2010-07-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Jag hoppade av gymnasiet i ettan och började som butikssäljare och sålde dammsugare. Jag hade en lön på 14 000. Nu (11 år senare) är jag faktiskt en jättebra försäljare och tjänar över 15 000 efter skatt per månad!!! Nu hör inte det till saken. Men bara så att du vet att jag lixon är påväg till "the top"!

Jag är nöjd sålänge ni vet om att säljare på ett eller annat sätt STRAFFAR jobbiga kunder.

Shit, du menar alltså att du efter elva år i yrket tjänar lika mycket efter skatt som jag gjorde som när jag fick fick mitt första jobb på Volvo som nittonåring för sex-sju år sen. Ett jobb som jag tyckte sög så jävla hårt att jag sa upp min anställning och började plugga efter 1,5 år.

Du straffar mig genom att olla min kartong? Fasen vilket straff, akta dig så dig så du inte får paper-cuts på lilla snoppen.
Citera
2010-09-20, 17:48
Medlem
du har helt rätt i det du poängterar! Fyfan haha
Citera
2010-10-11, 16:11
Medlem
Jagharloggatins avatar
Till råga på detta har man som säljare en riktigt pisslön. Så inte nog att vi blir förbannade av alla idioter med 100 frågor och inga pengar. Vi blir förbannade när vi öppnar våra plånböcker också.

Jag önskar att det räckte med att byta jobb. Men även om jag sticker så är det ett antal hundra tusen personer kvar i skiten, pga av sånna som er.
Citera
2010-10-16, 22:06
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Till råga på detta har man som säljare en riktigt pisslön. Så inte nog att vi blir förbannade av alla idioter med 100 frågor och inga pengar. Vi blir förbannade när vi öppnar våra plånböcker också.

Jag önskar att det räckte med att byta jobb. Men även om jag sticker så är det ett antal hundra tusen personer kvar i skiten, pga av sånna som er.
Finns många "säljarjobb" med bra lön. Låter som att du valt lite fel yrke, tyvärr.

Jobbar själv som säljare, har bra lön, gillar mina kunder och kunde inte tänka mig nått annat.

Är du duktigt på att städa möjligtvis? Kanske nått jobb inom industrin där du kan vara själv och bara tänka på ditt? Typ nått montörjobb!
Citera
2010-10-16, 22:09
Medlem
Funderat på att byta jobb?
Citera
2010-12-01, 10:07
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
...du vet väl säkert redan om det, men de flesta av butikspersonalen i butikerna tycker att du är "en äcklig jobbig kund" när du kommer in i butiken. Det finns Anledningen till att du är en äcklig kund är därför att du...

1. Inte tar reda på saker innan du går in i butiken. Du ställer uppenbara frågor till personalen, som t.ex. "Går den här TVn att titta på tv med" eller "Har telefonen SMS-funktion?".

2. Du är inte insatt i hur det fungerar pengamässigt, och förmodligen skolkade på mattelektionerna. Du tror att butiken VILL att du ska handla till varje pris. Det är fel! Du försöker pruta och tycker att butiken är snåla som inte går med på din dåliga ekonomi. En tv som kostar 10 000 kan butiken tjäna 500 kr på. Och det försöker du pruta bort och blir förbannad när butiken säger nej.

3. Du tror att du kan något, och vägrar förstå att du KAN ha fel. Det är "aldrig du" som har "gjort fel".

4. Säljarens uppgift är att sälja den sämsta produkten med högst vinst till dig. Inte något annat! Det är inte gratis att prata med en säljare. Gör jobbet själv istället och få tag på bra produkter!

5. Butik ÄR INTE SAMMA SAK som teknisk support. Du kan inte alltid få hjälp med dina fucking problem i butik.

DET VIKTIGASTE!!!!
- Du är också väldigt ofta ful, luktar illa och förvånasvärt ofta utvecklingsstörd. Det gör dig också extra jobbig att ha att göra med.

Haha så jäkla rätt. Dessutom så ska de se så jäkla dumt förvirrade ut när de kommer in i butiken. Även fast man redan står med en kund i kassan så ska de avbryta min kontakt med pågående kund och fråga "vart ligger det?" "vad kostar det" Jag är ingen robot som kan göra 40 grejer samtidigt bara för att jag jobbar i butik! Och fan visa lite respekt till den stackars tanten som ska försöka hitta pengarna i sin plånbok eller försöka höra hur mycket jag säger att hon ska betala!! De lyssnar inte heller när dom har ställt en fråga som jag försöker svara på utan fortsätter babbla på, då brukar jag bara avbryta dom rakt av och höja tonläget för jag har INTE TID att lyssna på skiten! Och jag hatar kärringar som ska starta tråkiga konversationer, inte för att vara trevliga utan för att de talar högt om vad de tänker (gnäll om priset osv) . Jag är fan inte intresserad av att du ska köpa ett jävla kort till din fula sjuka morsa!!! Många gånger kommer kunder in efter att de har hällt i sig massa kaffe eller käkat lunch, står och flåsar rakt i fejjset på en när dom kommer in och frågar efter något som de knappt vet själva vad det är och ser alltid så dumma ut! Jobbigt med kunder som kommer in och påpekar att de är stressade så dom måste ha hjälp snabbt, ärligt jag har ingen lust!

Det första jag gör när jag kommer in i en butik är att leta själv, hittar jag mot all förmodan inte så frågar jag butiksbiträdet om denna inte är upptagen med en annan kund. Jag väntar på min tur, ställer frågan snabbt och okomplicerat utan dumma förklaringar till varför jag ska ha den + jag står inte i kassan och rotar efter pengar eller kort, det ser jag till att jag har till hands innan jag går till kassan. Jag är alltid trevlig mot butiksbiträdet sålänge hon/han inte är otrevlig, va fan det är bara en människa!
Citera
2011-04-26, 10:46
Medlem
xelytoss avatar
Ni som säger att kunden alltid har rätt kan fan dra åt helvete, jobba på en bensinmack så kommer vi se hur länge ni kan hålla er på bra humör, kunder som snackar i mobilen och säger fel ciggsort för att sedan klaga när dom betalat bara för att dom inte tänkte när dom prata in sin jäkla fitthelvetesmobil.

Och så självklart kunder som tappar bort sin tvättkod (automat biltvätt), kommer in och vill ha en NY tvättkod bara för att DOM har tappat bort sin, sen börjar dom gnälla när dom inte får en ny (man kan bara skriva ut koden en gång).
Vem fan tror dom att dom är egentligen, dom får väl för fan ta ansvar för sina handlingar, sen har vi kunder som börjar skrika som spräckta horor för att det inte går att tanka på kassapumpen "MEN FÖR I HELVETE TRYCK PÅ KASSAKNAPPEN DITT INAVLADE HORBOCKSSVIN!" helt seriöst... Kunden kanske alltid har rätt på McDonalds men fan heller att han/hon inte är efterbliven f.ö (dom "jobbiga" kunderna).

Förresten så går jag inte runt helt sur på jobbet, det klart man är på bra humör och skojar med sköna kunder, gör sitt jobb som säljare och försöker hjälpa folk så mycket som möjligt, men just när det kommer in en person som direkt börjar skrika när han/hon kommer in genom dörren för ingenting så får man fan damp

EDIT: Helvete va gammal tråd
Citera
2011-05-01, 23:34
Medlem
Sweemans avatar
Visste blir man helvetes förbannad och vill köra en machette i dom, men det gör man inte, man tar emot, försöker lösa problemet, sen kan man gå in på lagret och hoppar runt som en idiot och skrika. Men det som håller igång en är ju dom tacksamma kunderna! dom som verkligen visar sin tacksamhet över att du har löst deras problem! Priceless. Tycker man att alla är dumma i huvudet automatiskt för att dom frågar om råd så hör du inte hemma som säljare.
Citera
2011-05-24, 11:39
Medlem
Citat:
Om du visste vilken TV du skulle ha, varför pratade du med en säljare då? Det var ju jävligt dumt. Han är ju anställd av företaget för att sälja den sämsta tv till högsta pris. Sen så han får provision också eftersom han gjort ett bra jobb.

De bästa kunderna är de som gör såhär:
- Hej, jag ska ha den TVn.

alltså killen har helt rätt vad är det ni inte fattar? säljare ska sälja och inte hjälpa till med
andra grejer som inte ingår i deras jobb, bara för att ni TROR att det ingår.
Inte för att jag jobbar som säljare eller inom elektonik osv, men inom livsmedel.. och där är det värre tro mig.

hahahaha jag måste va en av en av kunderna du betjänat jag gör alltid sådär. inga konstigheter, snabb affär, kanske nån liten fråga om garanti kanske. sen är de lappat o klart. klart på max 2 min.
Citera
2011-07-20, 01:06
Medlem
qpXs avatar
Nu får alla jävla PK horor ge sig.

Om en kund kommer in och beter sig som en efterbliven apa så kommer denne bli behandlad så också.

Och ni horor därute som stormar in i butiker och skriker och lever rövare utan att knappt veta vad ni vill, skärp er eller sug våra säljararlsen era efterblivna jävla as !

..... vi är ju i humorsektionen

kom att tänka på, nu kommer PK stormen "ni ska slicka upp oss kunder i brygga" och allt sånt jävla skit, dra åt helvete med er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in