• 1
  • 2
2010-07-07, 11:14
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Fast det är ju inte enbart det som är intressant. T ex, är det vegetabiliskt, fleromättat, etc. Vilka E-ämnen används? Det finns en väldig massa man ska ta med i beräkningen när man ska avgöra hur onyttigt det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Ozstriker
Jag vill detta för att jag försöker banta men bara för det betyder det inte att man bara ska sluta med allt.

Tack

Jo, det är bara det som är intressant. Det med E-ämnen, vitaminer och mineraler får han själv ta ställning till.
Citera
2010-07-07, 11:30
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Jo, det är bara det som är intressant. Det med E-ämnen, vitaminer och mineraler får han själv ta ställning till.

Frågan var ju också hur onyttig en pirog faktiskt är. Eller hur hållbart det är att äta den ur näringssynpunkt. Om t ex han skulle få för sig att leva på tre piroger om dagen så är det högst väsentligt tycker jag. Jag kan redan nu avfärda den strikta pirogdieten.
Citera
2010-07-07, 12:05
Medlem
DennisNedrys avatar
läste någonstans att en pirog är ett bra mellanmål
Citera
2010-07-09, 00:51
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det är nog mest det att man blir fet av den som är skadlig,
det där med E-nummer är inget att oroa sej för.
Inte i denna produkt i alla fall.
Men 16% kött var ju inte mycket att skryta med.

Källa: Dafgård

Dom heter Gorbys förresten, inte Billys.

Precis, jag blir förvirrad. Menar han Billys pan pizza eller en gorbys pirog?
Citera
2010-07-09, 13:33
Medlem
Ozstrikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Precis, jag blir förvirrad. Menar han Billys pan pizza eller en gorbys pirog?
Menade Gorbys pirog men hade för mig att deras märke var Billys
Citera
2010-07-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Ja, tänk va galet om du råkar andas in ca 80% E941 och 20% E948 på en och samma gång

Man väljer att tilldela helt "vanliga" råvaror som t.ex. bivax med E901 för att det just kan användas som en tillsats i ett livsmedel men självklart finns det vissa kemikalier som också är tillsatser som skall användas i små mängder men man kan inte säga rent generellt att E-ämnen är farliga.

// rancor

Jaja, du har rätt med att man kan "generalisera" istället för att dra alla över samma kant. Men alla har vi våra idéer om vad som är nyttigt och inte. Själv undviker jag snabba kolhydrater och onödiga fetter. Inget smör på macka och bara fullkornsprodukter. Jag vill tro att mycket socker är onödigt medans andra tror att fettet är det farliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in