2010-06-29, 17:17
Medlem
Som rubriken lyder, var kan man hitta mediamarkts priser på nätet? Har inte hittat något än och på deras sida står det att man är tvungen att åka till affären. Men tänkte att det kanske finns ändå någonstans. Det är kamera priset jag är intresserad av, speciellt Canon 550d.
Citera
2010-06-29, 17:23
Medlem
revodnebs avatar
MediaMarkts priser finns inte på nätet, för då skulle du och alla andra se att de inte är så billiga som de vill påstå.
Citera
2010-06-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
MediaMarkts priser finns inte på nätet, för då skulle du och alla andra se att de inte är så billiga som de vill påstå.

Exakt så. Lockpriser på ett fåtal varor för att få kunder till butiken. Mkt annat är relativt dyrt i jämförelse.

Bra utbud dock.
Citera
2010-06-29, 18:42
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Ett tips är att handla i de nyöppnade butikerna så länge de är billiga.
I Barkarby var de billigast första halvåret, för att sedan komma ikapp och förbi de andra aktörerna.
Nu är återigen Elgiganten billigast och det är lite så Mediamarkt fungerar.

Jag vet inte var du bor, men den senaste butiken öppnades i Örebro för några veckor sedan, där är det fortfarande billigt.
Citera
2010-06-29, 19:56
Medlem
Glöm inte att lockpriserna dessutom är på föråldrade modeller så i praktiken är det en skitkedja
Citera
2010-06-29, 20:07
Medlem
Det var ju trist, har alltid trott att det var billigt där. Men ett bra utbud har dom iallafall.
Citera
2010-06-30, 02:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Glöm inte att lockpriserna dessutom är på föråldrade modeller så i praktiken är det en skitkedja

Man ska inte glömma att ibland är lockpriserna riktigt bra, exempelvis köpte jag avatar för 88 kr när filmen var helt ny, det tycker jag är ganska ok, helt ny film under biobiljettpriset. Jag har även köpt andra grejor som de haft lockpriser på. Man får dock som du säger ha koll på vad det är man köper. Din slutkläm håller jag dock med om (om än med ett stort utbud)!
Citera
2010-06-30, 23:10
Medlem
elektronikfreaks avatar
Vissa extrapriser de har är klart fullt konkurrenskraftiga. För övrigt kan de inte lägga ut några priser på nätet eftersom varje butik drivs som separat butik dvs varje butikschef sätter sina egna priser om jag inte missuppfattat det hela. Däremot gör alla butiker sina inköp från central källa.

Kalmar som jag handlar mycket i har hyfsat ofta något extrapris som de är lägst på.
Citera
2010-07-04, 00:33
Medlem
Tycker ni är lite hårda där, har handlat enbart på mediamarkt senaste åren och är helnöjd, visst missar dem prissänkningar mot närbutikerna iblande men påpekar du det så prismatchar dem det direkt sålänge det finns hemma i lager, och det är där mediamarkt vinner, ta elgigantens olika erbjudanden, händer flertalet gånger butiken inte ens har det hemma, klart mediamarkt är dyrare då, dem har sakerna i butiken medans elgiganten står tomma men med lägre pris
Citera
2010-07-04, 08:49
Medlem
Citat:
För övrigt kan de inte lägga ut några priser på nätet eftersom varje butik drivs som separat butik dvs varje butikschef sätter sina egna priser om jag inte missuppfattat det hela.

Ja, och det är helt bortom interwebbens kapabiliteter att fixa en hemsida där man kan välja vilken affär man vill se priserna för.
Citera
2010-07-04, 09:01
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Ja, och det är helt bortom interwebbens kapabiliteter att fixa en hemsida där man kan välja vilken affär man vill se priserna för.

Inte omöjligt men man vill inte. För då måste dom ju ha samma priser i alla butiker. Kommer ju inte fungera att en dammsugare kostar 2.000:- i Barkarby men bara 1.800:- i Kungens Kurva om det går att jämföra så på nätet.

För om en butik har ett högre pris så sänker dom bara till den kunden som säger att den finns billigare i en annan MediaMark-butik när han vill köpa varan. Been there, experience that.
Citera
2010-07-04, 10:58
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
MM funkar väl som vilken butik som helst som bygger på marknadsekonomi... dvs de vill sälja så mycket som möjligt. Liksom ICA som har extrapris på Blandfärs den här veckan men som knappast tjänar så många kronor på just den kunden som bara kommer in o köper ett paket blandfärs, betalar o går ut o lämnar butiken så jobbar väl även MM. De har lockpriser som vill få kunderna till sina butiker där förhoppningsvis inte bara kunden går raka vägen in o köper lockvaran o snabbast möjligt lämnar butiken. O eftersom inte MM bedriver någon internetförsäljning så är det väl egentligen tämligen meningslöst sett ur butikens synvinkel att lägga ut 10.000-tals varor på nätet. De vill väl i första hand få kunderna till sina butiker o då lockar väl reklambladen troligen betydligt mer... annars skulle de med stor sannolikhet satsa stenhårt på att publicera alla priser på nätet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in