2004-04-28, 11:16
Medlem
bubsters avatar
Satt och läste lite på NHLs hemsida och hittade denna mening.

"The win was Sweden's third straight and allowed the Swedes to clinch first place in the A Pool of the 16-team tournament."

Jag kan inte säga mer än att jag håller med till 100%.

Bub
Citera
2004-04-28, 14:51
Medlem
Ralfons avatar
Håller med om vad då menar du..?
Citera
2004-04-28, 14:54
Medlem
Damericuss avatar
16 team tournament? Är det det du hakar upp dig på`?
Citera
2004-04-30, 04:56
Medlem
Tja, det är väl 16 lag?
Citera
2004-04-30, 08:47
Medlem
Nulles avatar
Jag måste säga att jag instämmer med Bubster. Den citerade meningen ger en fullständigt korrekt beskrivning av sakernas tillstånd, utan ett enda faktafel. Precis allt stämmer.
Citera
2004-05-02, 18:08
Medlem
Ralfons avatar
Jag förstår fortfarand einte..är det kanske det som är meningen Bubster?
Citera
2004-05-02, 19:41
Medlem
Nulles avatar
Jag tror minsann att den gode Bubster försökte få igång en ny fjärsingtråd. Men se, den gubben gick inte.
Citera
2004-05-02, 22:53
Medlem
BF_Swedens avatar
Min förvirrade hjärna försöker att hitta någon mening med texten och det första jag kom att tänka på när jag läste tråden är att NHL tycker att det är en dussinturnering där man med några få meningar kan beskriva sveriges tre första matcher och att trådskaparen håller med om att VM inte förtjänar mer publicitet.
Citera
2004-05-03, 16:31
Medlem
Citatet är ryckt från sitt sammanhang och NHL har tidigare i artikeln skrivit om "...the World Hockey Championship." Meningen som bubster hänvisar till beskriver bara att Sverige spelar i a-gruppen i en turnering med 16 lag.
Citera
2004-05-06, 23:51
Medlem
bubsters avatar
Förlåt min frånvaro, men har haft fullt annorstädes.
Givetvis var det menat så att NHL ser på det hela som en dussin turnering. Javisst man fick med i inledningen att det rörde sig om VM men det var knappt så det uppfattades. VM-turneringen i mina ögon är inte mycket till VM längre. Det känns mer som om den nationen som har fått hem flest spelare från NHL kommer troligtvis att vinna. Det ska bli mycket mer intressantare när World Cup drar igång i augusti istället.

Bub
Citera
2004-05-07, 18:23
Medlem
Visst har du rätt i att det är World Cup som gäller. Jag ser verkligen fram emot den turneringen. Här i Kanada har de redan börjat köra reklam för World Cup. Det är i det stora hela en underbar sportsommar med fotbolls EM, OS och World Cup i hockey.

Angående vilka spelare som finns att tillgå från NHL. I början av 90-talet när jag gick i gymnasiet hade vår skola ett utbyte med en gymnasieskola i Prag. Detta var 1991. Vi började snacka hockey och vi kom in på resultatet från senaste VM, som Sverige vann och det gick inte så bra för Tjeckoslovakien. De skyllde på att nu efter att muren föll spelade deras bästa spelare i NHL och fanns inte att tillgå för VM. Vi bara skrattade och sa att det är samma problem som Sverige och Finland hade haft de senaste 20 åren. De sa inte så mycket mer då.

Go Flames Go
Citera
2004-05-07, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanCan
Visst har du rätt i att det är World Cup som gäller. Jag ser verkligen fram emot den turneringen. Här i Kanada har de redan börjat köra reklam för World Cup. Det är i det stora hela en underbar sportsommar med fotbolls EM, OS och World Cup i hockey.

Angående vilka spelare som finns att tillgå från NHL. I början av 90-talet när jag gick i gymnasiet hade vår skola ett utbyte med en gymnasieskola i Prag. Detta var 1991. Vi började snacka hockey och vi kom in på resultatet från senaste VM, som Sverige vann och det gick inte så bra för Tjeckoslovakien. De skyllde på att nu efter att muren föll spelade deras bästa spelare i NHL och fanns inte att tillgå för VM. Vi bara skrattade och sa att det är samma problem som Sverige och Finland hade haft de senaste 20 åren. De sa inte så mycket mer då.

Go Flames Go

Flames har inte haft ett rätt sen Loob hängde upp suspen!! Tacka vet jag Habs det är ett topplag det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in