2010-07-06, 03:18
Moderator
MondoBizarros avatar
Har sen en tid problem med att skärmsläckaren och egentligen hela strömsparsystemet har slutat fungera.
Skärmsläckaren går att starta manuellt utan problem men vad jag än försöker med så går det inte att få den att kicka in som den ska, vilket också leder till att den inte låser datorn eller stänger av skärmen.

Självklart är jag inte ensam om det här problemet; söker man på windows 7 screensaver not working - Google Search så får man hur många träffar som helst men inget av det som föreslås fungerar.
Har även försökt att helt avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och rensat systemet med Driver Cleaner och sen installerat nyaste Radeon utan någon skillnad.
Till slut försökte jag med att reparera systemfilerna, men inte ens det gjorde någon skillnad.

Det som är riktigt märkligt i sammanhanget är att när jag startar om datorn så fungerar det en stund för att sen inte fungera alls igen.
Otroligt irriterande och eftersom jag helt har slut på idéer så försöker jag här istället.
Citera
2010-07-06, 03:59
Medlem
Jonny666s avatar
Formatera?
Citera
2010-07-06, 04:15
Medlem
hasenfrasens avatar
...och vad rapporterar "powercfg -energy" för din dator? Googla om det låter svårt.
Citera
2010-07-06, 13:12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
...och vad rapporterar "powercfg -energy" för din dator? Googla om det låter svårt.

Tack, det var just den jag tydligen var ute efter. Hade hittat tips om liknande men ingen som rapporterade exakt vad felet var...vilket visade sig vara USB.
Avinstallerade till slut drivrutinerna till min Razer Abyssus-mus och direkt kickade skärmsläckaren in.
Tyvärr är ju dessa rätt trevliga att ha så jag installerade dem igen så får vi se om det enbart var korrupta filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in