2012-11-10, 15:34
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ronaldo vann VM och guldbollen 02, när han var 27. Kaka har gått ner sig pga av skador och dåligt självförtroende. De andra du nämner förstörde sin karriärer pga av de var dumma idioter och valde spriten istället för fotbollen, går inte ens och jämföra dom med Ronaldo å Kaka.

Att Ronaldo faktiskt var så "gammal" 2002 visste jag faktiskt inte, trodde han var yngre. Då höll han ganska många år till då, även om han på senare år, åtminstone såg överviktig ut. Men då håller jag med, Ronaldo hör verkligen inte hemma på den listan då.

Visst, Kaká har inte gått att känna igen sedan han lämnade Milan (egentligen året innan han lämnade Milan), och det beror säkerligen mycket väl på skador. Dock hamnar han i spannet med brassar som går ner sig ordentligt efter 26 års ålder.

Robinho som någon tog upp är också ett bra exempel, bara det att han blev det aldrig något av från början. Var en supertalang när han kom till Real Madrid, sedan hände det inte mycket mer i utvecklingen.

Påtal om brassar och Real Madrid, vad hände med högerbacken/mittfältaren Cicinho?
Citera
2012-11-10, 18:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Att Ronaldo faktiskt var så "gammal" 2002 visste jag faktiskt inte, trodde han var yngre. Då höll han ganska många år till då, även om han på senare år, åtminstone såg överviktig ut. Men då håller jag med, Ronaldo hör verkligen inte hemma på den listan då.

Visst, Kaká har inte gått att känna igen sedan han lämnade Milan (egentligen året innan han lämnade Milan), och det beror säkerligen mycket väl på skador. Dock hamnar han i spannet med brassar som går ner sig ordentligt efter 26 års ålder.

Robinho som någon tog upp är också ett bra exempel, bara det att han blev det aldrig något av från början. Var en supertalang när han kom till Real Madrid, sedan hände det inte mycket mer i utvecklingen.

Påtal om brassar och Real Madrid, vad hände med högerbacken/mittfältaren Cicinho?

Han spelar som högerback i brasilianska Sport Club do Recife.
Citera
2012-12-03, 15:57
Medlem
Houldings avatar
Citat:
Att Ronaldo faktiskt var så "gammal" 2002 visste jag faktiskt inte, trodde han var yngre.

Det där med hans ålder stämmer inte. Ronaldo hade faktist inte fyllt 26 än när han vann VM 2002, i sjukt ful frilla.

Född på hösten 1976l Han var ju med redan i USA-VM 1994, som 17-åring. Men fick då nöja sig med att från bänken se Romario och Bebeto dominera.
Citera
2012-12-26, 19:17
Medlem
Vad hände egentligen med Stephen Ireland? Var ju dominant i City och räknades som Premier Leagues och en av världens bästa mittfältare/spelare i någon säsong där runt 2008-2009. Tills hans försvann dårå.
Citera
2012-12-26, 20:22
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkanel
Vad hände egentligen med Stephen Ireland? Var ju dominant i City och räknades som Premier Leagues och en av världens bästa mittfältare/spelare i någon säsong där runt 2008-2009. Tills hans försvann dårå.
Är med Aston Villa och förlorar mot Tottenham i skrivande stund. Hans karriär har inte tagit den fart man verkligen trodde den skulle ta. Stor potential har han, men jag misstänker att han inte har skallen med sig.
Citera
2012-12-29, 07:57
Medlem
xenosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Är med Aston Villa och förlorar mot Tottenham i skrivande stund. Hans karriär har inte tagit den fart man verkligen trodde den skulle ta. Stor potential har han, men jag misstänker att han inte har skallen med sig.
Nej, ett tecken på det är ju storyn om den "döda" mormodern han drog för ett par år sedan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Ireland#Controversy
Citera
2012-12-29, 14:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Nej, ett tecken på det är ju storyn om den "döda" mormodern han drog för ett par år sedan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Ireland#Controversy

Fast man kan förstå hans önskan att inte fläka ut en sådan privatsak som att flickvännen har fått missfall inför en hel nation.
Citera
2013-01-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno

Men hur kom det sig att han så abrupt gick från en av världens bästa spelare till en nobody? Han hade väl sin glänsperiod med Hughes i City men även i någon säsong med Mancini vill jag minnas. Och hur kan han inte ha lyckats i Aston Villa och Newcastle efter det? Han var ju så jäkla bra ett tag.

Känns underligt att han gick från toppen till botten så enormt snabbt. Han var ju ingen överskattad halvseg Adriano/Balotelli-typ heller, utan han var ju faktiskt under en längre period bevisligen riktigt bra. Borde vara något annat med i den historien.

Snacka om en spelare som bara försvann.
Senast redigerad av kanelkanel 2013-01-03 kl. 23:42.
Citera
2013-01-04, 11:40
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Men hur kom det sig att han så abrupt gick från en av världens bästa spelare till en nobody? Han hade väl sin glänsperiod med Hughes i City men även i någon säsong med Mancini vill jag minnas. Och hur kan han inte ha lyckats i Aston Villa och Newcastle efter det? Han var ju så jäkla bra ett tag.

Känns underligt att han gick från toppen till botten så enormt snabbt. Han var ju ingen överskattad halvseg Adriano/Balotelli-typ heller, utan han var ju faktiskt under en längre period bevisligen riktigt bra. Borde vara något annat med i den historien.

Snacka om en spelare som bara försvann.

Nja, alltså du måste blanda ihop Ireland med någon annan? Han har aldrig varit i närheten av att vara en av världens bästa spelare, han och Michael Johnson var lovande spelare i City som var ganska duktiga men när spelare började värvas in så fanns det inte längre plats för någon av dem. Michael Johnson, som verkar haft problem med skador, tillhör dock fortfarande City, men har lirat typ 2 matcher de senaste fyra åren.
Citera
2013-01-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Nja, alltså du måste blanda ihop Ireland med någon annan? Han har aldrig varit i närheten av att vara en av världens bästa spelare, han och Michael Johnson var lovande spelare i City som var ganska duktiga men när spelare började värvas in så fanns det inte längre plats för någon av dem. Michael Johnson, som verkar haft problem med skador, tillhör dock fortfarande City, men har lirat typ 2 matcher de senaste fyra åren.

Absolut inte. Stephen Ireland var utan tvekan en av Premier Leagues bästa spelare för ett par år sedan. 2009 blev han Manchester Citys player of the year och även Greater Manchester player of the Year, vilket innefattar båda Manchesterlagen. Skrev även på ett femårskontrakt med City till 2014.
Senast redigerad av kanelkanel 2013-01-04 kl. 12:32.
Citera
2013-01-06, 05:16
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Absolut inte. Stephen Ireland var utan tvekan en av Premier Leagues bästa spelare för ett par år sedan. 2009 blev han Manchester Citys player of the year och även Greater Manchester player of the Year, vilket innefattar båda Manchesterlagen. Skrev även på ett femårskontrakt med City till 2014.

Han var onekligen väldigt duktig. En av mina favoritspelare i PL på den tiden. Nu är han dock inhoppare i usla Villa. Han verkar vara ganska dum/lat.
Citera
2013-01-06, 08:10
Bannlyst
Citat:

Han ertappades med stora alkoholproblem som gick ut över hans karriär. Han berätta ganska nyligen om hur han bland annat söp sig full varje dag när han kom hem efter träningarna i Roma och hur han söp konstant och gick på bbq-partyn till tidigt in på morgonen under sin sex månader långa rehabiliteringsperiod som han spenderadee hemma i Brasilien sedan han åkt på en långtidsskada 2006 när han spelade för Real Madrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in