2010-07-08, 00:40
Medlem
midnighttrains avatar
håller med om att det blivit förjävligt nu på senaste... konstigt att det har korrelation med skolloven eftersom ungdomarna har tillgång till internet under skolperioderna också.. men ja, ett visst antal inlägg innan man får starta en ny tråd hade kanske varit något, moderatorerna ska ju faktiskt också kunna njuta av sommaren.
Citera
2010-07-08, 00:41
Medlem
Effiestonems avatar
Det är ju inte precis bara ungdomar under skollov som startar trista trådar
Citera
2010-07-08, 00:43
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Det är ju inte precis bara ungdomar under skollov som startar trista trådar

Nej men jag har en känsla av att om kidsen inte skulle kunna starta nya trådar så skulle skiten sållas bort upp till 80%.
Citera
2010-07-08, 00:48
Medlem
latjoisses avatar
Håller med i ämnet att kvaliteten på forumet sjunker rejält under sommarlov men dock beror det inte bara på små skolbarn utan annat idiot folk också.
Citera
2010-07-08, 00:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Det har väl inte undgått någon att det är sommarlov just nu, och då menar jag inte de unga damerna i korta klänningar ute på stan utan jag menar bombardemanget av urusla trådstarter i stort sett i varje forumdel. Det kan vara allt ifrån att en kvinna har sex på en häst *bölgarv* till att röka bananskal eller huruvida någon har tryckt "No" på om man är under 18 när man besöker en porrsajt.

Vad sägs om att stänga nyregistrering av konton under skollov, alternativt inte låta folk med under 50 inlägg starta nya tråder under dessa perioder? Det brukar väl vara en vecka på hösten, två veckor under julen, en vecka på våren och 8 veckor på sommaren?

Har ni tips på andra åtgärder så skriv gärna ner dem, jag funderar på att kasta mig ut från balkongen i ilska över den låga nivån
Att stänga av nyregistreringen under 8 veckor i sträck och kollektivt straffa alla som vill registera sig under denna tid låter inte som någon bra idé. Bättre att rena bort dessa trådar och slänga ut som som inte kan sköta sig oavsett ålder och registeringsdatum.
Citera
2010-07-08, 00:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Det har väl inte undgått någon att det är sommarlov just nu, och då menar jag inte de unga damerna i korta klänningar ute på stan utan jag menar bombardemanget av urusla trådstarter i stort sett i varje forumdel. Det kan vara allt ifrån att en kvinna har sex på en häst *bölgarv* till att röka bananskal eller huruvida någon har tryckt "No" på om man är under 18 när man besöker en porrsajt.

Vad sägs om att stänga nyregistrering av konton under skollov, alternativt inte låta folk med under 50 inlägg starta nya tråder under dessa perioder? Det brukar väl vara en vecka på hösten, två veckor under julen, en vecka på våren och 8 veckor på sommaren?

Har ni tips på andra åtgärder så skriv gärna ner dem, jag funderar på att kasta mig ut från balkongen i ilska över den låga nivån

Du vill då alltså begränsa yttrandefriheten?
Jag menar att totalt stänga av möjligheten till nyregistrering under vissa perioder, förhindrar alla rakt av att registrera ett konto på FB.

Ett bättre förslag är väl att du tar en paus från forumet under de perioder som känns jobbigast för dig?
Citera
2010-07-08, 01:00
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du vill då alltså begränsa yttrandefriheten?
Jag menar att totalt stänga av möjligheten till nyregistrering under vissa perioder, förhindrar alla rakt av att registrera ett konto på FB.

Ett bättre förslag är väl att du tar en paus från forumet under de perioder som känns jobbigast för dig?

Just nyregistreringen må ha varit en drastisk idé, men vad tror du om ett antal poster innan man får starta nya trådar?

Visst kan jag ta en paus från forumet men det känns ju som att straffa "offret" och skulle nog många göra det så skulle det inte ta lång tid innan Flashback övergår i Fragbite2. Rimligtvis borde de som skapar och bibehåller den låga nivån försöka bekämpas. Att stänga nyregistrering är ett sätt, att sätta ett krav på antal poster innan man får starta trådar är en annan. Har du några andra förslag annat än att alla standardanvändare ska ta en paus?
Citera
2010-07-08, 01:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Just nyregistreringen må ha varit en drastisk idé, men vad tror du om ett antal poster innan man får starta nya trådar?

Visst kan jag ta en paus från forumet men det känns ju som att straffa "offret" och skulle nog många göra det så skulle det inte ta lång tid innan Flashback övergår i Fragbite2. Rimligtvis borde de som skapar och bibehåller den låga nivån försöka bekämpas. Att stänga nyregistrering är ett sätt, att sätta ett krav på antal poster innan man får starta trådar är en annan. Har du några andra förslag annat än att alla standardanvändare ska ta en paus?
Det leder till att tramsposter sprider sig i mängder av trådar istället, för att komma upp i rätt antal poster för att kunna starta trådar, det mao tar längre tid att sålla ut vilka som är seriösa eller inte.

De som börjar med värdelösa trådar är lättare att få grepp om och kan då sållas bort ganska fort.

Jag tror trots allt att de flesta standardanvändarna stannar, om än något surmulna.
Citera
2010-07-08, 01:32
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det leder till att tramsposter sprider sig i mängder av trådar istället, för att komma upp i rätt antal poster för att kunna starta trådar, det mao tar längre tid att sålla ut vilka som är seriösa eller inte.

De som börjar med värdelösa trådar är lättare att få grepp om och kan då sållas bort ganska fort.

Jag tror trots allt att de flesta standardanvändarna stannar, om än något surmulna.

Ett annat förslag kan kanske vara en kortade ip-ban? Säg 1 månad så de kan tänka över sina synder för vad jag vet så bannas enbart användarnamnet, det är alltså fritt fram att skapa nya konton direkt
Citera
2010-07-08, 11:23
Medlem
FrasseFloyds avatar
Nej, det är inget jag tror på. Det är isf. bättre att vi alla gemensamt jobbar för ett trötta ut idioterna. Kommentera inte i skittrådar, ge trollen ingen som helst uppmärksamhet, rapportera regelbrott så får vi som modererar försöka öka närvaron.
Citera
2010-07-08, 11:44
Medlem
cheeffs avatar
Värt att nämnas är ju att TS själv inte hade kunnat blivit medlem vid den tidpunkt h*n nu reggade sej

Men som det nog redan har sagts, problemen brukar ta hand om sej själva. Om någon går loss så hjälper det ju alltid att RP:a och kanske skriva en kort rad om att postaren tramsar runt extra mycket eller något. Dom brukar inte bli så långvariga här, antingen bannar dom ut sej eller så lugnar dom helt enkelt ner sej. Och oftast vill dom väl ha uppmärksamhet och det bästa botemedlet är att helt enkelt inte ge dom det.
Citera
2010-07-08, 13:45
Medlem
micaeles avatar
Citat:
... Det kan vara allt ifrån att en kvinna har sex på en häst *bölgarv* till att röka bananskal eller huruvida någon har tryckt "No" på om man är under 18 när man besöker en porrsajt.
Du verkar vara en tråkig jävel. Dom där tre ämnena låter ju kalasfestliga att läsa och diskutera om. Dessutom är dom helt legitima eftersom man här kan diskutera allt och lite till!
Vill du bara ha torrt politiktugg och korrekt fakta vart du än vänder ögonen?

Nej, stäng inte av någon registrering. Då kommer ju inte seriösa nya medlemmar in, bara för att det skall stängas ute några få skolelever som vill försöka trolla. Märk väl - några få, många skolelever och minderåriga diskuterar fan så mycket bättre än många äldre på detta ställe. 18-årsgränsen är en shim för att hålla lagens långa arm lugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in