2010-07-08, 13:04
Medlem
xtaziums avatar
Kan inleda med att jag har varit i en otroligt skakigt förhållande med en tjej. (Se min andra tråd).
På senare har vi börjat få det lite halvbra sådär även fast jag visste att hon ljög.
Hon ljög om allt i stortsätt. Om vilka hon legat med när det var slut(none of my business). Om vart hon varit/är. Om hon röker. Om hon super. Vad hon gör osv. Hon ringde även skyddat nummer till sina kompisar när hon skulle låna telefonen.

I slutet här var hon faktiskt inte ute och söp och rökte. Inte heller med killar. Så det dög för mig liksom. Jag var nöjd.

Så får jag höra av en tjejkompis att min tös berättat på bussen att hon "Legat med han flera gånger" Någon pojke. Jag får naturligtvis höra om det. Ringer min tös och frågar ut henne(Då hon Lovat med djup blick under ett halvår att hon inte gjort något). Till en början är det bara skitsnack. Till slut så säger hon "Ja, jag låg med honom en gång.." Varpå jag blir ledsen och arg då tar hon tillbaka det och säger "Jag skojja, skulle bara se hur du reagerade "

Jag förstod att hon ljög och spann på, berättade att jag hört att hon legat med honom flera gånger, varpå hon säger "INTE FLERA GÅNGER.. bara en och jag var jävligt full" jag blir än en gång ledsen/arg och hon säger "Nej nej, jag skulle bara se hur du reagerade" Jag fattar att det är något och blir riktigt förbannad, varpå hela historian kommer ut.

Visst, det hände då vi inte var tillsammans och jag har inget med det att göra. Men att hon faktiskt ljög om det. Det bör tilläggas att sådant är vi alltid ärliga om.
Kan hon ljuga om det(precis som hon ljugit om allt annat) Så kan hon lika gärna ljuga om allt annat. Hon kanske fortfarande ligger med honom? Kanske har andra?

Hon som var min lilla "orörda ängel" som endast var min. Är nu helt plötsligt en slampa som knullar runt. Jag fattar det inte.

Är det något att ha? En falask tjej? Som sviker stup i kvarten? Varpå jag inte har något förtroende alls för henne.

Vad skulle flashback eliten gjort vid ett sådant tillfälle?
Citera
2010-07-08, 13:09
Medlem
Tillhör varken flashback eliten eller läst din andra tråd, men vad du skrivit i denna tråden så skulle jag gjort slut med henne direkt och inte haft någon kontakt alls med henne i framtiden.

Det du skriver tycker jag bevisar att hon inte verkar vara redo att ha ett förhållande utan vill vara fri och träffa andra.
Citera
2010-07-08, 13:14
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtazium
Kan inleda med att jag har varit i en otroligt skakigt förhållande med en tjej. (Se min andra tråd).
På senare har vi börjat få det lite halvbra sådär även fast jag visste att hon ljög.
Hon ljög om allt i stortsätt. Om vilka hon legat med när det var slut(none of my business). Om vart hon varit/är. Om hon röker. Om hon super. Vad hon gör osv. Hon ringde även skyddat nummer till sina kompisar när hon skulle låna telefonen.

I slutet här var hon faktiskt inte ute och söp och rökte. Inte heller med killar. Så det dög för mig liksom. Jag var nöjd.

Så får jag höra av en tjejkompis att min tös berättat på bussen att hon "Legat med han flera gånger" Någon pojke. Jag får naturligtvis höra om det. Ringer min tös och frågar ut henne(Då hon Lovat med djup blick under ett halvår att hon inte gjort något). Till en början är det bara skitsnack. Till slut så säger hon "Ja, jag låg med honom en gång.." Varpå jag blir ledsen och arg då tar hon tillbaka det och säger "Jag skojja, skulle bara se hur du reagerade "

Jag förstod att hon ljög och spann på, berättade att jag hört att hon legat med honom flera gånger, varpå hon säger "INTE FLERA GÅNGER.. bara en och jag var jävligt full" jag blir än en gång ledsen/arg och hon säger "Nej nej, jag skulle bara se hur du reagerade" Jag fattar att det är något och blir riktigt förbannad, varpå hela historian kommer ut.

Visst, det hände då vi inte var tillsammans och jag har inget med det att göra. Men att hon faktiskt ljög om det. Det bör tilläggas att sådant är vi alltid ärliga om.
Kan hon ljuga om det(precis som hon ljugit om allt annat) Så kan hon lika gärna ljuga om allt annat. Hon kanske fortfarande ligger med honom? Kanske har andra?

Hon som var min lilla "orörda ängel" som endast var min. Är nu helt plötsligt en slampa som knullar runt. Jag fattar det inte.

Är det något att ha? En falask tjej? Som sviker stup i kvarten? Varpå jag inte har något förtroende alls för henne.

Vad skulle flashback eliten gjort vid ett sådant tillfälle?

Det är väl ingen vits att vara tillsammans med henne om du inte kan lita på henne?
Och om hon till förmodan skulle "ändra" på sig om du pratar med henne så kan hon säkert komma tillbaka till samma beteende när du väl kan lita på henne igen.
Så, det är inte värt det.
Citera
2010-07-08, 13:15
Medlem
milkmannenknas avatar
Sex enkla steg som förklarar hur du ska hantera situationen.

1. Göm en kamera som är riktad mot sängen
2. Knulla henne riktigt hårt och förnedra henne hårt!
3. Lägg upp filmenpå piratebay och screenshots på FB.
4. Ge oss hennes information så vi kan ta kontakt och få oss ett gök.
5. ???
6. PROFIT!
Citera
2010-07-08, 13:16
Medlem
xtaziums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tillhör varken flashback eliten eller läst din andra tråd, men vad du skrivit i denna tråden så skulle jag gjort slut med henne direkt och inte haft någon kontakt alls med henne i framtiden.

Det du skriver tycker jag bevisar att hon inte verkar vara redo att ha ett förhållande utan vill vara fri och träffa andra.

Ja eller hur. Jag tycker det jag med. Jag har redan gjort slut med henne och bett henne att inte höra av sig mer. Varpå jag får svaret "Vad ska du göra när jag står utanför din dörr då? "

Just nu telefonterrar hon mig på hemtelefonen. Ringer var 10ionde minut.
Snart kommer hon plinga på dörren.
Hon låter mig inte vara, inte en chans.
Citera
2010-07-08, 13:33
Medlem
Alltså först och främst:
Gör slut med henne. En tjej som ljuger om precis allt, inte nog med att hon är otrogen och ljuger om det, utan även om vilka hon umgås med, vad hon gör, om hon dricker/röker. Det gör ju att du inte vet vem hon är, du vet inget om henne egentligen. Vad för små detaljer mitt i hela härvan av lögner är sanna?!

Hon är som hon är (Obligat mytoman?). Inget här är ditt fel.
Sen att det blir svårt med ev känslor, ledsen polarn.

Citat:
Ja eller hur. Jag tycker det jag med. Jag har redan gjort slut med henne och bett henne att inte höra av sig mer. Varpå jag får svaret "Vad ska du göra när jag står utanför din dörr då? " Just nu telefonterrar hon mig på hemtelefonen. Ringer var 10ionde minut.
Snart kommer hon plinga på dörren. Hon låter mig inte vara, inte en chans.

Whoa, psyko deluxe. Bor du själv? Om du inte gör det så kan du be någon annan att öppna dörren och säga till henne att dra, om hon kommer förbi. Är du ensam hemma/bor ensam så strunta i att öppna dörren. (Kan vara jobbigt om hon hänger på ringklockan, men gå och duscha eller sätt på dig hörlurar och lyssna bort ett par timmar). Eller så går du ut och sen någon annanstans, svara inte på tilltal om hon försöker prata med dig medan du låser dörren. Börjar hon sen skrika och gorma så skämmer hon bara ut sig själv, inte dig. Jag skulle dra ur jacket ett tag och hålla mig till mobilen. Kanske har du också en funktion där du kan tilldela personliga ringsignaler? Då kan du sätta just henne på ljudlös (eller den mer elaka versionen av att svara och sen lägga telefonen på bordet och gå och gör ngt någon annanstans. Kanske slutar hon ringa när telefonräkningen blir för hög).

Se till att inte svara på tilltal, titta inte på henne, försöker hon ta tag i dig så slingra undan, dvs i största möjliga mån låtsas att hon är luft.

Slutligen, slagga över hos polare ett par nätter om hon hänger runt din bostad/ringer hemtelefonen för mycket.
Citera
2010-07-08, 13:37
Medlem
xtaziums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverLove
Alltså först och främst:
Gör slut med henne. En tjej som ljuger om precis allt, inte nog med att hon är otrogen och ljuger om det, utan även om vilka hon umgås med, vad hon gör, om hon dricker/röker. Det gör ju att du inte vet vem hon är, du vet inget om henne egentligen. Vad för små detaljer mitt i hela härvan av lögner är sanna?!

Hon är som hon är (Obligat mytoman?). Inget här är ditt fel.
Sen att det blir svårt med ev känslor, ledsen polarn.

Whoa, psyko deluxe. Bor du själv? Om du inte gör det så kan du be någon annan att öppna dörren och säga till henne att dra, om hon kommer förbi. Är du ensam hemma/bor ensam så strunta i att öppna dörren. (Kan vara jobbigt om hon hänger på ringklockan, men gå och duscha eller sätt på dig hörlurar och lyssna bort ett par timmar). Eller så går du ut och sen någon annanstans, svara inte på tilltal om hon försöker prata med dig medan du låser dörren. Börjar hon sen skrika och gorma så skämmer hon bara ut sig själv, inte dig. Jag skulle dra ur jacket ett tag och hålla mig till mobilen. Kanske har du också en funktion där du kan tilldela personliga ringsignaler? Då kan du sätta just henne på ljudlös (eller den mer elaka versionen av att svara och sen lägga telefonen på bordet och gå och gör ngt någon annanstans. Kanske slutar hon ringa när telefonräkningen blir för hög).

Se till att inte svara på tilltal, titta inte på henne, försöker hon ta tag i dig så slingra undan, dvs i största möjliga mån låtsas att hon är luft.

Slutligen, slagga över hos polare ett par nätter om hon hänger runt din bostad/ringer hemtelefonen för mycket.

Tack som fan för detta inlägg.
Jag bor inte ensam. Men morsan är näst intill dement. Ena dagen förstår hon att inte öppna för att nästa dag inte komma ihåg det och släpper in henne när jag ligger och sover.

Nåväl, Jag antar att det funkar någorlunda att låtsas som att hon bara är luft. Det verkar som att hon verkar få större drift att "fixa detta" när hon blir total ignorerad dock.
NU PLINGAR HON PÅ DÖRREN brb
Citera
2010-07-08, 13:42
Medlem
apatileos avatar
Hade varit bra att veta åldern på denna brud, då det är mycket möjligt att det bara är en fas som du får gå igenom med henne.

OT: Gör slut med henne, ska jag vara ärlig så tyder jag texten som om du redan bestämt dig för det och endast vill ha bekräftelse på att det är det rätta att göra.

Go for it !
Citera
2010-07-08, 14:00
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:

Att din brud ljuger för dig, verkar inte vara ett problem!? Ni hade ju fått det lite ½ bra på senare tid, även fast du visste om att hon ljög om det mesta innan, så stanna kvar vetja

Citat:

Menar du verkligen det jag tror att du menar, att en människa som man vet om ljuger, verkligen kan ljuga om sånt som hon / han lovat att vara ärlig om??

Shit, dags att skriva om ordlistan när det gäller definitionen av ljuga isåfall!!½1oneone!!

Citera
2010-07-08, 14:38
Medlem
Battery6s avatar
Jag känner själv en sådan tjej som åker till "en kompis" ibland där hon säkert blir tagen i alla hål och dagen efter är hon tillbaka hos sin kille igen och blir tagen av han. Som att inte det vore nog gillar hon att hångla runt på krogen och fester så länge hennes kille inte är med.

Dumpa henne.
Citera
2010-07-08, 14:55
Medlem
Jag kan relatera. Om du orkar läsa: https://www.flashback.org/p24130721#p24130721
Citera
2010-07-08, 16:06
Medlem
xtaziums avatar
Ställer en till fråga i tråden:
Hur fan släpper man tjejens bagage? I min värld är sex är väldigt personlig och speciell grej man verkligen inte utövar med vem som helst.
Att vara med en tjej som legat med någon annan sänker bara hela stämningen då jag vet att det inte är lika speciellt för henne som för mig.

Ska jag knulla ikapp för att göra grejjen "mindre speciell"? Bevisa för mig själv att man kan göra det med vem som helst?

Eller handlar det helt enkelt om självförtroende?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in