Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-03, 01:02
Medlem
isbjoerns avatar
Har bara en snabb undran om hur stor skillnaden är på 32-bit version av Windows 7 och en 64-bit version. Sitter på en AMD phantom 9650 Quad och råkade installera fel version, fråga mig inte varför. Skyller på värmen och det vet i fan om jag orkar formatera allt nu igen.

Jag använder datorn mest till att spela, främst Starcraft 2 som snart kommer. Behöver jag bry mig eller är 64-bits mest för avancerat använande?

Cheers, isb
2010-07-03, 01:05
Medlem
anooonyms avatar
Har gått över till 64bit för ett tag sen. Märker ingen skillnad. Gör inget "avancerat" heller.
2010-07-03, 01:12
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Har bara en snabb undran om hur stor skillnaden är på 32-bit version av Windows 7 och en 64-bit version. Sitter på en AMD phantom 9650 Quad och råkade installera fel version, fråga mig inte varför. Skyller på värmen och det vet i fan om jag orkar formatera allt nu igen.

Jag använder datorn mest till att spela, främst Starcraft 2 som snart kommer. Behöver jag bry mig eller är 64-bits mest för avancerat använande?

Cheers, isb

Du kan slänga i mer ramminne! Oftast använder man 64 bitars när man arbetar med program som beräknar mycket! typ programmerar spel, redigerar video osv.
För oss som bara surfar och spelar lite så räcker 32 bitars =)
2010-07-03, 01:16
Medlem
isbjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Du kan slänga i mer ramminne! Oftast använder man 64 bitars när man arbetar med program som beräknar mycket! typ programmerar spel, redigerar video osv.
För oss som bara surfar och spelar lite så räcker 32 bitars =)
Aw, det såg jag nu, står så här:

4gb Ram-minne(3,25gb går att använda)

FAN OCKSÅ. Bara formatera sig lite imorgon då -,-
2010-07-03, 01:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbjoern
Aw, det såg jag nu, står så här:

4gb Ram-minne(3,25gb går att använda)

FAN OCKSÅ. Bara formatera sig lite imorgon då -,-

Du kan alltid prova Ultimate Windows Tweaker före du formaterar om, den ställer in Windows på att använda PAE (vilket ska kunna ge Windows tillgång till alla 4 GB), har dock inte provat det själv, så kan inte uttala mig om hur bra det funkar.

http://www.winvistaclub.com/uwtf.html
2010-07-03, 02:34
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör du gamla 16-bitars program "native" ska du installera W7-32, annars W7-64.
2010-07-03, 07:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/t1168871

Alltid titta på den fastklistrade tråden. Man finner diverse officiella trådar, bl.a denna.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in