Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-08, 00:17
Medlem
svinlaaks avatar
Hittar verkligen inte var jag ska fråga så jag antar att jag måste starta en ny tråd. Mod får gärna förflytta mig till rätt avdelning/existerande tråd.

Jag bestämde mig idag för att skaffa Win7. Många säger att det är bra, andra säger att det är dåligt. Jag har nu haft det installerat i några timmar och har ett par frågor som jag hoppas ni kan besvara på.

Foobar2000, varför i helvete funkar inte det? Eller, det fungerar men jag kan inte lägga in egna theman och liknande. Original foobar är verkligen skit fult och tyvärr finns det inga bra mediaspelare förutom foobar2000, jag skrattar åt skit som WMP och Winamp. Behöver verkligen hjälp att få det att fungera och jag hittar inga givande via google.

Nästa fråga, hur fan gör jag så att allt inte lägger sig nere i baren? http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------------------asdf.png har aldrig varit med om något värre då det är väldigt jobbigt att behöva klicka upp och klicka sig vidare. Det jag menar är att jag vill ha allt samlat på rad tills det blir för mycket, då kan de börja stapla under varandra. Sen undrar jag om går att få bort Windows logga i hörnet(som man ser på förre bilden) till något lite fräschare?

För tillfället har jag inga fler frågor men får säkerligen fler på vägen. Trots att jag säkert låter väldigt negativ nu så tycker jag att en sak fungerar klockrent här. Prestandan man kan få ut av sina spel. Stort plus må jag säga.
Citera
2010-07-08, 00:22
Medlem
Kebabkaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
Nästa fråga, hur fan gör jag så att allt inte lägger sig nere i baren?

http://www.sevenforums.com/tutorials/496-taskbar-button-grouping-enable-disable.html
Citera
2010-07-08, 01:37
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabkaggen
http://www.sevenforums.com/tutorials/496-taskbar-button-grouping-enable-disable.html

Tack så hemskt mycket, du är en ängel ; )
Citera
2010-07-08, 06:01
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Tack så hemskt mycket, du är en ängel ; )

Jag tycker inte att du ska ändra det, när du har vant dig kommer du att inse hur sjukt mycket skönare det är att ha det så

Ang Foobar så borde väl det vara att dll-filerna inte fungerar med win7? (Det är väl dll filer man lägger in? Längesedan jag använde det)
Citera
2010-07-08, 13:31
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Jag tycker inte att du ska ändra det, när du har vant dig kommer du att inse hur sjukt mycket skönare det är att ha det så

Ang Foobar så borde väl det vara att dll-filerna inte fungerar med win7? (Det är väl dll filer man lägger in? Längesedan jag använde det)

Mycket möjligt att det är dll-filerna. Problemet är att jag har svårt för andra mediaprogram då jag tycker alla är så dåliga med att ordna playlist och liknande. Foobar är det bästa. Tråkigt om foobar inte fungerar på Win7. Sitter just nu i det inbyggda WMP och försöker skapa en spellista. Klarar inte ens av att dra in musiken i spellistan. Svårt är det må jag säga.
Citera
2010-07-09, 23:55
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Mycket möjligt att det är dll-filerna. Problemet är att jag har svårt för andra mediaprogram då jag tycker alla är så dåliga med att ordna playlist och liknande. Foobar är det bästa. Tråkigt om foobar inte fungerar på Win7. Sitter just nu i det inbyggda WMP och försöker skapa en spellista. Klarar inte ens av att dra in musiken i spellistan. Svårt är det må jag säga.

Kan hålla med dig om att foobar är så mycket bättre än sina konkurrenter, synd att det tydligen inte fungerar så bra i win7
Citera
2010-07-10, 11:07
Medlem
-ELF-s avatar
Det står att foobar ska fungera till Windows 7.
Har du allra senaste versionen 1.0.3?

Har laddat ner det nu och ska testa och se hur bra det går för mig.
Citera
2010-07-10, 22:30
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Det står att foobar ska fungera till Windows 7.
Har du allra senaste versionen 1.0.3?

Har laddat ner det nu och ska testa och se hur bra det går för mig.

Det verkar ju fungera, men att ladda in teman fungerar tydligen inte så bra
Citera
2010-07-10, 23:29
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Det verkar ju fungera, men att ladda in teman fungerar tydligen inte så bra
Testade sen och ja, det verkar fungerar hur fint som helst. Har dock inte kollat så nära på det.

Vad exakt är det som strular TS?
Citera
2010-07-10, 23:47
Medlem
svinlaaks avatar
Så jag fick en tråd tillslut ; )

Jag kan säga att jag tillslut löste det.Vad som exakt som var felet vet jag inte, men tydligen så funkade inte de äldre thema till Windows 7, de som jag använde på XP. Jag hittade lite nyttiga stuffs på Deviantart så jag fick det att fungera. Det är inte samma sköna som jag hade på XP men det är helt klart bra.

Sen fick jag även vanliga Visuel theme att fungera och nu ser det riktigt trevligt ut, helt plötsligt öppnades en helt ny värld av Win7 upp för mig. Jag var väl lite trött och irriterad igår när jag inte fick det att fungera men nu känns jag verkligen inget behov att byta tillbaka till XP och är hel nöjd. Det är fortfarande lite ovant men det kommer med tiden.

Har nog inte fler frågor nu, tror jag löst allt. Dock finns alltid tråden nu ifall jag får några andra problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in