2010-06-30, 10:26
Medlem
Se länken här nedan, borde inte användaren som lade upp nedstående länk bli bannad eller liknande?
Bryter han mot reglerna eller inte?

https://www.flashback.org/t1230289

Då man läser det som medlemmen WaR skriver ...

Citat:
Någon som känner igen något? Det kan ju vara så att någon annan registrerat domänerna åt honom, eller att han har kapat någons identitet. Men att döma av sidan och hans "skattjakt" så verkar han inte vara vidare datasäkerhets-kunnig, dessutom pekar en av "ledtrådarna" på just det geografiska område som personen i informationen ovan är bosatt i.

... så är det inte ställt utom rimlig tvivel att den Outade killen är den som faktiskt lagt ut länkarna. WaR skriver också att det lika gärna kan vara så att identiteten är kapad.

Hur har bedömmningen gått till i just den här frågan Admin?
Citera
2010-06-30, 10:39
Medlem
The Crashs avatar
Ida Bengtsson 750503-3354 bor i Gränna och gillar att fånga fjärilar med hov på fritiden.

Det är inte emot reglerna att skriva ut personuppgifter, såvida de inte kan kopplas till en användare på Flashback. Tycker herrn ska ta och kolla upp vad outing innebär.
Citera
2010-06-30, 11:07
Medlem
FrasseFloyds avatar
1.06 handlar om att man inte får sammankoppla medlemmar på Flashback med irl-identiteter eller andra användarkonton. Detta för att sträva efter att envar ska kunna känna sig säker i sin anonymitet.

Att skriva ut namn på irl-personer är helt ok så länge man inte kopplar namnet till AnvändareX.
Citera
2010-06-30, 11:16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
1.06 handlar om att man inte får sammankoppla medlemmar på Flashback med irl-identiteter eller andra användarkonton. Detta för att sträva efter att envar ska kunna känna sig säker i sin anonymitet.

Att skriva ut namn på irl-personer är helt ok så länge man inte kopplar namnet till AnvändareX.
Ja där har vi en bättre förklaring .

Kan ju fylla på med att det inte heller är tillåtet att koppla andra konton på Flashback eller någon annan sida till en annan användare.

Exempel: Du får inte påstå att jag och FrasseFloyd är samma person.
Exempel 2: Du får inte koppla mitt lunarstormkonto DenOheligeMannen till min användare The Crash.
Citera
2010-06-30, 11:22
Medlem
epost72s avatar
I sammanhanget borde det möjligen vara mer rimligt att fundera kring 0.09

EDIT

Alltså jag menar inte att uppgifterna är osanna, utan mer i vilken mån man bör styrka uppgifter som man då postar.
Senast redigerad av epost72 2010-06-30 kl. 11:32.
Citera
2010-06-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Okej, tack igen för ett väldigt bra svar. Nu upplevde jag ändå länken som smått tvivelaktig då det kom upp under en rådande konflikt. Och det är inte särskilt svårt även för en nybörjare som mig att få 1+1 att bli 2.

Citat:
The Crash. Det är inte emot reglerna att skriva ut personuppgifter, såvida de inte kan kopplas till en användare på Flashback. Tycker herrn ska ta och kolla upp vad outing innebär.

Ja du om man undrar något så kan man ju alltid fråga, jag fick inte klarhet i saken när jag själv kollade reglerna ...
Citera
2010-07-02, 00:34
Medlem
Fun_Universitys avatar
Intressant. Jag skrev om en kille som är känd inom tyngdlyftning och att jag såg på när han fick sin berömda skada, men blev bannad för det. Var personen det handlar om inte tillräckligt känd för moderatorn som varnade mig? Skulle PM:a moderatorn ifråga, men han tar inte emot PM. Hur ska jag då kunna diskutera ärendet med honom? Skrev ett fint litet meddelande:

"Jag blev varnad med en veckas avstängning när jag skrev att jag såg en känd tyngdlyftare råka ut för en olycka på gymmet. Hade det varit okej om han var like känd som Arnold Schwarzenegger?
Kanske är du för ung för att veta vem denne man är, hans storhetstid var på 80 talet, men han är fanimej lika känd inom svensk tyngdlyftning som Gunde Svan var inom längdskidåkning innan fångarna på fortet (inte lika framgångsrik inom sin gren, men han var allmänt känd och hyllad som den som kämpade på bäst)
Tycker avstängningen var helt obefogad.

//F_U"

Hur ska jag kunna framföra det till honom om han inte tar det via PM, och det inte går att svara i tråden han gjort där han framför att jag har blivit avstängd en vecka?
Citera
2010-07-02, 01:04
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Intressant. Jag skrev om en kille som är känd inom tyngdlyftning och att jag såg på när han fick sin berömda skada, men blev bannad för det. Var personen det handlar om inte tillräckligt känd för moderatorn som varnade mig? Skulle PM:a moderatorn ifråga, men han tar inte emot PM. Hur ska jag då kunna diskutera ärendet med honom? Skrev ett fint litet meddelande:

"Jag blev varnad med en veckas avstängning när jag skrev att jag såg en känd tyngdlyftare råka ut för en olycka på gymmet. Hade det varit okej om han var like känd som Arnold Schwarzenegger?
Kanske är du för ung för att veta vem denne man är, hans storhetstid var på 80 talet, men han är fanimej lika känd inom svensk tyngdlyftning som Gunde Svan var inom längdskidåkning innan fångarna på fortet (inte lika framgångsrik inom sin gren, men han var allmänt känd och hyllad som den som kämpade på bäst)
Tycker avstängningen var helt obefogad.

//F_U"

Hur ska jag kunna framföra det till honom om han inte tar det via PM, och det inte går att svara i tråden han gjort där han framför att jag har blivit avstängd en vecka?
Du stängdes av för att du sammankopplade två konton med varandra, inget annat. Se pm för vidare diskussion kring det här.

/moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in