2010-07-04, 17:04
Medlem
pitkages avatar
Som rubriken nämner, vad tror ni händer med dollarn inom de närmaste 6-12 månaderna?
Har stort intresse av detta, då jag äger dollar och ska växla till kronor vid ett bra tillfälle...
Tror ni att den kommer hoppa upp till 9.0 - 9.5 igen inom den närmsta tiden eller hur mycket kan man hoppas på?
Den står i 7.62 just nu om jag inte har helt fel.

Har inte hittat en tråd om detta, bara enstaka kommentarer....
Citera
2010-07-04, 17:07
Medlem
Det känns ju som euron är påväg ner och då följer ju kronan efter vilket leder till att dollarn går upp. Men det är ju bara en spekulation...
Citera
2010-07-04, 17:08
Medlem
Det känns som euron är påväg ner och då följer ju kronan efter med resultat att dollarn ökar i värde. Men det är ju bara en spekulation...
Citera
2010-07-04, 17:19
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitkage
9.0 - 9.5

Det tror jag verkligen inte. Titta på en graf:

https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/indikatorer/indikator.jsp?orderbookId=19000&timeframe=3year

Om jag skulle betta på det här skulle jag ge dollarn ca 10 % sannolikhet att någon gång handlas över 9 kr inom 12 månader från nu.
Citera
2010-07-04, 22:50
Medlem
pitkages avatar
Jo men man kan ju alltid hoppas...
Man då kan man ju vara ganska nöjd om man kan konvertera den till 8.5 eller där någonstans och förhoppningsvis lite högre...
Citera
2010-07-05, 13:32
Medlem
tror den ska upp högre innan den börjar dala..
Citera
2010-07-06, 11:06
Medlem
GmbHs avatar
Jag mejlade och frågade DI om detta i maj månad, och fick detta till svar:
"Här tror en av dem på 8 kronor "till hösten" medan den andre spår att dollarn kommer att fluktuera på 7,30 till 7,60 fram till hösten. "
Citera
2010-07-07, 13:15
Medlem
redd467s avatar
Köp guld. Det är den enda riktiga valutan!
Citera
2010-07-12, 22:04
Bannlyst
Citat:
Som rubriken nämner, vad tror ni händer med dollarn inom de närmaste 6-12 månaderna?
Har stort intresse av detta, då jag äger dollar och ska växla till kronor vid ett bra tillfälle...
Tror ni att den kommer hoppa upp till 9.0 - 9.5 igen inom den närmsta tiden eller hur mycket kan man hoppas på?

Spelar ingen roll vad den hoppar till, om du spart ok men då ska det vara mycket.
Googla compassfx klicka högst uppe öppna ett demo account klicka på FXDD ikonen
följ instruktionerna ladda ner en plattform. Du kan kolla på youtube skriv metatrader
men måste verkligen önska dig lycka till!
Liam303
Citera
2010-07-12, 22:14
Bannlyst
Citat:

Spelar ingen roll vad den hoppar till, om du spart ok men då ska det vara mycket.
Googla compassfx klicka högst uppe öppna ett demo account klicka på FXDD ikonen
följ instruktionerna ladda ner en plattform. Du kan kolla på youtube skriv metatrader
men måste verkligen önska dig lycka till!
Liam303
Citera
2010-07-12, 23:59
Medlem
Jag tror att dollarn kommer falla i värde mot kronan eller gå sidledes. Sverige har stabila finanser och vi har klarat krisen bra + att det går bra för våra exportföretag.
USA å sin sida kommer förmodligen att ha en expansiv finanspolitik framöver och försöka ta hjälp av inflationen för att betala av sina skulder vilket kommer få till följd att dollarn faller lite mot andra valutor.
Men om de finansiella problemen i Europa förvärras eller om de blir någon annan form av finansiell kris eller katastrof inträffar så kommer dollarn att stiga i värde mot andra valutor då det är världens största och viktigaste valuta och ses som säker i orostider.
Jag brukar alltid försöka se optimistiskt på framtiden och hoppas/tror att det kommer tuffa på som vanligt vilket borde få till följd att dollarn faller mot kronan under rådande omständigheter.
Citera
2010-07-13, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cakelife
Jag tror att dollarn kommer falla i värde mot kronan eller gå sidledes. Sverige har stabila finanser och vi har klarat krisen bra + att det går bra för våra exportföretag.
USA å sin sida kommer förmodligen att ha en expansiv finanspolitik framöver och försöka ta hjälp av inflationen för att betala av sina skulder vilket kommer få till följd att dollarn faller lite mot andra valutor.
Men om de finansiella problemen i Europa förvärras eller om de blir någon annan form av finansiell kris eller katastrof inträffar så kommer dollarn att stiga i värde mot andra valutor då det är världens största och viktigaste valuta och ses som säker i orostider.
Jag brukar alltid försöka se optimistiskt på framtiden och hoppas/tror att det kommer tuffa på som vanligt vilket borde få till följd att dollarn faller mot kronan under rådande omständigheter.
Ärligt talat inte en aning vad som händer med den. Jag jobbar med valutahandel sidleds används mycket
på plattformen FXDD som jag använder när det inte händer nåt men allt påverkar olja, guld, mm.
Jag dollarn mot euro, gbp, jpy, vad du vill svårt men träffa en proffstrader som lärt mig man kan göra
beroende på hur många pips som det kallas & hur stor leverage du lägger för varje order du lägger tar
man en pending order så kan du inte förlora pengar men då måste du sitta vid datorn finns nåt som heter stoploss buy lägger man under sell över så får du alerts kan du ändra pipsen eller deleta ordern
låg inne ca 16tim men gjorde lite över 28000 svenska kr då en vanlig dag gör jag mellan 2000-10000 i.a.f men inte läge varje dag som när marknaden tex går i sidleds första fredagen i varje månad NFP Non farm payroll arbetlöshetssiffrorna släpps då kaotisk dag men kan ge bra utdelning också fredag den 2a den här månaden gav mycket bra utdelning när man väl kan allt & använda fibonacci MYCKET bra så tar det högst 1 tim att göra sina pengar londonbörsen öppnar 08:00 svensk tid sen är det bara att gå & lägga sig igen skönt jobb har du frågor om du är intresserad om valutahandel på nätet prövat alla plattformar allt är ju samma men inget slår FXDD kör mitt där men anväder oanda deras spridning är bara på 0.9 hoppas du har överseende men .er & ,an orkar inte så skriv annars som jag skrev tidigare googla på compassfx högst upp där kan du öppna demo account eller kolla youtube skriv metatrader men så ser det nästan aldrig ut i verkligheten på plattformen. Må Bäst Liam303
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in