2010-07-06, 21:03
Medlem
Fick veta för ca 3 månader sedan att jag har ett litet bråck på matstrupen, så kallat reflux.
Jag har sällan halsbränna eller sura uppstötningar, men STÄNDIGT luft som vill komma upp, typ som om man behöver rapa, och detta innebär att jag mår dåligt så gott som varje dag. Läkarna känner inte igen symtomen, någon som gör det? Känns typ som ett tryck över bröstet och luft som måste upp, speciellt vid ansträngning. Ska göra en PH- mätning snart, men är bara 23 år och orkar inte må så här resten av livet då inget verkar kunna hjälpa.. HJÄLP!?
Citera
2010-07-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maaalin
Fick veta för ca 3 månader sedan att jag har ett litet bråck på matstrupen, så kallat reflux.
Jag har sällan halsbränna eller sura uppstötningar, men STÄNDIGT luft som vill komma upp, typ som om man behöver rapa, och detta innebär att jag mår dåligt så gott som varje dag. Läkarna känner inte igen symtomen, någon som gör det? Känns typ som ett tryck över bröstet och luft som måste upp, speciellt vid ansträngning. Ska göra en PH- mätning snart, men är bara 23 år och orkar inte må så här resten av livet då inget verkar kunna hjälpa.. HJÄLP!?

Tänker inte säga något då jag inte vet särskilt mycket om bråck vid de området.
Hela livet är en dans, man mår dåligt och man mår bra. Det jag skulle göra om jag var du, vänd dig inte till flashback medlemmar som raggar inlägg för att komma åt dolda delar av flashback. Vänd dig till en läkare som vet vad han pratar om, visst kanske någon här har råkat ut för samma sak men som sagt vänd dig först och främst till en läkare.
Citera
2010-07-07, 20:59
Medlem
Hej!
Det är det jag har gjort, har varit hos fyra olika läkare utan att någon kunna ge mig något råd.
Alla har ger olika besked om hur mycket och länge jag ska äta medicin och ingen känner riktigt igen symptomen. Så därför såg jag detta som en sista utväg, eller iaf i väntan på att få komma in igen och göra en ph-mätning.
Borde ju finnas någon här som varit med om liknande och fått svar...
Citera
2010-07-12, 13:47
Medlem
Ja, du kommer inte att ha så stor nytta av PH-mätningen av vad jag tror av din beskrivning, magsafterna läcker inte såpass för då blir det värre, du kan googla på "GERD", då skulle du ha värre problem med det du inte har problem med, men, du sväljer troligen mkt luft.

Jag har haft det många år och fick det tidigt, man kan göra en operation som gör att all luften du nu rapar upp, och mår illa av, istället fises ut. Är det bättre? Dessutom förloras förmågan att spy naturligt.

Mitt råd är alltså att du försöker tänka på hur du dricker och äter och även om du sväljer luft på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in