Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-06, 12:25
Medlem
Hej!

Jag har alltid byggt datorer själv men nu har jag fått hyffsade priser på packard bell datorer(amd/intel dual core, 1tb,4gb minne, hyffsat grafikkort,mm) för runt 3000-3500, hur håller dessa färdigbygga datorer mot att man köper en i samma summa och sätter ihop allt själv?, jag har redan räknat ut att man får minska ner sig till 500gb och lite sämre grafikkort mm, men det spelar ingen roll för mig!

För i tiden så var det ju bara efterblivna människor som gick in till siba och köpa en dator för 4995 men tiderna har ju ändrats!
2010-07-06, 12:33
Medlem
Exorexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rand0mguy
Hej!

Jag har alltid byggt datorer själv men nu har jag fått hyffsade priser på packard bell datorer(amd/intel dual core, 1tb,4gb minne, hyffsat grafikkort,mm) för runt 3000-3500, hur håller dessa färdigbygga datorer mot att man köper en i samma summa och sätter ihop allt själv?, jag har redan räknat ut att man får minska ner sig till 500gb och lite sämre grafikkort mm, men det spelar ingen roll för mig!

För i tiden så var det ju bara efterblivna människor som gick in till siba och köpa en dator för 4995 men tiderna har ju ändrats!

Jag tror att en sån dator skulle hålla minst lika bra, de är ju vad som sitter innuti som räknas
2010-07-06, 12:40
Medlem
Sikkans avatar
Man är alltid efterbliven om man köper en "SIBA"-dator. Man får alltid bättre grejer när man bygger själv och slipper undvika underdimensionerade nätagg, specialbyggda chassin/lösningar m.m.

edit* det är klart, har du fått galet bra priser så kan det ju vara värt att titta på
2010-07-06, 12:46
Medlem
Kanske nojjar lite för mycket, men är priset bra kanske man måste chansa, gillar dock inte färdigbyggt skit
2010-07-06, 13:46
Medlem
Loxuss avatar
Vad är dessa hyfsade grafikkort då? :P
Och vilka modeller av processorer?
2010-07-06, 14:04
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rand0mguy

Tiderna har inte förändrats. Det är samma idag
2010-07-06, 14:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vi diskuterar Windows här inne och ej om hårdvara.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in