2004-04-28, 17:41
Medlem
colds avatar
Vet någon vem detta svin kan vara?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=129894
Citera
2004-04-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Vet någon vem detta svin kan vara?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=129894

Bra. Det finns för många pensionärer och barn redan. Två färre är en bra början.
Citera
2004-04-30, 17:04
Medlem
the Beasts avatar
Enligt artikeln skulle det spela roll hur hon körde barnvagnen, va fan!

Har man fyllekört ska väl för fan inte jag behöva vara mer aktsam än jag är om det inte är någon som fyllekör. Följdaktligen blir ju den som fyllekör mer ansvarig eftersom den personen har varit så jävla korkad att han/hon kört full.

Lagenssträngaste straff för att ha råkat ta död på någon utan att gjort det med flit är det enda som gäller.

Dessutom 100.000 SEK tycker jag är ett litet värde på 2 människoliv. Jag anser att mitt liv är mer värt än så, både för mig och min omgivning.

Som en parentes tycker jag att alla brottslingar som gjort något där oskyldiga lidit fysiskskada skall hängas ut i tidningar m.m när det bevisats att de är skylldiga. Det är väl för fan inte mer än rätt att jag får veta vilka som lever runt omkring mig så jag kan skydda mig. Ex. om det finns en våldtäktsman i huset jag bor i vill jag veta det så jag kan se till att skydda de kvinnor som kommer på besök. När/om man får barn vill man veta om det finns en pedofil i närheten så man kan ta till lämpliga åtgärder. Man skyddar brottslingar för att de skall kunna få ett normalt liv när de betalt sin skuld till samhället sägs det. Skydda alla andra, oskyldiga i samhället istället för brottslingarna.

Som kort sammanfattning på epilogen i detta inlägg tycker jag engelsmännens variant med Australien var helt OK, skicka patrasket så långt bort vi kan så vi slipper dem här.
Citera
2004-05-02, 09:27
Medlem
pinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the Beast
Lagenssträngaste straff för att ha råkat ta död på någon utan att gjort det med flit är det enda som gäller.

Har man satt sig bakom ratten när man är full, så tycker jag att man skall dömmas för mord. Alla vet att man inte får köra berusad. Alla vet att man är en betydligt sämre förare. Det skulle inte vara nåt snack om man gick omkring och svängde med en lie i en folksamling. Men sätt dig bakom ratten i en 1.5 tons plåtburk och kör in i en folksamling. Då får du 2 månader och indraget körkort.
Citera
2004-05-02, 15:28
Medlem
apanola IIs avatar
Vilket as!

Rattfyllot är inget annat än en mördare, men tyvärr har jag på känn att killen kommer att få något i stil med 1,5 år ute efter 1 år och igång igen med sina fyllekörningar ett par månader efter det.
Välkomen till Sverige, säger jag bara!
Citera
2004-05-02, 17:49
Medlem
Jag läste om en kille som körde ihjäl nån liten grabb som sa: "Det är lungt, jag tar mitt straff, det blir bara böter eller ett par månader i fängelse."
Sånt får mig att vilja spy.
Sätter man sig i en bil på fyllan ska det fanimig räknas som mordförsök (bilen är mordvapnet) och kör man ihjäl någon ska det räknas som mord. Låter man någon köra på fyllan ska det vara medhjälp.
Citera
2004-05-03, 08:09
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the Beast
Som en parentes tycker jag att alla brottslingar som gjort något där oskyldiga lidit fysiskskada skall hängas ut i tidningar m.m när det bevisats att de är skylldiga. Det är väl för fan inte mer än rätt att jag får veta vilka som lever runt omkring mig så jag kan skydda mig. Ex. om det finns en våldtäktsman i huset jag bor i vill jag veta det så jag kan se till att skydda de kvinnor som kommer på besök. När/om man får barn vill man veta om det finns en pedofil i närheten så man kan ta till lämpliga åtgärder. Man skyddar brottslingar för att de skall kunna få ett normalt liv när de betalt sin skuld till samhället sägs det. Skydda alla andra, oskyldiga i samhället istället för brottslingarna.

Som kort sammanfattning på epilogen i detta inlägg tycker jag engelsmännens variant med Australien var helt OK, skicka patrasket så långt bort vi kan så vi slipper dem här.

Det bästa nån skrivit här på länge..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in