2010-07-03, 15:56
Medlem
Dennos avatar
Man ser ju dessa högt och lågt. Man får prova på produkten gratis och betalar endast portokostnad.
Ett skönt exempel är denna.
http://www.quattro-titanium.se/?opprk=10336

Prova på betala endast 39kr i porto och administrativa avgifter...jaha?
Men om man kollar på leveransvillkor om man skulle fortsätta. Ja då kostar bara frakten för varje paket 18kr. Och ingen övrig avgift. Vafan skriv då i stället att du kan prova på produkten mot en billigare kostnad.

Nu är jag inte intresserad av dessa eftersom jag ändå använder rakkniv.
Citera
2010-07-03, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Man ser ju dessa högt och lågt. Man får prova på produkten gratis och betalar endast portokostnad.
Ett skönt exempel är denna.
http://www.quattro-titanium.se/?opprk=10336

Prova på betala endast 39kr i porto och administrativa avgifter...jaha?
Men om man kollar på leveransvillkor om man skulle fortsätta. Ja då kostar bara frakten för varje paket 18kr. Och ingen övrig avgift. Vafan skriv då i stället att du kan prova på produkten mot en billigare kostnad.

Nu är jag inte intresserad av dessa eftersom jag ändå använder rakkniv.

bondfångare finns överallt. så länge det inte är olagligt att lura på folk en bad deal så finns det många som gör det.
Citera
2010-07-03, 22:38
Medlem
TeEsErs avatar
De tjänar på de som fortsätter att ta emot produkten, det är ju mer eller mindre ett tillvidare-abbonemang det brukar röra sig om.

Det ÄR faktiskt ett rätt framgångrikt sätt att sälja. Att vara och ha sin annons med i där små kataloghäften med sådana erbjudanden som brukar komma med posten med ojämna mellanrum är sjukligt dyrt just eftersom att man får många kunder den vägen.

/T
Citera
2010-07-03, 22:49
Medlem
hesons avatar
Just efi är rätt OK. Lätt att säga upp och inte speciellt vilseledande marknadsföring.
Sjyst pris på en gästhyvel och en burk bra skum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in