2010-07-07, 11:12
Medlem
mac-muirs avatar
Vet inte om det här är rätt forumdel, men mod får gärna flytta.

Hade tänkt köpa en akustisk gitarr till min flickvän i 18-årspresent, men är inte så haj på vad som är bra/mindre bra Får kosta upp till 2000:-

Gärna någon som finns på 4Sound eftersom det finns en sån butik nära där hon bor!
Citera
2010-07-07, 11:13
Medlem
Fakotzas avatar
Du syftar så klart på en manuel-gitarr
Citera
2010-07-07, 11:17
Medlem
Nibras avatar
Tror du att hon vill ha stål strängar eller nylon strängat? Det är egentligen skillnaden i det stora med nybörjargitarrer
Citera
2010-07-07, 11:18
Medlem
cdxz11s avatar
Har själv en yamaha c40, bra gitarr som är skön att spela på, kan vara aningen jobbig att spela på till en början men när man vänjer sig går det utmärkt!
Citera
2010-07-07, 11:34
Medlem
mac-muirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibra
Tror du att hon vill ha stål strängar eller nylon strängat? Det är egentligen skillnaden i det stora med nybörjargitarrer
Förlåt, stälsträngad Borde ha nämnt det såklart

Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Har själv en yamaha c40, bra gitarr som är skön att spela på, kan vara aningen jobbig att spela på till en början men när man vänjer sig går det utmärkt!
Som sagt, stålsträngad Men tack för förslaget!
Citera
2010-07-07, 11:34
Medlem
JuliusWasHeres avatar
http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=31974&artno=225876

Där har du en gitarr du absolut inte kommer vara missnöjd med! Jag köpte den för något år sen, o WOW va prisvärd den är. Snygg är den med.

Stålsträngad är den med

Men jag lovar dig, åk till musikbörsen eller 4Sound o kolla in den gitarren

Lycka till
Senast redigerad av JuliusWasHere 2010-07-07 kl. 11:39.
Citera
2010-07-07, 11:52
Medlem
Nibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusWasHere
http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=31974&artno=225876

Där har du en gitarr du absolut inte kommer vara missnöjd med! Jag köpte den för något år sen, o WOW va prisvärd den är. Snygg är den med.

Stålsträngad är den med

Men jag lovar dig, åk till musikbörsen eller 4Sound o kolla in den gitarren

Lycka till

Jo den har jag spelat på. Vart positivt överaskad med tanke på priset. Annars är den här helt ok om det är den jag tänker på http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=813006&artno=172129. Fender ser ju ganska fint ut också
Citera
2010-07-07, 12:03
Medlem
JuliusWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibra
Jo den har jag spelat på. Vart positivt överaskad med tanke på priset. Annars är den här helt ok om det är den jag tänker på http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=813006&artno=172129. Fender ser ju ganska fint ut också

Aa, det är ju inte mycket som slår Fender. Men det är många kopior där ute som är på bra väg att låta lika bra, både på gott och ont.
Citera
2010-07-07, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fakotza
Du syftar så klart på en manuel-gitarr

+1

http://4sound.se/itempg.aspx?id=32643&artno=235531
Citera
2010-07-07, 12:36
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Köp ett presentkort från valfri musikaffär så kan hon gå in och testa själv. För jag antar att du inte kan lura in henne och säga vilken hon tyckte bäst om utan att hon förstår varför du gjorde pådettavise!
Citera
2010-07-07, 17:53
Medlem
mac-muirs avatar
Tack för alla tips! Både den från Cort och den från Fender såg bra ut, men det lutar nog åt Corten (Jävlar va billigt! )
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Köp ett presentkort från valfri musikaffär så kan hon gå in och testa själv. För jag antar att du inte kan lura in henne och säga vilken hon tyckte bäst om utan att hon förstår varför du gjorde pådettavise!
Nej, det blir svårt ^^ Men hon har precis börjat spela så hon har nog ingen större koll ändå
Citera
2010-07-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mac-muir
Vet inte om det här är rätt forumdel, men mod får gärna flytta.

Hade tänkt köpa en akustisk gitarr till min flickvän i 18-årspresent, men är inte så haj på vad som är bra/mindre bra Får kosta upp till 2000:-

Gärna någon som finns på 4Sound eftersom det finns en sån butik nära där hon bor!

Om ni har butiken Hagströms där ni bor så råder jag dig att ta en titt där med, för här vart jag bor så har hagström nästan satt 4sound i kk , så 4sound har höjt sina priser något så enormt. Men sist jag tittade in på 4sound hittade jag en Ibanez semi akustisk gitarr. Den gick på 2.5 och den utan mickar på 1.7k , Det är faktist bland dom skönaste gitarrerna jag spelat på trots att jag i vanliga fall inte gillar Ibanez och med tanke på prisklassen. Fast däremot tycker jag att du ska snacka med personalen på 4sound.

Fråga efter en gitarr mellan 1-2k , som är lättspelad, stålsträngad, fylligt och skönt ljud. Sen äre bara att välja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in