För oss som minns EM 1992 så var danskarna Lars Elstrup & Torben Frank verkligen två spelare som bara försvann. Danmark vann ju turneringen & dessa två anfallare var reserver som byttes in, de var alltså på toppen, för att sedan falla i glömska.
Elstrup var ju redan stjärna, 29 år & hade varit utlandsproffs & landslagsman i flera år, men efter EM gick han med i någon mystisk sekt & lade av med fotbollen. Han lär ha blivit galen på något sätt, vilket man ju ofta blir i sekter. Han sänkte ju Frankrike i succématchen då han kom in som avbytare, så han hade egentligen mer att ge när karriären tvärt tog slut.
Det var Torben Frank, 24 år, som hade fått chansen från start mot Frankrike, som byttes av mot Elstrup. Frank hade slagit igenom rejält då han gjort mycket mål i danska ligan & tagit guld med både Bröndby & Lyngby. Han var på väg att ta plats i landslaget & köptes av Lyon efter EM då danskar blev heta på marknaden. I Lyon skadades han dock oturligt redan på försäsongen. Sedan uppstod kontraktstvist med Lyon då han inte kunde spela. Enligt wikipedia spelade han inte en enda match för Lyon! Tillhörde klubben i tre år (92-95) utan ett enda framträdande! Sedan gjorde han försök att komma tillbaka i Danmark men hans karriär hade runnit ut i sanden.
Vad hände med James Frempong? Det var väl en något infekterad övergång från Gefle till Norrköping om jag minns saken rätt för några år sedan men sedan känns det som att det har varit knäpptyst kring denna liraren. Verkar inte spela i någon klubb för tillfället.
Någon som minns Nederländernas målvakt Maarten Stekelenburg från VM 2010? Vad hände med honom egentligen? Enligt mig så var han en av VMs bästa. Han skrev på för Roma sen gick allt åt helvete. Vad var det som gick fel?
Vad hände med James Frempong? Det var väl en något infekterad övergång från Gefle till Norrköping om jag minns saken rätt för några år sedan men sedan känns det som att det har varit knäpptyst kring denna liraren. Verkar inte spela i någon klubb för tillfället.
Han hade väl någon mystisk skada som var orsaken att Norrköping inte förlängde hans kontrakt..rätta mig om jag har fel men jag undrar om han inte lagt skorna på hyllan.