2010-07-05, 14:29
Medlem
Hej,

Kort och gott:
Jag har på sistone börjat få känslor för en tjej jag har känt sedan dagis. Vi ses rätt ofta då våra föräldrar är kompisar och vid varje fest/födelsefirande osv, så är hon och hennes föräldrar där. Om vi går tillbaka till när vi var små, så har jag alltid haft en känsla av att hon var attraherad av mig. Kommer ihåg hur alla brukade säga: Hon gillar dig, du borde ta och göra henne xD. Hon är kär i dig mannen! osv. Kommer ihåg hur jag var tsms med min tjej och letade efter min mobil. Sedan kommer hon in till mitt rum och jag ser mobilen i hennes hand. Hon slänger då sig snabbt ner och räcker sin hand under min soffa och säger: Där är den! >.> (Detta när man var 14-13 år då.)

Nu tack vare mobiler så kan man konstant prata med varandra och jag har fått flertal SMS i stil med:
Jag saknar dej <3
Vi måste ta och ses snart igen! (vi kanske inte sågs på ..MAX 2 veckor..)
Jag har fixat håret för dig

And so forth...

Nu har jag gått och fått känslor för henne och svarat på SMSen på ett mer ..intressant sätt. Börjat själv ta initiativ till att skicka SMS och snacka om allt möjligt klockan 3 på natten. Sett film med henne då vi kelar med varandra och ligger i soffan. Kramas varje gång följt av en puss på kinden. Diskussioner om att man skulle respektera och ge space till sin pojk/flickvänn och förstå att den ena eller andra kommer umgås med sina kompisar ibland.

För ca 1 vecka sedan kom jag gående med 3 kompisar och såg henne med 2 av hennes kompisar. Hon kom springandes och kramade mig. Vi pratade lite och sedan vände hon till sina tjejer och sa JAG ÄR INTE TILLSAMMANS MED HONOM ! sedan kollade hon tillbaka mot mig, log och sa: Säger vi... (och tittade ner i marken).

För 2 dagar sen gjorde jag något jag är sjukt nojjig över. Jag skickade ett SMS som sa:
Vad är vi? Alltså du och jag? Jag är lite vilsen och undrar om du också är det.

Nu har jag inte fått ett svar på 2 dagar eller hört något från henne. Jag tvekade som fan när jag skulle skicka de SMSet. Vet inte varför men jag var sjukt rädd men beslöt mig för att bara skicka skiten klockan 2 på natten. Oftast brukar hon svara tillbaka inom ..5 jävla minuter men nu har det gått 2 jävla dagar!

How I met your mother har en poäng. "Nothing Good Happens After 2 A.M." x(.

Så vad fan ska jag göra nu? Jag är sjukt rädd för någon anledning och våra föräldrar är som sagt sjukt bra vänner, det är knappast ett "Whatever, there's plenty of fish in the sea". Kommer se henne och må sjukt dåligt av det . Men va fan, jag frågade bara henne om hon har sett oss som något annat än bara vänner. Varför ignorerade hon smset!?

Och nej, jag tvivlar som fan på att hennes mobil är avstängd eller sönder. Hon är besatt av sin mobil, den är knappast sönder eller något.

FLASHBACK, HELP ME!
Lugna bara ner mig ASAP.
Citera
2010-07-05, 14:37
Medlem
bboys avatar
Jag hade nog skickat ett till sms. Vad jag skulle skrivit är en annan fråga. Hon kan ju inte bara ignorera dig sådär. Det var ju egentligen helt rätt av dig att skicka det där sms:et med tanke på vad hon hade sagt.
Citera
2010-07-05, 14:38
Bannlyst
vänta bara på att hon ska svara, så ska du se att hon kommer krypande när som helst
nu vet hon ju att hon kan få dig så hon kommer garanterat börja spela massa spel, ignorera dig och leka svårfångad.
var bara iskall och gör inte en så stor grejj av det så kommer det lösa sig.
Citera
2010-07-05, 14:40
Medlem
Janne-Taikons avatar
2 val egentligen, ta det chill eller skriv som det är att du har seriösa känslor för henne och inte vill stå och famla i mörkret nåt mer.
Citera
2010-07-05, 14:43
Medlem
Ok, men det känns som att jag kanske har misstolkat allt. Hon kanske inte gillar mig och jag gjorde fel i att skicka det SMSet.

Men va fan, det klart hon gillar mig. Jag har inte haft någon större erfarenhet när det gäller tjejer men med tanke på allt hon har sagt och gjort så vore det helt tokigt om hon inte var intresserad.

Damn confusing

EDIT:
Lär nog vara iskall, har fan gjort mitt. Svara på skiten eller gå dö. Om någon har fler råd/sätt att tolka detta, var så snäll och skriv!
Senast redigerad av DeviousDevil 2010-07-05 kl. 14:56.
Citera
2010-07-05, 16:11
Medlem
SwedishMilks avatar
Dagens ungdom, allting ska skötas via SMS...

Du hade fått ett helt annat resultat om du tagit det öga mot öga. Det kanske inte hade blivit det svar du önskade men du hade fått ett svar. Jag menar, det är ju en rätt stor fråga och svara på den i ett litet SMS är svårt. Ett SMS avger inga nyanser, tonlägen, kroppsspråk. Men du vågade inte ta det direkt med henne och därför sitter du nu här och väntar och spekulerar och våndas...

Nåja, misstagen är där för att vi ska lära oss av dom.
Citera
2010-07-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Dagens ungdom, allting ska skötas via SMS...

Du hade fått ett helt annat resultat om du tagit det öga mot öga. Det kanske inte hade blivit det svar du önskade men du hade fått ett svar. Jag menar, det är ju en rätt stor fråga och svara på den i ett litet SMS är svårt. Ett SMS avger inga nyanser, tonlägen, kroppsspråk. Men du vågade inte ta det direkt med henne och därför sitter du nu här och väntar och spekulerar och våndas...

Nåja, misstagen är där för att vi ska lära oss av dom.

Tack för den läxan .
Citera
2010-07-05, 17:22
Medlem
SwedishMilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeviousDevil
Tack för den läxan .
Tacka inte mig, tacka dig själv.
Citera
2010-07-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Tacka inte mig, tacka dig själv.
Kommer vår vänskap vara helt fuckad nu? Skulle verkligen tycka det är förjävligt om nästa gång vi ses så uppstår det en "awkward silence" .
Citera
2010-07-05, 19:59
Medlem
Hoppas någon läser det här,

Det känns som att jag har gjort något fel och jag vill absolut inte att vår vänskap ska ta skada och vid det här laget verkar det vara rätt säkert att hon inte tänker svara på det SMSet och det kommer förmodligen vara pinsamt som fan när vi ses igen.

Jag tror jag kan .."ta tillbaka" detta. Jag skulle kunna skriva något i stil med: Jahaa, såg just att jag skickade dig ett SMS för 2 dagar sen. Det förklarar varför jag inte fått något svar :P, du förstår det var nämligen menat för *insert girl name here*. Bla bla bla, osv.

Som sagt har hon varit en god vän och jag har alltid varit ärlig mot henne. Diskuterat tjejer/killer osv så jag kan lätt lägga in något namn som finns i min krets men inte i hennes och på så sätt göra en grym bortförklaring som jag skiter fullständigt i om hon går på eller inte. Poängen är att jag säger:

Det var inte menat för dig. /End of discussion. Och sen ska jag vara sjukt iskall och döda mina känslor och intala mig att det aldrig var menat att ske. Jag är inte direkt besatt av henne (tack o lov xD).

THOUGHTS?!
(Hjälp ASAP xD)
Citera
2010-07-05, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeviousDevil
Hoppas någon läser det här,

Det känns som att jag har gjort något fel och jag vill absolut inte att vår vänskap ska ta skada och vid det här laget verkar det vara rätt säkert att hon inte tänker svara på det SMSet och det kommer förmodligen vara pinsamt som fan när vi ses igen.

Jag tror jag kan .."ta tillbaka" detta. Jag skulle kunna skriva något i stil med: Jahaa, såg just att jag skickade dig ett SMS för 2 dagar sen. Det förklarar varför jag inte fått något svar :P, du förstår det var nämligen menat för *insert girl name here*. Bla bla bla, osv.

Som sagt har hon varit en god vän och jag har alltid varit ärlig mot henne. Diskuterat tjejer/killer osv så jag kan lätt lägga in något namn som finns i min krets men inte i hennes och på så sätt göra en grym bortförklaring som jag skiter fullständigt i om hon går på eller inte. Poängen är att jag säger:

Det var inte menat för dig. /End of discussion. Och sen ska jag vara sjukt iskall och döda mina känslor och intala mig att det aldrig var menat att ske. Jag är inte direkt besatt av henne (tack o lov xD).

THOUGHTS?!
(Hjälp ASAP xD)
nej gör inte det, hon kommer genomskåda dig direkt och tycka du är en jävla mes.
jag tror mest hon spelar svårfångad och testar ditt intresse, tjejer älskar uppmärksamhet och dom älskar att spela massa töntiga spel för att få mer uppmärksamhet.
ta det bara iskallt så får du reda på om hon spelar spel eller om hon faktiskt är helt ointresserad.
om hon inte svarar inom en vecka kan du skicka ett till mess "halå?", svarar hon inte då så kan du skita i henne.
Citera
2010-07-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
nej gör inte det, hon kommer genomskåda dig direkt och tycka du är en jävla mes.
jag tror mest hon spelar svårfångad och testar ditt intresse, tjejer älskar uppmärksamhet och dom älskar att spela massa töntiga spel för att få mer uppmärksamhet.
ta det bara iskallt så får du reda på om hon spelar spel eller om hon faktiskt är helt ointresserad.
om hon inte svarar inom en vecka kan du skicka ett till mess "halå?", svarar hon inte då så kan du skita i henne.

Men jag kommer bli tvungen att se henne igen och fram tills jag möter graven. Våra föräldrar är riktigt goda vänner och vi kanske ser varandra 1-2 ggr varannan vecka :/. Kanske bättre och bara dra tillbaka allt och skita i henne. Finns andra jag kan gå efter bara jag inte fixar någon oro här på hemma plan :>. Det är det som stör mig som mest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in