2010-07-03, 03:49
Medlem
Joomlas avatar
När jag flyttar musen mellan två kategorier på toppmenyn, t.ex. Data -> Droger så hänger Data kvar och droger överlappar Data i någon sekund.

Bara jag som har detta problem?
Citera
2010-07-03, 03:50
Medlem
Kebabkaggens avatar
Nej, det är inte bara du.
Citera
2010-07-03, 04:16
Medlem
Du är inte ensam.
Citera
2010-07-03, 08:55
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
När jag flyttar musen mellan två kategorier på toppmenyn, t.ex. Data -> Droger så hänger Data kvar och droger överlappar Data i någon sekund.

Bara jag som har detta problem?
Nej, inte bara du. Jag irriterar mig på det en hel del med.
Citera
2010-07-03, 09:02
Medlem
epost72s avatar
Kan det inte vara så att man har ändrat delayen just för att menyerna ibland försvann för fort, så folk hade problem att träffa alternativen.
Citera
2010-07-03, 15:02
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kan det inte vara så att man har ändrat delayen just för att menyerna ibland försvann för fort, så folk hade problem att träffa alternativen.
Kanske det.

Inbillar jag mig, eller har fördröjningen lagts till på senare tid? När den nya designen lanserades var det nog ingen delay, var det?
Citera
2010-07-03, 19:24
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Stämmer bra det!
Citat:
Inbillar jag mig, eller har fördröjningen lagts till på senare tid? När den nya designen lanserades var det nog ingen delay, var det?
Ändrades för någon månad sedan.
Citera
2010-07-03, 22:15
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Stämmer bra det!

Ändrades för någon månad sedan.
Så går det att fixa problemet så att menyerna inte överlappar varandra?
Citera
2010-07-04, 04:12
Medlem
1979s avatar
Citat:
Så går det att fixa problemet så att menyerna inte överlappar varandra?

Fast då får vi tillbaka problemet att man tappar menyn pga mellanrummet mellan ämnena, vilket var ca 20-30 gånger jobbigare än överlappningen.
Citera
2010-07-04, 04:57
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Fast då får vi tillbaka problemet att man tappar menyn pga mellanrummet mellan ämnena, vilket var ca 20-30 gånger jobbigare än överlappningen.
Tack för din analys om hur många gånger jobbigare det blir.
Det må stämma, men jag syftade snarare på något sätt så att endast en flik kan vara öppen åt gången

När det gäller skapandet av webbsidor kan jag noll, så ni får ursäkta mig om jag framställer mig som en komplett idiot
Citera
2010-07-04, 09:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Tack för din analys om hur många gånger jobbigare det blir.
Det må stämma, men jag syftade snarare på något sätt så att endast en flik kan vara öppen åt gången

När det gäller skapandet av webbsidor kan jag noll, så ni får ursäkta mig om jag framställer mig som en komplett idiot
Problemet kan då bli ännu större.

Det blir då en delay innan rätt meny visas om man navigerar i sidled på toppmenyn, jag tror att det blir än mer frustrerande.

Trots att menyerna överlappar varandra några mikrosekunder så kan man ju ändå välja alternativ på menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in