2009-05-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Big Mama eller Big Papa eller vad han hette som spelade i IFK GBG förr några år sedan - var är han?
Peter Ijeh - undrar också var han håller hus.

Jösses vilket intryck Big Mama måste ha gjort i fotbollssverige då det här blir sisådär efterlysning nummer 22 i den här tråden!

Ijeh lirar väl i Viking i Norge som dock ville försöka kränga iväg honom, gjorde dock 2 mål senast la jag märke till!
Citera
2009-05-25, 00:43
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Big Mama eller Big Papa eller vad han hette som spelade i IFK GBG förr några år sedan - var är han?
Peter Ijeh - undrar också var han håller hus.

Han var väl typ 35 redan när han var i IFK så jag tippar på att han slutat nu..

Ijeh försvann ju först till Danmark.. För att sen gå till Norge..
Citera
2009-05-25, 00:44
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Jösses vilket intryck Big Mama måste ha gjort i fotbollssverige då det här blir sisådär efterlysning nummer 22 i den här tråden!

Ijeh lirar väl i Viking i Norge som dock ville försöka kränga iväg honom, gjorde dock 2 mål senast la jag märke till!

Haha okej, min ursäkt får vara att jag upptäckte tråden först nu Tack för svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Han var väl typ 35 redan när han var i IFK så jag tippar på att han slutat nu..

Ijeh försvann ju först till Danmark.. För att sen gå till Norge..

Tackar.
Citera
2009-05-25, 00:45
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken

Haha, har du räknat? Jo, de verkar va ganska många som en nyfikna på vad senegalesen tog vägen.. Räcker det verkligen med att ta ett klämtjäckt namn för att vinna svenska folkets hjärtan? ;P
Citera
2009-05-25, 01:39
Medlem
Någon som verkligen försvann med dunder och brak var Malmö FFs Raoul Kouakou. Ivoriansk landslagsspelare. Värvad till MFF från Norge, stångar ner sin lagkamrat och gör självmål i samma match. Hamnar på bänken och frysboxen efter detta, säljs till slut tillbaka till Norge, skadar knäet, provtränar med franska lag utan succé, kommer aldrig tillbaka.

Idag har han avslutat fotbollskarriären och har flyttat hem till Elfenbenskusten igen som 29-åring. Hemskt öde.
Citera
2009-05-25, 15:53
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Någon som verkligen försvann med dunder och brak var Malmö FFs Raoul Kouakou. Ivoriansk landslagsspelare. Värvad till MFF från Norge, stångar ner sin lagkamrat och gör självmål i samma match. Hamnar på bänken och frysboxen efter detta, säljs till slut tillbaka till Norge, skadar knäet, provtränar med franska lag utan succé, kommer aldrig tillbaka.

Idag har han avslutat fotbollskarriären och har flyttat hem till Elfenbenskusten igen som 29-åring. Hemskt öde.

Även denne man har varit uppe i tråden tidigare Måste va nått med afrikanska spelare i allsvenskan :P

Men visst, trist öde för Kouakou.. Dock var han väl aldrig på någon extremt hög nivå, och att ha spelat i Elfenbenskustens landslag som försvarare säger faktiskt inte speciellt mycket..
Citera
2009-05-25, 16:32
Medlem
innijos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Även denne man har varit uppe i tråden tidigare Måste va nått med afrikanska spelare i allsvenskan :P

Men visst, trist öde för Kouakou.. Dock var han väl aldrig på någon extremt hög nivå, och att ha spelat i Elfenbenskustens landslag som försvarare säger faktiskt inte speciellt mycket..

Det är nog en bedrift att spela i samma backlinje som Eboue och Toure?
Citera
2009-05-25, 16:44
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innijo
Det är nog en bedrift att spela i samma backlinje som Eboue och Toure?

Nu spelade Kouakou bara 4 landskamper och jag vet inte ens nivån på dessa, så nä.. Det är ingen direkt bedrift.
Citera
2009-05-25, 16:56
Medlem
Någon som vet vad som hände med han Kalle Ljungberg? Tror han hette så, spelade i GIF Sundsvall, sågs väl som en rätt stor talang för en 3-4 år sedan.

Marcus Bent undrar jag också, var rätt bra i Everton får någon säsong sedan. Gick väl till Wigan? Men han är väl knappast kvar där nu.
Citera
2009-05-25, 16:57
Medlem
*nickNames avatar
Han den enarmade stjärnan i Landskrona, hur gick det för honom? Han blev väl proffs eller nått vill jag minnas. Håkan Söderstjerna hette han ja!

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0005/13/hakan.html
Citera
2009-05-25, 20:14
Medlem
Pumpkings avatar
På tal om handikapp.. Finns det någon spelare som spelat fotboll med endast 1 ben på hyfsat hög nivå? Arm går det uppenbarligen att klara sig utan, men har någon nått några större höjder med endast 1 riktigt ben?
Citera
2009-05-25, 20:20
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Någon som vet vad som hände med han Kalle Ljungberg? Tror han hette så, spelade i GIF Sundsvall, sågs väl som en rätt stor talang för en 3-4 år sedan.

Han drog av korsbandet 2 gånger under tiden i Sundsvall om jag inte minns fel, sedan 2007 har han spelat i Västerås i div1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in