snarare en lektion du håller för oss?

Vänliga hälsningar
/Banarne

...så är man tillbaka, något mer fit-for-fight än i fredags. Jag orkar dock inte gå i polemik med Gavne (det finns inget mer att säga i sakfrågan), men jag vill påpeka att Gavnes senare inlägg blivit mer aggressivare och har ofta inslag av destruktiva tongångar, om våld, mord och fysiska skador. Analysera hans språkbruk (bortse från den fruktansvärda grammatiken) och håll med om att vi hör ropet från en människa som kan vara farlig för sig själv och sin omgivning.

Tack för ordet!
Citera
2002-10-15, 12:55
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banarne

Vänliga hälsningar
/Banarne

Han skriver som han pratar, det skulle vara kul att -SPÄÄRA in dåren på ett -ZOO och mata han med nötter varje gång han rabblade om fascister och -MÖÖRDARE
Citera
2002-10-15, 13:08
Medlem
-EN RUSKIG!!! LEKTION.

Är det helt säkert, som signaturen ”Banarne” undrar om här ovan.
Som jag presenterar här ovan:

Tis Okt 15, 8:55 am, under rubriken ”-HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!”.

För …inte minst tyvärr många samhällsmedlemmar som inte läser inlägget. Som de inte vet om inlägget och i många, verkligen behövande fall, inte heller har tillgång till Internet. …texten BOOOORDE ju vara självklar i Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås), och i Sveriges Radio Västmanlands utsändning, och i Sveriges Televisions ruta.

–Men alltså bara tanken att chefredaktörn´ Elisabeth Bäck skulle publicera texten i tidningen, är ju helt svindlande. …det skulle ju bli hennes död som anställd tidningsmakare. Och skulle nyhetschefen Kristin Axinge-Jaslin radiera ut budskapet, skulle hon ju få ett helvete av gubben sin.

Men alltså, förhoppningsvis får i alla fall en del kunskapen om hur det går till i vårt, så kallade demokratiska och rättsstats tänkande Sverige. Som ju texten också finns på andra platser på Internet.

-Och duuuu! anonyme ”Banarne”, säkert ser läsarna PÅ DIREKTEN!! här ovan, att du kör bluff med anklagelsen att jag inte svarar på frågor.
Detta kännetecknande bluff för dig, som SOCIALDEMOKRATISK SABOTÖR, man kan lätt förstå med att bara ögna igenom dina olika inlägg här på Flashback.

===
Signaturerna "Peter Harold" och "micke_h" här ovan, redovisar så väl med sina respektive inlägg; och tidigare inlägg här ovan, VAAAD dessa varelserna är för något.
Citera
2002-10-15, 13:11
äldre konto (old)
Ej medlem
B-O Gavne

Fick du mitt PM med "inbjudan" till Forumhuset?
Jag försökte inte driva med dig om du tror det.

Nivån är lite högre där och dina åsikter skulle nog kunna leda till intressant debatt.

Adressen är fortfarande: www.forumhuset.com
Citera
2002-10-15, 13:53
äldre konto (old)
Ej medlem
B-O Gavne:
Du verkar köra en märklig "jag-skiter-i-om-någon-lyssnar-men-FAN-ta -den-som-opponerar-sig"-stil på dina inlägg.

Att jag sedan påstå att jag är en bluffande socialdemokratisk sabbotör är ju så korkat att det inte ens är värdigt dig, käre Gavne.
Citera
2002-10-15, 14:09
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-EN RUSKIG!!! LEKTION.

Är det helt säkert, som signaturen ”Banarne” undrar om här ovan.
Som jag presenterar här ovan:

Tis Okt 15, 8:55 am, under rubriken ”-HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!”.

För …inte minst tyvärr många samhällsmedlemmar som inte läser inlägget. Som de inte vet om inlägget och i många, verkligen behövande fall, inte heller har tillgång till Internet. …texten BOOOORDE ju vara självklar i Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås), och i Sveriges Radio Västmanlands utsändning, och i Sveriges Televisions ruta.

–Men alltså bara tanken att chefredaktörn´ Elisabeth Bäck skulle publicera texten i tidningen, är ju helt svindlande. …det skulle ju bli hennes död som anställd tidningsmakare. Och skulle nyhetschefen Kristin Axinge-Jaslin radiera ut budskapet, skulle hon ju få ett helvete av gubben sin.

Men alltså, förhoppningsvis får i alla fall en del kunskapen om hur det går till i vårt, så kallade demokratiska och rättsstats tänkande Sverige. Som ju texten också finns på andra platser på Internet.

-Och duuuu! anonyme ”Banarne”, säkert ser läsarna PÅ DIREKTEN!! här ovan, att du kör bluff med anklagelsen att jag inte svarar på frågor.
Detta kännetecknande bluff för dig, som SOCIALDEMOKRATISK SABOTÖR, man kan lätt förstå med att bara ögna igenom dina olika inlägg här på Flashback.

===
Signaturerna "Peter Harold" och "micke_h" här ovan, redovisar så väl med sina respektive inlägg; och tidigare inlägg här ovan, VAAAD dessa varelserna är för något.

Ja du har ju bevisat vad du är för en jävla dåre. Du borde ta och sinnesundersökas lite bättre. Neurologen i Uppsala -STAAD är mycket duktiga på att ta reda på vilken åkomma du kan tänkas lida av.
Citera
2002-10-15, 21:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
-HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!

…hjälp mig snälla ni läsare att förstå, VAAAAD!!?? …är Tårtan.
Signaturen Tårtan här ovan.
-En vanligen liten tårttillverkare. Med en jättego hustru vid middagsbordet, 2,..kanske 6 jävla ungar som spiller såsen på bordsduken och sööörplar mjölken.

Och som, som längst ner på Tårtans inlägg här ovan, redovisar, -KRISTALLKLART!! vad jag här tar i, bland annat att
: tidningsdirektör Anders Harald Pers …tänker jag mig, civilingenjör Håkan Kadesjö, arkitekt Göran Dangemark m.fl. har tänkt ekonomisera sina klöver i fastighets förvaltning.
På Östra Hamnen, Lillåudden och Öster Mälarstrand i Västerås.
: Vilket ingen gräsrots västeråsare vill ha.
: Men som socialdemokraten, Västerås kommuns så kallade starke man, Åke Hillman har lovat herrarna att fixa,
: för att själv kunna framleva sin pensionärs tillvaro i en av lägenheterna med tjusig utsikt över Mälaren.

: Och med hjälp av kommundirektören Monica Ericsson,
: som med fler antal kommuninnevånare; ”STAAAD:s-”innevånare som fru Ericsson mycket heller uttrycker sig. Fru Ericsson kan då begära mer i lönekuvertet.

Och nog finns också chefredaktörn´ Elisabeth Bäck på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) med i skaran, som hon ju nu bara har en liten 2:a. Och en jädrans massa söner, å så gubben förstås, att härbärgera. Dessutom att fru Bäck är uppfödd i Bohuslän, att hon naturligtvis gärna vill få bo med Mälarens vatten alldeles nedanför balkongen.
Alltså mäktiga krafter som är i rörelse, som Tårtan konstaterar.

Tidigare har jag undrat över om skattekontoret tillåter Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) att skattemässigt dra av för tidningens kostnader med sin; läs dåvarande chefredaktören Anders Harald Pers´, lokalredaktion i Washington.
Alltså inklusive resekostnaderna vid jobb på redaktionen.
Jag har också undrat över skatteavdragen när Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) sänder ut sina reportrar; läs journalisten Anders Harald Pers, till t.ex. Italien för att rapportera om badtemperaturen.

-Å alltså tacka faeeen för att det kan bli, som Tårtan inser ovan, besök av mordkommando hos den som försöker lägg strån i vägen.
…som alltså för mig.
Och det där snacket som Tårtan kör med ovan, om att jag är skuggad och att rapporter skrivs om mig. ..e´ ju gammal skåpmat. Som ju Vestmanlands Läns Tidnings tidigare reporter Lena Hörngren –idag chefred på Kommun Aktuellt- redan på 80-talet höllt mig under uppsikt. Till att Journalistförbundets styrelse alltid visste vad jag skulle ta mig till.

====
EEEELLER, att signaturen Tårtan, är skitig ansiktsmask framför …säg socialdemokraten Bengt Gustafsson; jag har svårt att tänka mig att Hillmans politiske sekreterare Jörgen Eklund, skulle låna sig åt sådan smutsig verksamhet.

Och denne Bengt Gustafsson är ju väl inkörd springpojke för Hillman. …och skulle naturligtvis gärna vilja snuva fru Ulla Persson. På jobbet som Hillmans efterträdare.
Och som då, nu här ovan, försöker att efterapa Saaved´ra de Cervant´es´ 1700-tals sagoberättande om väderkvarnar. Ni vet romanfiguren Don Quijote som slogs mot obefintliga väderkvarnar.
–Där ju Gustafssons väderkvarnar, detta stadssnackande –att benämna kommun för stad- är uppenbart konkreta; alltså skulle detta jääätte bluffjobb som stadssnackarna lägger ner. Mot mina enkla argument;för det felaktiga att snacka stad.

Detta skulle bara handla om, som Tårtan skriver ovan, en ”FUTTIG OCH TRIVIAL” fråga, en ”SKITFRÅGA”. …det kan ju ett barn förstå att stadssnackandet handlar om något –fascistiskt, nazistiskt- livsviktigt. För stadssnackarna.
-Jo det finns en hel del i vad Tårtan skriver ovan: ”trots att JAG ÄR DUM I HUVUDET”, ”trots att jag är förståndsmässigt sne”.

Och min jämförelse med Adolf Hitler; till stadssnackarna. –Ja förutom den rent faktiska likheten: att skilja på folk. Att skilja på arier och övriga världens folk med att skilja på tät/stadsbebyggelse boende folk och landsbygds folk.
Så har jag ju konkreta upplevelser av dessa stadssnackarna, med vårdnadsfrågan om våra barn efter familjens skilsmässa.
Å så ju denna mitt …existens förhållande de senaste 20, 20, 20 ÅÅÅÅren.

-VÄSTERÅS KOMMUN ÄR INTE DEMOKRATISKT.
Socialdemokraten Åke Hillman driver verksamheterna i Stadshuset –där kommunverksamheten är inhyst- med en järnhand. -En till rent kriminell järnhand.
Å så att de andra politiska partiernas ledare och Västerås nyhetsmedia, med många flera, håller ihop. …hur konstigt detta än låter.

–Nej, kära läsare, förhållandet är inte så märkvärdigt. Också Adolf Hitler och Benito Mussolini höll ju ihop trots att de egentligen var konkurrenter.

Sen är jag inte, som Tårtan skriver, ensam om att tycka att det är ett viktigt fel att snacka stad. –Förutom att det i vissa fall är rent KRIMINELLT. -Alltså att svenska folket anser att det är fel. Har jag …nog knappt träffat på någon, vanligen samhällsmedlems som, om att jag också först måste förklara förhållandena för benämnandet kommun kontra stad, har ansett att det skall benämnas stad.
…å sÅÅÅÅÅ!! –Varför nekar journalisterna mig att få redovisa frågan för allmänheten?? Naturligtvis att de förstår att stadssnackandet skulle gå på pumpen.

Också, att dessa 20, 20, 20 ÅÅÅÅÅÅrs brevlådepengarna, inte kommer från något hemligt konto. Detta handlar bara om att kommunförvaltningen Proaros´ direktör, som sedvanligt för grovt bedrägeri, bluffar i ekonomiredovisningen.
–Varvid naturligtvis förre Proarosdirektören Bo Dahlöf –idag kommundirektör på Gotland- inte svarar på mina brev till honom med frågor om dessa utbetalningarna.

===
Visst förstår jag Tårtan som bara en liten tårttillverkare och som tänker på sin familjs tillvaro, inför besök av mordkommandon.
Och hans råd till mig att försöka driva denna frågan till dom i högsta instanser som finns, t.ex. EU eller kungen. Mja Carl Gustav tror jag inte mycket på men helt visst tänker jag på Per Stig Möller. Ni vet Danmarks utrikesminister med att Danmark är EU-ordförande land just nu.

…men nog är det väl jääädrans fegt, av Tårtan, att inte ställa dessa frågorna som jag ovan (Mån Okt 14, 10:55 am) skriver om. Tänk på vad Europas –UTOM VI SVENSKAR- och USA:s folk slogs för demokratin, mot sådan här ruskig fascism och nazism. Och tänk på våra än tidigare förfäder, som tillordnade demokratin.

BO-Gavne.

kära goa söta herr gavne. det är inte du som ska skrika HJÄÄÄÄÄLP, det är JAG som ska göra det. hur i hela friden ska jag kunna bemöta ditt inlägg? ditt inlägg är ett praktexempel på vad som menas med ORDSALLAD. det är både något overkligt och orimligt över dina långa och många meningar, som vore det taget ur en feberdröm. men för att slippa gå i polemik med dig så säger jag: du har rätt.
Citera
2002-10-16, 01:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

…sen är det förstås hur många vi är här i den svenska samhällsgemenskapen som är föremål för eliminering. Där då vår Vallby bro över E18 och tågen vid Bangatan (i Västerås), ger ett visst mått för oss i Västerås kommun.
-Och alltså en betydligt bättre, verklig kunskap än vad signaturen Walter här ovan vet berätta.

jag måste till min stora sorg konstatera att herr gavne envist fortsätter att simma omkring i okunnighetens ankdamm, febrilt kvackande. några få olyckliga stackare har hoppat mot sin död, även några få är alldeles för många. men några strömhopp har det ej varit. staketet var värt varenda öre, 2 miljoner kr är småpotatis för västerås stad.
Citera
2002-10-16, 07:23
Medlem
-EN SKITIGT ANONYM VARELSE.

Varelsen hon/han/det, signaturen ”walter” här på Flashback, …är …säger sig vara, vetskapen personifierad. –E´ en sån kombination trovärdig??

–Jomenvisst!! kan man behöva få gömma sig bakom anonymitet, när saken är mycket allvarlig och människor kring saken uppträder farligt. …men aaaaltså, detta som anonyme walter skriver om här, är inte av sådant ämne.
”Walter” är bara en liten skitig västeråsare, möjligen en av denna skiten på kommunbiblioteket.

===
Om strömhopp ner upp mot himmelen från Vallby bron i Västerås, som ”walter” skriver om ovan, har Vägverket berättat för mig, att det var förskräckta socialt engagerade västeråsare, som, efter hänvisning från Västerås kommun, bad Vägverket om detta staketet.
Att Staten tyckte att, oaktat att det är Vägverkets bro, Västerås kommun kunde betala; som det JUUUU!! handlade om en västeråsisk –socialt eländig- sak.

-Alltså oaktat att journalisterna på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås); ni vet bland andra jouurnalisterna Eva Andersson och Anders Lif. ...och inte minst nyhetschefen Mårten Enberg.
Att dessa I N T E berättade om det eländiga.

Men att, socialdemokratiske kommunalrådet och kommunstyrelsens ordförande, Åke Hillman och Co., blåååånekade till att betala; som JUUUU!! bron ägdes av Vägverket.
Med att tillslut, Vägverket fick Västerås kommun.
Alltså detta som den skitigt anonyme signaturen Walter skriver ovan om, ”småpotatis för västerås stad”.
Hillman och Co. gick med på att svara för hälften av staket kostnaden.

Angående mängden!! himlafärder via tåge-ihjäl-körningar längs Bangatan (i Västerås), vet jag intet.
-Inte minst som västeråspoliserna gör vad de kan för att hindra oss västeråsare från att kunna veta mängderna. Och övriga sätt att komma ifrån övergrepp från samhällsförvaltningsmakterna i Västerås, från landshövding och ända ner till biskop.
Citera
2002-10-16, 09:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Hörru Gavne, det heter faktiskt Västerås Stadsbibliotek.
Citera
2002-10-16, 18:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Hörru Gavne, det heter faktiskt Västerås Stadsbibliotek.

bra sagt snapcase. där har du en stark poäng. det heter faktiskt stadsbibliotek. jag hoppas gavne läser detta och tar lärdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in