2010-07-17, 02:43
Medlem
scooodys avatar
Antibiotikabehandling ger jätteofta svampinfektioner, de kan uppstå nästan överallt i kroppen o ge tex urinvägsproblem,men även packat med andra skumma besvär som behandlas m diflucan. Jag har haft alla dina symtom utom urinv.basvär,fick magnetröntga hjärna o halsrygg, Uppsökte även neurolog som gjorde div tester,själv befafade jag att jag fått als som finns i släkten men glädjande nog fick jag höra att jag va övertränad samt väldigt stressad o oron över att inte veta va det var under så lång tid gjorde ju saken bara värre. Visade oxå positivt på borrelia men efter en andra provtagning kunde det uteslutas då antikroppar ej ökat så borreliaprov e inte o lita på.Detta va förra sommaren o nu mår jag bra. amen skumt va det m ryckningar o yrsel o svaghet i kroppen,.. HOppas att Du blir bra fort fort!!!
Citera
2010-07-17, 02:52
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scooody
Antibiotikabehandling ger jätteofta svampinfektioner, de kan uppstå nästan överallt i kroppen o ge tex urinvägsproblem,men även packat med andra skumma besvär som behandlas m diflucan. Jag har haft alla dina symtom utom urinv.basvär,fick magnetröntga hjärna o halsrygg, Uppsökte även neurolog som gjorde div tester,själv befafade jag att jag fått als som finns i släkten men glädjande nog fick jag höra att jag va övertränad samt väldigt stressad o oron över att inte veta va det var under så lång tid gjorde ju saken bara värre. Visade oxå positivt på borrelia men efter en andra provtagning kunde det uteslutas då antikroppar ej ökat så borreliaprov e inte o lita på.Detta va förra sommaren o nu mår jag bra. amen skumt va det m ryckningar o yrsel o svaghet i kroppen,.. HOppas att Du blir bra fort fort!!!

Tack för ditt svar! Jag ska in på ryggmärgsprov på måndag, där dem kommer kolla om det finns antikroppar mott Borrelia! Man kan tydligen se detta upp till ca ett år efter man har varit infekterad av borrelia!
Det kan säkert vara så att vissa av symtomen skapas av oro!? men det jobbigaste är att inte veta vad det är! hellre ett negativt besked än inget alls känns det som just nu! urinvägsproblemet och därav sömproblemen är det som stör mig mest!
Citera
2010-07-17, 03:06
Medlem
scooodys avatar
Jag vet hur det känns att va där du e nu och hoppas verkligen att du ska få höra att det är ofarligt o går att råda bot på! Jag VISSTE ju att jag skulle dö snart, men ack så fel man kan ha, Glöm Inte svamprisken!!Jag ska hålla tummar för dig i hopp om kvick bättring!! just det ,,.det finns nåt som heter nervös blåsa man kan ha som e ofarligt o kan försvinna,då måste man på toa hela tiden medans svamp ger sveda. bla bla jag e hobbyläkare Hej o HÅ
Citera
2010-07-17, 03:32
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scooody
Jag vet hur det känns att va där du e nu och hoppas verkligen att du ska få höra att det är ofarligt o går att råda bot på! Jag VISSTE ju att jag skulle dö snart, men ack så fel man kan ha, Glöm Inte svamprisken!!Jag ska hålla tummar för dig i hopp om kvick bättring!! just det ,,.det finns nåt som heter nervös blåsa man kan ha som e ofarligt o kan försvinna,då måste man på toa hela tiden medans svamp ger sveda. bla bla jag e hobbyläkare Hej o HÅ

Jag tror visserligen inte att jag ska dö! Men man oroar ju sig för att det inte ska ge med sig! vi får väl se vad undersökningarna visar, Borrelian borde ju vara borta nu iaf med så lång behandling!
Nervös/Överaktiv blåsa verkar jag inte ha enligt urologen jag besökte!
Citera
2010-07-17, 04:23
Medlem
scooodys avatar
jag hade somnat o drömde om detta skumt..men kom på att yrsel o urinträgningar e ju klassiska symtom på diabetes, du borde ta ett blodsockerprov,Just in case för inget e omöjligt o allt e möjligt. Nu ska hobbyDoc somna om. Ciao
Citera
2010-07-17, 18:56
Medlem
Det finns ju folk som tar doxycyklin för akne i flera månader och t o m år utan problem så särskilt farligt är det väl inte. Visst, kanske inte är så jättehälsosamt alla gånger och risk för svampinfektion finns ju när det är antibiotika.
Citera
2012-05-03, 02:08
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tui
Det finns ju folk som tar doxycyklin för akne i flera månader och t o m år utan problem så särskilt farligt är det väl inte. Visst, kanske inte är så jättehälsosamt alla gånger och risk för svampinfektion finns ju när det är antibiotika.

Är du kvar på fb månne? Länge sen du skrev...
Citera
2012-07-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasight
Ja, tyvärr finns det ett antal läkare, framför allt i Tyskland, som skor sig på sjuka människors lidande.
De ger långa och dyra kurer med intravenös antibiotika mot sk. kronisk borrelia.
Det finns gott om exempel på människor som säger att de mår bättre av behandlingen, men man har inte kunnat visa på någon effekt i vetenskapliga studier.
Ska man raljera lite mår massor av människor jättebra av kristallterapi, homeopati och annat humbug också, men det betyder tyvärr inte att det har annan effekt än placebo. Dessutom finns ju den (tillfälliga) antiinflammatoriska doxycyklineffekten enligt ovan.

När man mår dåligt, och man dessutom är besviken på den offentliga vården, är man ett ganska lätt byte för pengahungriga alternativmedicinare med rymligt samvete.

Jag har tyvärr inga särskilt konstruktiva råd att ge dig, men om du fortsätter med antibiotikia är risken att du blir sjukare och betydligt fattigare, mycket större än chansen att du blir frisk.

Blev intresserad av att väcka den här tråden till liv, då det faktiskt finns studier som visar på att långtids-antibiotikabehandling intravenöst har effekt. Hittade dock bara två stycken studier just nu: Dagens medicin: Lång kur hjälp mot borrelia och Counterpoint: Long-Term Antibiotic Therapy Improves Persistent Symptoms Associated with Lyme Disease
Citera
2014-10-13, 09:59
Medlem
Rainmans avatar
Lånar tråden lite.

Opererades den 9e juni med en rekonstruktion teknik i knät efter att ha slitit av bägge korsband och ledband. Operationen gick bra men fick en infektion i knät i början av Juli. Vart inlagd och knät spolades tre gånger, fick IV antibiotika under tider.

Från 15 juli då jag vart utskriven tills nu i helgen har jag mått bra och inte haft några biverkningar alls i princip av antibiotikan. Men nu i helgen har jag börjat känna mig orkeslös, trött, lite rysningar längs ryggraden, lite illamående. Har även känt mig konstig, ungefär samma känsla som när man blir skrämd. det lixom ilar till lite i kroppen, inte som en rysning.

Äter Bactrim forte 1 på morgon 1 på kväll samt Fucidin 2 morgon 2 kväll.

Har kontaktat sjukhuset och väntar på att dom ska återkoppla. Vad tror ni, behöver jag åka in eller räcker det med lite vila?

Tacksam för svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in