Citat:
Ursprungligen postat av
Speedway
Suarez var verkligen ingen given startspelare i Atletico de senare åren. Han hoppade nästan bara in. Visserligen oftast med bravur. Han gick ju som bekant till Fiorentina innan Watford. Sen har han ju trots allt framträtt fem matcher med Watford sedan 30onde Januari... Deras tränare Sanchez-Flores (oklar stavning) tränade ju honom under ett år i Atletico, han vet således vad han har fått till sig. Jag tror även att de kontraktet som han erbjöds var ganska lukrativt. Det skulle man, i Watfords skor, inte göra med vem som helst... Han är fortfarande en av de stora i min bok.
Fel av mig. Han var en rotationsspelare i ett av världens bästa lag. Fram tills skadan var han given om jag inte missminner mig. Han fick spela riktigt mycket i alla fall. Lägg till 3 landskamper för Spanska landslaget. Att gå ifrån det till bänken i Watford är ju faktiskt sjukt.
Andra spelare: Dzeko, Balotelli, Luiz Adriano, Falcao. Falcao är väl ändå det sjukaste exemplet sedan Sneijder? jag menar, att gå ifrån att spruta mål i Porto och Atletico samt ta en plats i världslaget 2012 till att inte ens platsa på bänken i Chelsea. Mycket beror på skadorna. Men också det faktum att Doyen Sports tvingade honom att flytta till Monaco.
En bild säger mer än tusen ord:
http://www.atleticofans.com/wp-content/uploads/2013/06/BLruDIrCMAAanHG1.jpg