Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!
…hjälp mig snälla ni läsare att förstå, VAAAAD!!?? …är Tårtan.
Signaturen Tårtan här ovan.
-En vanligen liten tårttillverkare. Med en jättego hustru vid middagsbordet, 2,..kanske 6 jävla ungar som spiller såsen på bordsduken och sööörplar mjölken.
Och som, som längst ner på Tårtans inlägg här ovan, redovisar, -KRISTALLKLART!! vad jag här tar i, bland annat att
: tidningsdirektör Anders Harald Pers …tänker jag mig, civilingenjör Håkan Kadesjö, arkitekt Göran Dangemark m.fl. har tänkt ekonomisera sina klöver i fastighets förvaltning.
På Östra Hamnen, Lillåudden och Öster Mälarstrand i Västerås.
: Vilket ingen gräsrots västeråsare vill ha.
: Men som socialdemokraten, Västerås kommuns så kallade starke man, Åke Hillman har lovat herrarna att fixa,
: för att själv kunna framleva sin pensionärs tillvaro i en av lägenheterna med tjusig utsikt över Mälaren.
: Och med hjälp av kommundirektören Monica Ericsson,
: som med fler antal kommuninnevånare; ”STAAAD:s-”innevånare som fru Ericsson mycket heller uttrycker sig. Fru Ericsson kan då begära mer i lönekuvertet.
Och nog finns också chefredaktörn´ Elisabeth Bäck på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) med i skaran, som hon ju nu bara har en liten 2:a. Och en jädrans massa söner, å så gubben förstås, att härbärgera. Dessutom att fru Bäck är uppfödd i Bohuslän, att hon naturligtvis gärna vill få bo med Mälarens vatten alldeles nedanför balkongen.
Alltså mäktiga krafter som är i rörelse, som Tårtan konstaterar.
Tidigare har jag undrat över om skattekontoret tillåter Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) att skattemässigt dra av för tidningens kostnader med sin; läs dåvarande chefredaktören Anders Harald Pers´, lokalredaktion i Washington.
Alltså inklusive resekostnaderna vid jobb på redaktionen.
Jag har också undrat över skatteavdragen när Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) sänder ut sina reportrar; läs journalisten Anders Harald Pers, till t.ex. Italien för att rapportera om badtemperaturen.
-Å alltså tacka faeeen för att det kan bli, som Tårtan inser ovan, besök av mordkommando hos den som försöker lägg strån i vägen.
…som alltså för mig.
Och det där snacket som Tårtan kör med ovan, om att jag är skuggad och att rapporter skrivs om mig. ..e´ ju gammal skåpmat. Som ju Vestmanlands Läns Tidnings tidigare reporter Lena Hörngren –idag chefred på Kommun Aktuellt- redan på 80-talet höllt mig under uppsikt. Till att Journalistförbundets styrelse alltid visste vad jag skulle ta mig till.
====
EEEELLER, att signaturen Tårtan, är skitig ansiktsmask framför …säg socialdemokraten Bengt Gustafsson; jag har svårt att tänka mig att Hillmans politiske sekreterare Jörgen Eklund, skulle låna sig åt sådan smutsig verksamhet.
Och denne Bengt Gustafsson är ju väl inkörd springpojke för Hillman. …och skulle naturligtvis gärna vilja snuva fru Ulla Persson. På jobbet som Hillmans efterträdare.
Och som då, nu här ovan, försöker att efterapa Saaved´ra de Cervant´es´ 1700-tals sagoberättande om väderkvarnar. Ni vet romanfiguren Don Quijote som slogs mot obefintliga väderkvarnar.
–Där ju Gustafssons väderkvarnar, detta stadssnackande –att benämna kommun för stad- är uppenbart konkreta; alltså skulle detta jääätte bluffjobb som stadssnackarna lägger ner. Mot mina enkla argument;för det felaktiga att snacka stad.
Detta skulle bara handla om, som Tårtan skriver ovan, en ”FUTTIG OCH TRIVIAL” fråga, en ”SKITFRÅGA”. …det kan ju ett barn förstå att stadssnackandet handlar om något –fascistiskt, nazistiskt- livsviktigt. För stadssnackarna.
-Jo det finns en hel del i vad Tårtan skriver ovan: ”trots att JAG ÄR DUM I HUVUDET”, ”trots att jag är förståndsmässigt sne”.
Och min jämförelse med Adolf Hitler; till stadssnackarna. –Ja förutom den rent faktiska likheten: att skilja på folk. Att skilja på arier och övriga världens folk med att skilja på tät/stadsbebyggelse boende folk och landsbygds folk.
Så har jag ju konkreta upplevelser av dessa stadssnackarna, med vårdnadsfrågan om våra barn efter familjens skilsmässa.
Å så ju denna mitt …existens förhållande de senaste 20, 20, 20 ÅÅÅÅren.
-VÄSTERÅS KOMMUN ÄR INTE DEMOKRATISKT.
Socialdemokraten Åke Hillman driver verksamheterna i Stadshuset –där kommunverksamheten är inhyst- med en järnhand. -En till rent kriminell järnhand.
Å så att de andra politiska partiernas ledare och Västerås nyhetsmedia, med många flera, håller ihop. …hur konstigt detta än låter.
–Nej, kära läsare, förhållandet är inte så märkvärdigt. Också Adolf Hitler och Benito Mussolini höll ju ihop trots att de egentligen var konkurrenter.
Sen är jag inte, som Tårtan skriver, ensam om att tycka att det är ett viktigt fel att snacka stad. –Förutom att det i vissa fall är rent KRIMINELLT. -Alltså att svenska folket anser att det är fel. Har jag …nog knappt träffat på någon, vanligen samhällsmedlems som, om att jag också först måste förklara förhållandena för benämnandet kommun kontra stad, har ansett att det skall benämnas stad.
…å sÅÅÅÅÅ!! –Varför nekar journalisterna mig att få redovisa frågan för allmänheten?? Naturligtvis att de förstår att stadssnackandet skulle gå på pumpen.
Också, att dessa 20, 20, 20 ÅÅÅÅÅÅrs brevlådepengarna, inte kommer från något hemligt konto. Detta handlar bara om att kommunförvaltningen Proaros´ direktör, som sedvanligt för grovt bedrägeri, bluffar i ekonomiredovisningen.
–Varvid naturligtvis förre Proarosdirektören Bo Dahlöf –idag kommundirektör på Gotland- inte svarar på mina brev till honom med frågor om dessa utbetalningarna.
===
Visst förstår jag Tårtan som bara en liten tårttillverkare och som tänker på sin familjs tillvaro, inför besök av mordkommandon.
Och hans råd till mig att försöka driva denna frågan till dom i högsta instanser som finns, t.ex. EU eller kungen. Mja Carl Gustav tror jag inte mycket på men helt visst tänker jag på Per Stig Möller. Ni vet Danmarks utrikesminister med att Danmark är EU-ordförande land just nu.
…men nog är det väl jääädrans fegt, av Tårtan, att inte ställa dessa frågorna som jag ovan (Mån Okt 14, 10:55 am) skriver om. Tänk på vad Europas –UTOM VI SVENSKAR- och USA:s folk slogs för demokratin, mot sådan här ruskig fascism och nazism. Och tänk på våra än tidigare förfäder, som tillordnade demokratin.