Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-06, 11:15
  #1
Medlem
Jagharloggatins avatar
Jag är snart 30 och jag funderar på att skaffa barn inom några år. Trots att jag ser stor ut idag, så är saken den att jag har varit mobbad för min storlek under hela mitt liv och har ofta blivit slagen och spottad på av både klasskompisar och även på dagis.

Jag har haft en allvarlig fundering under en lång tid. Jag vill inte att mitt barn ska få samma tragiska uppväxt och liv som jag haft, så jag har tänkt att lära mitt barn att "ta för sig". Man kommer så mycket längre i livet när man vågar ta för sig, eller hur!

Så jag tänkte inte lära mitt barn att det är "fel att slåss", mobba och vara arrogant mot folk. Tvärt om så tänkte jag uppmuntra mitt barn att "spöa töntar" och roffa åt sig så mycket han kan (ja, jag vill ha en pojke, för det är manligare). Jag tror att han blir lyckligare när han lär sig att "göra sin egen lycka".

Är detta en bra idé tycker ni?
Finns det några nackdelar när han slår andra barn för att de inte ger honom sitt godis t.ex.?
Citera
2010-07-06, 11:18
  #2
Avstängd
Apanages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Jag är snart 30 och jag funderar på att skaffa barn inom några år. Trots att jag ser stor ut idag, så är saken den att jag har varit mobbad för min storlek under hela mitt liv och har ofta blivit slagen och spottad på av både klasskompisar och även på dagis.

Jag har haft en allvarlig fundering under en lång tid. Jag vill inte att mitt barn ska få samma tragiska uppväxt och liv som jag haft, så jag har tänkt att lära mitt barn att "ta för sig". Man kommer så mycket längre i livet när man vågar ta för sig, eller hur!

Så jag tänkte inte lära mitt barn att det är "fel att slåss", mobba och vara arrogant mot folk. Tvärt om så tänkte jag uppmuntra mitt barn att "spöa töntar" och roffa åt sig så mycket han kan (ja, jag vill ha en pojke, för det är manligare). Jag tror att han blir lyckligare när han lär sig att "göra sin egen lycka".

Är detta en bra idé tycker ni?
Finns det några nackdelar när han slår andra barn för att de inte ger honom sitt godis t.ex.?

Du måste vara sjuk i huvet. Ska andra barn plågas bara för att DU fick en misslyckad uppväxt.
Hoppa du får en bög till son
Citera
2010-07-06, 11:20
  #3
Avstängd
Apanages avatar
Men är du helt sjuk? Ska andra barn plågas bara för att DU fick en misslyckad uppväxt?
Du måste vara sjuk i huvudet
Citera
2010-07-06, 11:20
  #4
Medlem
56ks avatar
Det enda problemet jag kan se är att ditt barn inte kommer att vara könsneutralt.
Citera
2010-07-06, 11:23
  #5
Medlem
prismahs avatar
Han lär ju bli översittartypen och kommer antagligen få ta en hel del skit när folk tröttnar på han, det finns ju så många fall man vet om där kaxigt folk som har varit bråkstakar har fått stryk utav flera stycken som har tröttnat...

Jag tror även du kommer få gå på en hel del möten och om det inte hjälper så tror jag nog socialen kommer bli inblandad för att du inte kan ta hand om din unge och för att han är en riktigt bråkstake som antagligen kommer skita i skolan och bara vara dum i huvudet.
Citera
2010-07-06, 11:27
  #6
Medlem
Wu-Tangs avatar
Uppmuntra honom inte att slå töntar, uppmuntra honom till att vara schyst mot alla och att aldrig slå först, men att alltid dela ut det sista slaget. Det tycker jag låter som en mindre sjuk plan
Citera
2010-07-06, 11:28
  #7
Avstängd
qickmans avatar
Ditt barn kommer att bli ogillad av omgivningen och bli socialt dysfunktionell.
Det slutar med att ditt barn dör olycklig för att han inte har några vanliga vänner.
Hans flickvän kommer vara av den enda typ som han kan hantera: WT-hona som smittar honom med HIV.

Vilken sorglig historia. Han kommer dessutom att hata dig.

Den rätta vägen att uppfostra ett lyckligt barn är att lära det ömsesidig respekt och fungerande relationer som tillbringar oändligt mycket mer än en 3-årings mentaliteten.
__________________
Senast redigerad av qickman 2010-07-06 kl. 11:47.
Citera
2010-07-06, 11:29
  #8
Medlem
Sessilays avatar
Jag tycker att det är en mycket dålig idé.

Gör ditt barn stark och självständig, till en person som vågar stå upp för den han är och det han gör. Att vara stark är inte att vara den som slår hårdast utan det är att vara den som reser sig efter nederlaget stärkt av kunskapen om hur det gick till så att han inte går på samma nit igen
Citera
2010-07-06, 11:31
  #9
Medlem
Jagharloggatins avatar
För mig är det viktigt att min son kommer kunna ta det han vill ha. Även om det innebär att era barn får stryk eller råkar ut för andra roliga små bussträck.

Självklart kommer jag gå på alla föräldramöten och vara tillmötesgående, lyssna och SJÄLVKLART säga ajabaja till min son, när det dyker upp saker som att han slåss. Men när vi kommer hem ska han få en glass för att "han orkade med den jobbiga tanten".

Jag ska lära honom att inte skita i skolan och visa på vikten av att ha en gedigen utbildning bakom sig. Annars kommer han förstå det själv när jag låter honom gå och lägga sig utan kvällsmat!
Citera
2010-07-06, 11:32
  #10
Avstängd
Apanages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
För mig är det viktigt att min son kommer kunna ta det han vill ha. Även om det innebär att era barn får stryk eller råkar ut för andra roliga små bussträck.

Självklart kommer jag gå på alla föräldramöten och vara tillmötesgående, lyssna och SJÄLVKLART säga ajabaja till min son, när det dyker upp saker som att han slåss. Men när vi kommer hem ska han få en glass för att "han orkade med den jobbiga tanten".

Jag ska lära honom att inte skita i skolan och visa på vikten av att ha en gedigen utbildning bakom sig. Annars kommer han förstå det själv när jag låter honom gå och lägga sig utan kvällsmat!
Jävla Fascist
Citera
2010-07-06, 11:34
  #11
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
För mig är det viktigt att min son kommer kunna ta det han vill ha. Även om det innebär att era barn får stryk eller råkar ut för andra roliga små bussträck.

Självklart kommer jag gå på alla föräldramöten och vara tillmötesgående, lyssna och SJÄLVKLART säga ajabaja till min son, när det dyker upp saker som att han slåss. Men när vi kommer hem ska han få en glass för att "han orkade med den jobbiga tanten".

Jag ska lära honom att inte skita i skolan och visa på vikten av att ha en gedigen utbildning bakom sig. Annars kommer han förstå det själv när jag låter honom gå och lägga sig utan kvällsmat!

Problemet är att din son kommer tappa respekten för auktoriteter, vilket kommer bli ett problem.
Utbildning kan du glömma, han kommer inte vara välkommen när han pucklar på varannan människa i skolan.
Jobb, ja om han lyckas få något jobb så lär han bli av med det efter han hotat chefen första dagen.
Citera
2010-07-06, 11:44
  #12
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Problemet är att din son kommer tappa respekten för auktoriteter, vilket kommer bli ett problem.
Utbildning kan du glömma, han kommer inte vara välkommen när han pucklar på varannan människa i skolan.
Jobb, ja om han lyckas få något jobb så lär han bli av med det efter han hotat chefen första dagen.

1. Hur ska respekten för aukoriteter bli ett problem? Polisen är välkommen att ta in honom om han bråkar. Det gör honom bara starkare och mer medveten om hur omvärlden fungerar. Han ska lära sig den hårda vägen och inte bli nån jävla mesig kontorsråtta. Nej, ju snabbare han lär sig att inte gråta när dagisfröken skriker på honom, desto bättre.

2. Han får väl byta skola då? Det är dessutom skolans ansvar att se till att han sköter sig i skolan. Inte mitt!

3. Jobb kommer han garanterat få. Gym, byggarbetare osv. Finns gott om yrken för buffliga människor. Det är väl mest service han kanske inte lämpar sig bäst för. Annars blir det väl illegala grejjer i värsta fall. Huvudsaken är att han är lycklig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback