2010-07-08, 17:51
Medlem
Hej

Jag vill köpa en bärbar som är bra att ha för filmtittande och en som man kan lira tunga spel på.

Har spanat in Acer's AS8943G
http://www.inet.se/artikel/1969177/acer-aspire-8943g

Kan väldigt lite om datorer så jag frågar er vad ni anser om den datorn när det kommer till spela FPS-spel, håller grafikkortet etc.

Har också kollat lite på MSI GX740, den verkar ha bättre prestanda vad jag har förstått?
Men jag vill helst ha en 18.4'' skärm.

Oerhört tacksam för svar!
Citera
2010-07-08, 18:04
Medlem
Den datorn såg helt ok ut.

Sen skulle jag aldrig rekommendera en bärbar när det gäller spela prestanda krävande spel.
Den skulle säkert klara av dagens spel för grafikkortet som sitter i är bra. Kylningen i bärbara är inte alltid lika bra, nu påstår jag inte att alla bärbara har dålig kylning min Sony Vaio har riktigt bra kylning vet inte hur det är med Acer.
Citera
2010-07-08, 19:46
Medlem
X_surfers avatar
Nu vet jag inget om hur skärmarna är i nyare laptops men min ca tre år gamla Compaq, får eftersläpningar om jag försöker lira Unreal Tournament GOTY t ex.

Men hur det är på nyare maskiner och andra modeller har jag ingen aning om.
Citera
2010-08-15, 14:27
Medlem
Jag har köpt den, och jag är nöjd bortsett från att Wlan kortet atheros ar5b93 inte fungerar korrekt.. internetbortfall så fort man belastar linan, och jag läser på forum att många andra har samma bekymmer med det kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in