Kära FB,
Jag har ett problem som jag gått och grunnat på ett tag nu. Jag har varit singel i cirkus 2 år nu och under denna period har jag träffat en hel rad av mer eller mindre charmerande män. Den senaste tiden har jag dock enbart varit intresserad av att inleda ett seriöst förhållande med någon. Jag har försökt med diverse olika metoder, krogen, genom vänner, nätet, etc. Och det funkar väl, i början.
Men efter en period (då jag själv tycker att det går strålande bra) så har intresset från alla dessa män avtagit, sakta (läs: snabbt) men säkert. Antingen så slutar de höra av sig, eller så kommer de med någon knepig ursäkt.
Jag börjara ana ett visst mönster i det här och jag inser naturligtvis att det troligen är mig felet ligger hos, i alla fall delvis. Jag skrämmer antagligen iväg de små krypen, då jag ledsamt nog lider av dåligt självförtroende samt ett kasst förråd av tålamod.
Jag försöker jobba på detta men det är svårt, när allt man vill göra är att i princip fortsätta ringa tills det svarar, skicka sms till förbannelse eller eventuellt ställa mig utanför hans köksfönster och patetiskt yla: "Varför vill du inte ha mig?!" (Ja, läs det sista med en nypa salt.)
Kort och gott, finns det någon med liknande erfarenheter där ute, och hur gör man för att sluta vara efterhängsen?