2010-12-17, 21:38
Medlem
Vidkun-Quislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojanlatvasgranne
är det ingen annan än jag som känner lite förtvivlan eller ilska när man tänker på alla dessa talanger som bara försvunnit bort?

Jag vet att det ofta har att göra med skador, otur med tränare, en taskig agent eller andra dispyter inom klubben men jag kan inte hjälpa att jag blir otroligt arg.

Jag hade dödat för att få anses vara en talang inom fotboll (la av när jag var 15 för hockeyns skull där det går betydligt bättre dock ) och vissa verkar inte ens orka anstränga sig eller sjabblar bort en potentiell proffskarriär.

Ska bli kul att se hur det går för Fredrik Espling som jag känner ytligt som i princip bara är en namnunderskrift bort från att spela för Glasgow Rangers (akademien först antar jag). Han är 94:a och går fotbollsgymnasiet i min stad. Sen är jag bra polare med 95:an (http://www.youtube.com/watch?v=rY063Jy7YZU) Philip Olofsson som verkligen har förutsättningar för att inte hamna i denna tråd om något år. Sådan inställning och vinnarskalle. Han har varit nere i Holland och provspelat och varit med IFK Göteborgs u-16 lag på nån slags turné i Norge om jag inte har fel. Och utifall nån nu ifrågasätter min ålder i och med att jag är polare med en 95:a och är ytligt bekant med en 94:a så är jag 18 och har genom gemensamma vänner träffat och lärt känna framför allt Philip. Nåväl, kanske lite OT men.

Polare med en 15åring? Och du är 18? Antingen så är du lite "speciell" eller så får du komma tillbaka om ett par år grabben.
Citera
2010-12-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidkun-Quisling
Polare med en 15åring? Och du är 18? Antingen så är du lite "speciell" eller så får du komma tillbaka om ett par år grabben.

Beskrev jag det inte ganska bra, att jag genom gemensamma vänner har lärt känna honom? Men okej, vi tar det lugnt o sansat, så du hänger med. Eftersom jag själv är aktiv inom idrott så är många av mina jämnåriga polare också idrottande, många spelar fotboll i division 1. I Div1 spelar även Philip, som ofta brukar hänga med de, och jag har genom de träffat Philip. Jag är varken "speciell" eller behöver komma tillbaks om ett par år, gubbe.
Citera
2010-12-18, 00:37
Medlem
ferrettis avatar
Saviola som numer spelar i Benfica kan väll inte ses som jättemisslyckad. Men tänker man på vad han hade kunnat spela idag om han hade spelat alla kort rätt när han var ung. Han lirade ju i både Real och Barca och öste in mål som typ 20-åring....

Sen spelare som försvann bokstavligt talat; Dede Anderson och Adriano (Nu mer i Roma). Jävla lallare alltså.

Sen Sergio Alimón (Har jag för mig att han heter) som kom till Juve för några år sen, som skulle ses som nästa storspelare. Han blev ju en jätteflopp.
Citera
2010-12-18, 23:46
Medlem
Houldings avatar
Adailton, brasiliansk forward som imponerade stort i U20-VM 1997.
Vann skytteligan före Engelska spelare som Michael Owen och Danny Murphy.

Var en sväng i Italien i bl a Parma men befinner sig just nu i rumänska ligan....

Jag trodde på något större när jag såg honom sommaren 1997!
Citera
2011-01-17, 15:44
Medlem
Vidkun-Quislings avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article8424223.ab

Goran Slavkovski provtränar för Gnaget nu i veckan. Hur fan gick det till?!
Citera
2011-01-17, 15:57
Bannlyst
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article8424223.ab

Goran Slavkovski provtränar för Gnaget nu i veckan. Hur fan gick det till?!
https://www.flashback.org/sp25805552
Citera
2011-01-17, 16:49
Medlem
stevielads avatar
Fan hände med Denilson?? Den riktiga som spelade i VM 2002 för brasilien
Citera
2011-01-17, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stevielad
Fan hände med Denilson?? Den riktiga som spelade i VM 2002 för brasilien
Han spelade i Real Betis några säsonger tror jag härligt lirare var han
Citera
2011-01-17, 17:05
Medlem
Vidkun-Quislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
https://www.flashback.org/sp25805552

Varför länkade du det där för? Det hade ingenting med min fråga att göra. Jag kan allt om Gorans historia, och hans karriär. Så därför förstår jag inte hur han lyckats lura sig till provträning med AIK.

Killen håller IFK Malmö nivå.
Citera
2011-01-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Varför länkade du det där för? Det hade ingenting med min fråga att göra. Jag kan allt om Gorans historia, och hans karriär. Så därför förstår jag inte hur han lyckats lura sig till provträning med AIK.

Killen håller IFK Malmö nivå.

AIK har inte så mycket pengar och behöver en target, varför då inte låta en target som man kan få gratis provträna. Kunde du inte listat ut de själv?
Senast redigerad av Vapendragare 2011-01-17 kl. 17:29.
Citera
2011-01-17, 17:26
Medlem
Edgar Davids
Citera
2011-01-17, 17:27
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amesti89
Edgar Davids
Han har väl lagt av för längesen?