2010-07-01, 02:59
Medlem
Egon Lundell var en välkänd figurant i missbrukarkretsar som till på köpet hade en förmåga att samla på sig diverse ting, därav smeknamnet. I vilket fall, den 27 november 1998 anträffades den då 51-årige mannen död i sin lägenhet på Bäckgatan i Hageby och genom åren har fallet förblivit olöst. Polisen anser sig dock veta vem det är som bragt honom om livet, men övertygande bevisning saknas för att kunna lagföra honom. I september 1999 tömde man till och med Motala ström på vatten i hopp om att kunna återfinna mordvapnet. Antagligen gav inte detta någonting. Inte heller framgår det av artiklarna jag kommit över om mordvapnet var en kniv, en revolver eller något annat.

Någon här kanske har klart för sig hur han blev dödad? Eller vem den misstänkte mannen är och vad det finns för tunga indicier som talar för hans skuld?
Citera
2010-07-11, 15:35
Medlem
Egon Lundell

Mord i missbrukar led ger inga stora rubriker och glömms snabbt bort.Visst är det tragiskt men få bryr sig.
Citera
2010-07-11, 18:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
I dag ett mer eller mindre bortglömt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Egon Lundell var en välkänd figurant i missbrukarkretsar som till på köpet hade en förmåga att samla på sig diverse ting, därav smeknamnet. I vilket fall, den 27 november 1998 anträffades den då 51-årige mannen död i sin lägenhet på Bäckgatan i Hageby och genom åren har fallet förblivit olöst. Polisen anser sig dock veta vem det är som bragt honom om livet, men övertygande bevisning saknas för att kunna lagföra honom. I september 1999 tömde man till och med Motala ström på vatten i hopp om att kunna återfinna mordvapnet. Antagligen gav inte detta någonting. Inte heller framgår det av artiklarna jag kommit över om mordvapnet var en kniv, en revolver eller något annat.

Någon här kanske har klart för sig hur han blev dödad? Eller vem den misstänkte mannen är och vad det finns för tunga indicier som talar för hans skuld?

Ett i dag mer eller mindre bortglömt fall tyvärr. Har inget minne av att jag någonsin hört talats om detta mord förut?
Citera
2011-09-20, 12:55
Medlem
Den som mördade Egon var en pundaridiot som sedemera sköt sin syster i ansiktet. Det hände på Skomakaregatan i Norrköping. Poliksen är 99 % säkra på att det var han som också sköt Egon men det fanns inte tillräckligt med bevis! Hade dom klippt honom då så hade hans syster inte behövt bli skjuten.Hon överlevde förövrigt.
Citera
2011-09-25, 15:08
Medlem
Trenchengoats avatar
Grannar på samma våning uppgav att en hög smäll hade hörts, troligtvis ett knallskott, vilket borde betyda att mordvapnet var en pistol. Om det sedermera var samma pistol som den misstänkta sedan sköt sin syster med betvivlar jag.
Citera
2014-05-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butbro
Den som mördade Egon var en pundaridiot som sedemera sköt sin syster i ansiktet. Det hände på Skomakaregatan i Norrköping. Poliksen är 99 % säkra på att det var han som också sköt Egon men det fanns inte tillräckligt med bevis! Hade dom klippt honom då så hade hans syster inte behövt bli skjuten.Hon överlevde förövrigt.

Har jag fel nu eller heter gärningsmannen Olof ? Det är ett rykte jag hört.
Citera
2019-08-11, 11:57
Medlem
Är rätt säker på att det ringde på dörren, han öppnade och blev skjuten/avrättad.

Kriminella kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in