2002-04-29, 18:15
äldre konto (old)
Ej medlem
:?: :!: :!: :!: :!: :?:
Har sätt första filmen och tyckte att den var superbra...
Nu undrar jag var den andra filmen "Sagan om de två tornen" kommer att
handla om. Själv har jag inte läst andra boken (hinner inte), ni som har läst den kan väl sammanfatta ungefär vad som kommer att hända i nästa film.

Tacksam för alla svar !
:?: :!: :!: :!: :!: :?:
Citera
2002-04-29, 18:30
Medlem
Är det säkert du vill veta, vad som händer? Det kan nog förstöra upplevel-
sen rejält ...
Citera
2002-04-29, 20:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Japp...
Hel säker !!!

Citera
2002-04-29, 21:32
Medlem
Apfhelsins avatar
Den e ruskigt bra. Det jag kommer säga är att det antagligen kommer bli fler krigsscener i den andra filmen, kanske i den tredje också. I böckerna är det så, att första boken är lite av en inledning.

Jag rekomenderar att du läser böckerna. De slår filmen med hästlängder.

Tjena
Citera
2002-04-30, 10:20
Medlem
Two Towers

Hejsan grabbar och tjejer

Jag har trailer till The Lord Of The Rings: The Two Towers om någon vill ha den är det bara att säga till. Dock är den handfilmad men det går att se på den, den är i .mov format så det är bra om ni har Quicktime inne.

MVH
USiT
Citera
2002-05-24, 15:13
Medlem
Ok en kort sammanfattning:

Första delen
Aragorn, Gimli och Legolas är på väg västerut jagandes orcherna som förde bort Frodos Hob-polare i slutet på första filmen. Under deras resa hamnar dom bl.a. i ett stort slag mellan den Sarumans galna orcher och människor. Frodos Hob-polare träffar Enterna (nått slags folk som ser ut som träd). Enterna blandar också sig i striden mot Saruman.

Andra delen
Frodo och Sam drar österut för att förstöra ringen i Saurons land Mordor. I hälarna har dom Gollum (Gollum har en stor roll i boken, först som förföljare av Frodo och Sam, sedemera som vägvisare åt Hoberna).

Filmatiseringen av första delen är den jag ser fram mest mot. Slaget var fet-mäktigt i boken, hoppas det blir lika coolt på film
Citera
2002-05-29, 19:10
äldre konto (old)
Ej medlem
The Fellowship of the Ring
By J. R. R. Tolkien
Ultra-Condensed by David J. Parker and Samuel Stoddard

--------------------------------------------------------------------------------

Gandalf
Bilbo Baggins, your Ring is evil. In a couple decades, we'll try to destroy it. In the meantime, leave it for Frodo to play with.
Bilbo Baggins
It's not evil. It's mine. My precious. Mine! MINE, I TELL YOU!! MOOHOOHAHAHAHAHA!!!!!
(Frodo takes it to RIVENDELL. Some FRIENDS come with him. They are attacked by black riders a LOT, and it is SCARY.)

Elrond
Frodo Baggins, if Sauron ever gets this Ring, the world will be destroyed, and evil will reign forever. We must act quickly. Take the Ring to where he lives.
(They do some travelling. Some more FRIENDS come with him. Gandalf DIES in the mines of Moria, but will later be RESURRECTED in GLORIFIED form having triumphed over EVIL, an obvious literary ALLUSION to that movie where the guy comes back as a DOG.)

Boromir
Frodo Baggins, give me the Ring.
Frodo
No.
Boromir
What have I done? (dies)

THE END

The Two Towers
By J. R. R. Tolkien

--------------------------------------------------------------------------------

(Gandalf frees THEODEN and overthrows SARUMAN. A bunch of IRRELEVANT stuff happens. Then the PLOT starts up again.)

THE END

The Return of the King
By J. R. R. Tolkien

Aragorn
We must travel the Paths of the Dead.
Eowyn
You'll die.
(They don't.)

Gandalf
The Hordes of Mordor will destroy Minis Tirith.
(They don't.)

Gandalf
We must attack Mordor. We'll all be killed.
(They aren't.)

Gollum
Mmmm, yummy finger! (dies)
Frodo
The Ring has been destroyed, but now we will die in Mordor.
Sam
Buck up, Master Frodo.
(A bunch of feathered DEUS EX MACHINAS come out of NOWHERE and save EVERYBODY.)

THE END
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in