Hej fb!
Sitter i en stressad situation och får välja mellan concerta eller ritalin ikv, vad ska jag välja?
Ska jag snorta eller svälja dem? Hur länge varar effekten? HUr många behöver jag och vad ska jag välja?
Ska på fest och dricka alkohol, vill få så stimulerande effekt som möjligt.
mVh
Ursäkta allt det röriga men är stressad och full!
Senast redigerad av trigger99 2010-07-03 kl. 17:20.
Svalde 3x36mg, jävlar vilken skön speed det var först.
Nu sitter jag fan här med dödsångest (kan iofs bero på att bakfyllan också har kommit samt att jag är sjuk..)
Amfetamin får jag ingen AT på, men det här är fan värre än bakfylla, sova kan jag inte heller!!!
Är det inte längre än 2h rus?!
Senast redigerad av trigger99 2010-07-04 kl. 01:51.
Svalde 3x36mg, jävlar vilken skön speed det var först.
Nu sitter jag fan här med dödsångest
Amfetamin får jag ingen AT på, men det här är fan värre än bakfylla, sova kan jag inte heller!!!
Är det inte längre än 2h rus?!
man kan ju säga som såhär, damppiller är det sista jag skulle slänga i mig utan en karta benso
Du skulle snortat Ritalinen istället Jag personligen har upplevt det som mer behagligt att landa om man fyller på ett par efter hand för att hålla sig uppe lite längre och sen framåt natten tagga ner och försöka sova. Givetvis med varierade resultat :P Brukar dröja till nästa morgon innan man somnar.
De som kör Ritalin och Concerta som medicin kör oftast mindre doser och de större, för Ritalin 20 mg och uppåt, är depot och då håller effekterna i sig betydligt längre, men är även mildare. Medicineringen sker även vanligtvis varje dag så inga större mellanrum mellan intagen sker.
Enligt fass är de vanligaste biverkningarna vid påbörjad medicinering t.ex. insomningssvårigheter.
Mycket vanliga biverkningar (inträffar hos fler än 1 av 10 patienter): Nervositet och insomningssvårigheter (särskilt i början av behandlingen).