2010-07-07, 23:52
Medlem
Vippzors avatar
Tjena

Som skrivet i en tråd innan så har jag blivit dumpad utav en tjej.

Vad kan jag säga till henne? För att få henne att tänka på andra saker, hon säger att hon har tappat känslor, inte fan gör det mina känslor mindre. Tjejer på flashback, vad skulle ni vilja höra om ni dumpat någon för att kunna ta tillbaks en?

Blir helt desperat, vissa dagar känns det bra, andra inte lika bra, andra helt piss.

Vill verkligen kunna skriva något för att få henne på andra vägar och välja mig igen!
Citera
2010-07-07, 23:53
Medlem
Widilinskis avatar
http://www.dumpade.se/forum?func=view&catid=2&id=2178&start=6
Citera
2010-07-07, 23:56
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippzor
Tjena

Vad kan jag säga till henne? För att få henne att tänka på andra saker, hon säger att hon har tappat känslor, inte fan gör det mina känslor mindre. Tjejer på flashback, vad skulle ni vilja höra om ni dumpat någon för att kunna ta tillbaks en?

Blir helt desperat, vissa dagar känns det bra, andra inte lika bra, andra helt piss.

Vill verkligen kunna skriva något för att få henne på andra vägar och välja mig igen!

Alltså, hate to break it to you men om känslorna svalnat är det nog inte mycket att göra. Vill du trots allt försöka påverka tycker jag du ska hålla dig borta. Inga besök, samtal eller sms:ade. Frånvaro kan resultera i "gummisnoddsreaktion" och vips kommer hon studsande tillbaka. Skulle dock inte hoppas för mycket. Försök gå vidare istället.
Citera
2010-07-07, 23:57
Medlem
MrsErlynnes avatar
Det känns som att du inte kan göra så mycket faktiskt, släpp taget bara, om hon ångrar sig så hör hon av sig... Om du försöker nåt är du bara jobbig.
Citera
2010-07-08, 00:15
Medlem
mythpimps avatar
Tjejen säger att desperata killar vill man inte ha.... bättre att inte höra av sig alls. Kommer hon inte tillbaka så gå vidare.
Citera
2010-07-08, 00:24
Medlem
släpp kvinnan, säg vad du vill till henne, när du vill och bli hennes "vän"= ring hennes vid behov efteråt.
hon kan säkert bjuda dig på saker...

kan inte kvinnor ta initiativ utan att man knullar någon annan och gillar någon annan så ta hellvetet till dem... livet ska var såpas orättvist att du aldrig träffar en kvinna som inte ångrar sig.

säg det till henne... efteråt kommer du känna sig ensam och hämningarna kommer släppa med tiden, bara gå vidare då!
Citera
2010-07-08, 02:53
Medlem
Citat:
Tjena

1. Fråga inte tjejer om råd angående tjejer. Det är precis som du frågar, hur kan en kille få er? Vara romantisk, omtänksam osv, ja möjligtvis är det dem drömmer om men det är inte det dem faller för.

2.Finns saker du kan försöka.
A. Få henne att tänka på gamla minnen, bli nostalgisk och sårbar. Funkat för mig innan.
B. Visa hur snabbt du går vidare, gör henne avundsjuk, får henne att vilja ha dig eftersom hon inte kan få dig.
Konkret exempel. Jag var tillsammans med en tjej, hon sa att det inte funkade, att det inte kändes rätt. Nästa helg är vi av en slump på samma nattklubb, jag ser henne men visar inte att jag sett henne, frågar en kompis om hon ser mig och ja det gör hon, kysser en tjej mitt framför ögonen på henne, sen dansar skrattande vidare med mina kompisar och visar hur underbart livet är utan henne. Samma natt får jag ett sms, "kan jag komma hem till dig inatt?" Story goes on.
3. Annars finns det inte så mycket att göra, då är det bara att gå vidare.
Citera
2010-07-08, 13:30
Medlem
SniperJackals avatar
Du är körd. Jag vet av erfarenhet. Lika bra att du glömmer och går vidare.
Citera
2010-07-08, 14:48
Medlem
Battery6s avatar
Säg "Sim Sala Bim" sedan är ni ihop igen!

...det finns ingen magi i den här världen
Citera
2010-07-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Säg "Sim Sala Bim" sedan är ni ihop igen!

...det finns ingen magi i den här världen

"Jag har vunnit en mille på lotto" sim sala bim så har han henne på ollonet inom en halvtimme. Allt är relativt
Citera
2010-07-08, 20:17
Medlem
Malkos avatar
Säg att du inte vill ha henne.
Citera
2010-07-09, 09:30
Medlem
Citat:
Det finns inget du kan säga för att få henne tillbaka. Man gör slut av en anledning. Det har inget att göra med att hon är dum i huvudet eller att du är en looser. Ni funkar inte ihop helt enkelt. Det är ju bättre att hon säger att hon inte är intresserad och att det är slut mellan er, än att du (eller hon för den delen) ska behöva vara tillsammans med någon som inte tycker om dig lika mycket (respektive ngn man inte känner starka känslor för).

Citat:
Ja. Det suger. Och det kommer det göra länge. Satsa på dig själv nu istället, gör saker du alltid velat göra men inte prioriterat innan (det finns många trådar här på FB om vad man kan göra för att komma över sitt ex). Det kommer inte trolla bort dåliga dagar, men det kommer hjälpa dig att -med tiden, förkorta dåliga stunder och få de dåliga dagarna att bli bättre.

Citat:
Nej det vill du inte alls! Det är vad du tror att du vill. Just nu hänger du upp din egna lycka på tjejens eventuella "godkännande", dvs att hon vill ha dig, att du duger. Se till att du är lycklig på egen hand först, och att en ev tjej är som en bonus. Du vill ha någon som tycker om dig för den du är. Någon som är säker på att h*n vill ha dig! För det är du värd!

Det är jobbigt just nu, men framöver kommer du vara tacksam för att hon gjorde slut när hon inte kände något mer. För utan det hade du inte kunnat bli tillsammans med någon som faktiskt har känslor för dig!

Ta hand om dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in