2010-07-06, 11:39
Medlem
ingenios avatar
Jag undrar bara vad en language pack, t.ex. till Windows eller MS Office, egentligen gör. Ändrar den om allting, dvs menyer, interface och hela köret, till det valda språket? Om man t.ex. skulle köpa/tanka ner ett engelskt MS Office 2010 och sedan installera Swedish Language Pack, får man då ett helt svenskt MS Office, precis som om man skulle köpt motsvarande i affären? Eller är det bara stavningskontroll och sådana saker som ändras?
Citera
2010-07-06, 11:49
Medlem
tutfiskens avatar
Det är antingen som du säger eller så är det stavelsepacks. Dvs. sådana packs som rättar svenska språket. Jag tror på att den ändrar allting.
Citera
2010-07-06, 18:44
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutfisken
Det är antingen som du säger eller så är det stavelsepacks. Dvs. sådana packs som rättar svenska språket. Jag tror på att den ändrar allting.

Jaha...det var ju verkligen ett svar som man blev klokare av. Finns det verkligen ingen här som vet hur det förhåller sig?
Citera
2010-07-06, 19:45
Medlem
vonOlofs avatar
För både operativsystem och Officepaketet gäller att du måste ha en version som stöder olika språkpaket. Exempel på OS är Vista Ultimate och Windows 7 Ultimate. Finns något liknande under XP också.

Beträffande Office så finns det något som helt analogt heter Office Ultimate och som borde fungera på samma sätt där, men jag har aldrig kommit i kontakt med denna version av Office och vet inte mer än så.

Windows 7 Ultimate har jag däremot kört en hel del med allehanda språkpaket. Bara att installera de språk man vill ha, så styrs det därefter av respektive användares preferenser. Exempel: en turkisk kollega får allt i gränssnittet på turkiska när han är inloggad, själv får jag allt på svenska när jag loggar in i samma maskin, slutligen får Liisa-Pirkka allt på finska när hon behöver låna maskinen.
Citera
2010-07-07, 09:31
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
För både operativsystem och Officepaketet gäller att du måste ha en version som stöder olika språkpaket. Exempel på OS är Vista Ultimate och Windows 7 Ultimate. Finns något liknande under XP också.

Beträffande Office så finns det något som helt analogt heter Office Ultimate och som borde fungera på samma sätt där, men jag har aldrig kommit i kontakt med denna version av Office och vet inte mer än så.

Windows 7 Ultimate har jag däremot kört en hel del med allehanda språkpaket. Bara att installera de språk man vill ha, så styrs det därefter av respektive användares preferenser. Exempel: en turkisk kollega får allt i gränssnittet på turkiska när han är inloggad, själv får jag allt på svenska när jag loggar in i samma maskin, slutligen får Liisa-Pirkka allt på finska när hon behöver låna maskinen.

Tack! Ja, efter vad jag förstår det som så är det väl bara att installera en Ultimate-version och sedan laddar man ner language packsen som uppdateringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in