2010-07-02, 10:02
Medlem
adoptivnegers avatar
Hellew!

Skulle gå på Plockepinn med min ömma moder ikväll men det sket sig för de har semesterstängt, nu söker jag ett annat ställe runt Möllan/Triangeln med smårätter och gärna med ett hyfsat vegetariskt utbud då jag själv är vegoflata. Mamma har prompt bestämt sig för att vara sugen på tapas så även om jag vet många schyssta ställen i området är inget riktigt aktuellt, därför undrar jag vad Flashback kan tipsa om i smårättsväg, helst utan att kosta en tusing rätten.

Någon, snälla?
Citera
2010-07-03, 01:41
Avstängd
Mohaves avatar
http://gastrogate.com/restaurang/barcelonatappasrestaurante - här äter du goda tapas i Malmö. Fast det ligger närmare Centralen än Möllan och Triangelen.
Citera
2010-07-03, 17:02
Medlem
svinpäls7s avatar
Kanske för sent nu, men till en annan gång
kan jag rekommendera Restaurang Davidshall om du (eller mamsen ) är sugen på tapas

http://www.restaurangdavidshall.se/tapas.asp
Senast redigerad av svinpäls7 2010-07-03 kl. 17:04.
Citera
2010-07-03, 19:22
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinpäls7
Kanske för sent nu, men till en annan gång
kan jag rekommendera Restaurang Davidshall om du (eller mamsen ) är sugen på tapas

http://www.restaurangdavidshall.se/tapas.asp
Såg ut som en väldigt trevlig meny. Lägger den på minnet.

Har varit på Plocke Pinn och det var gott, men tyckte det kunde varit ännu bättre.
Citera
2011-01-14, 03:46
Medlem
Ezels avatar
Jag älskar Tapas!
Håller mig till det vegetariska och har som favoriter än så länge både La Roche vid lilla torg och Mosaik vid stortorget. Lite större utbud på Mosaik (vilket de fått kritk för då de inte följer "årstiderna" men sån konnesör är inte jag). La Roches tomatsallad har varit fantastisk de gånger jag testat den.

PlockePinn har ok mat men är lite för konstiga för min smak tror jag, gillar mer traditionella tapas än deras fusionkoncept (ja jag slänger mig med termer jag inte förstår). Dessutom har de haft dryg jävla personal där men kanske det inte stämmer längre.

Borde kanske kolla in Davidshall och BAR-Celona då jag inte testat dem. Tack för tipset!
Citera
2011-01-24, 14:51
Medlem
BAR-celona håller på att renovera för tillfället. Det är ett väldigt konstigt ställe, det gäller verkligen att ha tur om man ska lyckas få någon mat, särskilt om man nu skulle vara ett större sällskap. Det är enbart ägaren som har koll, de andra i personalen verkar vara väldigt temporära och därför hinner de aldrig lära sig vare vad rätterna innehåller, eller vem som beställt vad.

Maten är dock väldigt bra, men man får gå dit när man har tid att sitta och vänta lite på att den ska serveras. Dock är ägaren bra på att dra av lite på notan när man väntat en stund osv. Jag får en känsla av att det blir lite sämre för varenda gång jag varit där, så det är nog inte det första stället jag skulle gå på.

(Jag jobbar i samma kvarter, så det händer att man slinker in där).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in