2010-07-02, 10:25
Medlem
ingenios avatar
Jag har sedan en tid tillbaka drabbats av ett mysko problem: Jag kan inte STÄNGA NER aktivitetshanteraren är jag har använt den. Jag vet att det finns malware som gör att man inte kan öppna den men något sådant har inte jag. Vad som istället har hänt är att det bildats det "ram" runt aktivitetshanteraren, så att alla knappar utom "Avsluta aktivitet", "Växla till" och "Ny aktivitet" har försvunnit. Det finns alltså inget kryss uppe i hörnet att stänga nerden med längre. Ingenting annat fungerar heller (högerklicka o.s.v.) Det enda som hjälper är att starta om datorn.
Visst, det kunde varit värre men detta är ändå irriterande. Vad göra?
Citera
2010-07-02, 10:26
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Jag har sedan en tid tillbaka drabbats av ett mysko problem: Jag kan inte STÄNGA NER aktivitetshanteraren är jag har använt den. Jag vet att det finns malware som gör att man inte kan öppna den men något sådant har inte jag. Vad som istället har hänt är att det bildats det "ram" runt aktivitetshanteraren, så att alla knappar utom "Avsluta aktivitet", "Växla till" och "Ny aktivitet" har försvunnit. Det finns alltså inget kryss uppe i hörnet att stänga nerden med längre. Ingenting annat fungerar heller (högerklicka o.s.v.) Det enda som hjälper är att starta om datorn.
Visst, det kunde varit värre men detta är ändå irriterande. Vad göra?

Är detta ett problem som bara kommit? Helt plötsligt?
Citera
2010-07-02, 10:31
Medlem
gadzooxs avatar
Dubbelklicka på en tom, grå yta i aktivitetshanteraren så kommer ramen tillbaks

Escape är annars ett hett tips för att stänga ner skiten
Citera
Medlem
Plottis avatar
Finns ett problem som är såhär, de kallas för "Tiny footprint mode" och om du använder XP så är det vanligt.

Dubbelklicka på fönstret. Utan för alla processer och allt, så fixar det sig.
Citera
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox

Ah, du hann före mig.
Citera
2010-07-02, 12:46
Medlem
ingenios avatar
Tackar hjärtligast! Det fungerade!
Citera
2010-10-11, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox

Escape är annars ett hett tips för att stänga ner skiten

Tackar! Jag har haft samma irriterande problem som TS i två dagar. Konstigt att en omstart av datorn inte heller löste problemet. Men nu fungerar aktivitetshanteraren som den ska. Tack Flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in