2010-07-06, 15:46
Medlem
Av någon outgrundlig anledning fungerar det inte längre att koppla datorn till TV:n via HDMI. Jag får ingen bild på TV:n trots att datorn hittar skärmen. Det har fungerat förut och så vitt jag vet har inga förändringar gjorts på datorn. Det är ej heller något fel på TV:n då jag har prövat med en annan samt att det fungerar när jag använder samma sladd för att koppla in min Sony Vaio.
Jag har installerat de senaste drivrutinerna men det hjälpte inte.

Jag skulle bli oerhört tacksam om någon kunde komma med tips och idéer till hur jag kan lösa det här problemet.

Datorspecifikationer:
Compaq Presario CQ60 Notebook
AMD Athlon QI-46 2.10 GHz
3 gb RAM
Nvidia GeForce 8200M G
Vista 32-bit SP 2

(Jag ber om ursäkt för den tidigare tråden som hamnade fel)
2010-07-06, 15:56
Medlem
En person föreslog FN+F5 men det kommandot försätter datorn i viloläge. FN+F4 däremot gav mig bild på TV:n. Dock försvann bilden från datorn så det nya problemet handlar om hur jag ska få bild på båda skärmarna.

Tack för hjälpen.
2010-07-06, 16:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
En person föreslog FN+F5 men det kommandot försätter datorn i viloläge. FN+F4 däremot gav mig bild på TV:n. Dock försvann bilden från datorn så det nya problemet handlar om hur jag ska få bild på båda skärmarna.

Tack för hjälpen.
Fortsätt med FN+F4 datorn alternerar mellan tre lägen, intern + extern, endast extern eller endast intern, vänta ett par sekunder mellan försöken.

BTW
Den Officiella tråden dator till TV - TV till dator / kringutrustning
Senast redigerad av epost72 2010-07-06 kl. 16:11.
2010-07-06, 16:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Den Officiella tråden dator till TV - TV till dator / kringutrustning

Använd den. //Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem