2011-12-03, 22:28
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Att arkivera löser inte problemet.
Jag är helt medveten om att jag skriver mycket provokativ i min framtoning detta lite grand för att admin ska få tummen ur arslet och inse hur det ser ut i Humor jag vet att admin har en vision om hur det borde se ut i humor.

Tyvärr korrelerar inte den bilden med verkligheten.
det är ganska enkelt att få till humorforat till den vision som säkert både du och admin delar. problemet ligger i att skapa en hållbar lösning som gör att inte forumet måste rensas på åtta av tio trådar som skapas där. att hänvisa till länktips när länktips-humor är arkiverat fungerar ju naturligtvis inte.
personligen tycker jag att mer borde hänvisas till laidback. det vore mer konsekvent, och enkelt för alla parter. å andra sidan tillåter man träningsdagböcker och annat skräp som inte har något diskussionsunderlag som helst i DISSKUSSIONSFORAT. tyvärr ligger det väl helt i linje med admins vision om ett mer socialt forum (aka community) som är en vision som jag har väldigt svårt att förstå.
vore det upp till mig så skulle jag stänga laidback och helt enkelt göra det till ett diskussionsforum. då fanns det inget diskussionsunderlag i en "rolig historia" eller "länktips - humor".
sociala nätverk finns det redan i överflöd.
Citera
2011-12-04, 07:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det är ganska enkelt att få till humorforat till den vision som säkert både du och admin delar. problemet ligger i att skapa en hållbar lösning som gör att inte forumet måste rensas på åtta av tio trådar som skapas där. att hänvisa till länktips när länktips-humor är arkiverat fungerar ju naturligtvis inte.
personligen tycker jag att mer borde hänvisas till laidback. det vore mer konsekvent, och enkelt för alla parter. å andra sidan tillåter man träningsdagböcker och annat skräp som inte har något diskussionsunderlag som helst i DISSKUSSIONSFORAT. tyvärr ligger det väl helt i linje med admins vision om ett mer socialt forum (aka community) som är en vision som jag har väldigt svårt att förstå.
vore det upp till mig så skulle jag stänga laidback och helt enkelt göra det till ett diskussionsforum. då fanns det inget diskussionsunderlag i en "rolig historia" eller "länktips - humor".
sociala nätverk finns det redan i överflöd.

Jag tror mer att lösningen ligger i att sänka kraven i Humor allmänt, ungefär till den nivå som trådstarterna befinner sig på nu.
Slå ihop Humor allmänt och Roliga historier. (utan postcount)

Skapa ett separat underforum för mer kvalitativa Diskussioner om humor där man diskutera vad man kan skämta om, samt diverse komiker osv.

Jag är inte helt säker på om man ska tillåta trådstarter rakt av eller om trådar ska lyftas av moderator till en högre nivå. Det blir isf en omvänd moderering, användarna postar sin skit i slasken "Humor allmänt" och moderator lyfter upp kvalitativa trådar till den högre nivån.
Att hänvisa till Laidback funkar inte rakt av, det är inte meningen att Laidback ska vara en slasktratt.
Laidback handlar mer om att på ett sätt umgås med andra medlemmar, det har inte så mycket med humor att göra.
Citera
2011-12-09, 18:57
Medlem
epost72s avatar
Jag för min del ger helt enkelt upp nu.
Jag kommer inte att besöka delen förrän någonting har hänt.
Sannolikt ingen större förlust.
Humor allmänt är och förblir hopplöst förlorad i mina ögon.

Det hade varit trevligt med admins input i det hela men det verkar omöjligt.
Citera
2011-12-10, 13:58
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tror mer att lösningen ligger i att sänka kraven i Humor allmänt, ungefär till den nivå som trådstarterna befinner sig på nu.
Slå ihop Humor allmänt och Roliga historier. (utan postcount)

Skapa ett separat underforum för mer kvalitativa Diskussioner om humor där man diskutera vad man kan skämta om, samt diverse komiker osv.
Detta har diskuterats i Outlaw, och jag hoppas vi kan komma och se lite förändringar framöver, i den här riktningen. Jag har i alla fall pushat för det. Ska göra det igen.

/ojn - Humor-mod.
Citera
2011-12-10, 14:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Detta har diskuterats i Outlaw, och jag hoppas vi kan komma och se lite förändringar framöver, i den här riktningen. Jag har i alla fall pushat för det. Ska göra det igen.

/ojn - Humor-mod.

Ingen skugga över dig och Evil Ed det är admins totala frånvaro i frågan(här i tråden) som jag är kritisk emot.
Citera
2011-12-10, 23:55
Medlem
ojns avatar
Forumet har börjat förändras enligt ovan under eftermiddagen/kvällen. Just nu väntar vi bara på att alla trådar från Roliga historier ska flyttas över i huvudforumet Humor (som alltså ersätter det förra) och att vi ska få posträttigheter i nya subforumet, där vi kommer hålla höga krav på diskussionsunderlag. Rapportera gärna trådar som kan anses passa där, t.ex. sådana om enskilda komiker och festivaler o.dyl.

Och som vanligt, inga Youtube- och andra länkar i Humor, detta har vi Länktips-forumen till.
Citera
2011-12-11, 11:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Forumet har börjat förändras enligt ovan under eftermiddagen/kvällen. Just nu väntar vi bara på att alla trådar från Roliga historier ska flyttas över i huvudforumet Humor (som alltså ersätter det förra) och att vi ska få posträttigheter i nya subforumet, där vi kommer hålla höga krav på diskussionsunderlag. Rapportera gärna trådar som kan anses passa där, t.ex. sådana om enskilda komiker och festivaler o.dyl.

Och som vanligt, inga Youtube- och andra länkar i Humor, detta har vi Länktips-forumen till.

Det låter väldigt bra.
Jag förutsätter att postcount slopas i nya Humor och att det i subformet Diskussioner om humor blir postcount.
Citera
2011-12-11, 19:35
Medlem
ojns avatar
Det är tanken, ja. Verkar inte vara så nu dock, ska uppmärksamma det.
Citera
2011-12-11, 21:05
Medlem
Combots avatar
Citat:

Låter lovande.

Jag har som du sett rp:at en hel del. Då får jag alltså anta att den totala avsaknaden
av någon form av reaktion från dig och Evil, på mina rp:s, är direkt relaterat till det
som diskuterats i den här tråden...?

Edit: Såg nu precis att video-klippen flyttats till rätt avdelning...
Senast redigerad av Combot 2011-12-11 kl. 21:09.
Citera
2011-12-16, 13:18
Medlem
epost72s avatar
Tycker att det ser bättre ut redan även om en del letar sig till diskussioner och postar skittrådar.
Likaså envisas folk med att posta länkar men det är mindre störande nu eftersom själva diskussionerna är i en annan del.
Citera
2011-12-16, 13:33
Medlem
Run3s avatar
Kultur > Humor i toolbaren visar fortfarande fel, men det är ni säkert medvetna om?
Citera
2011-12-17, 00:15
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kultur > Humor i toolbaren visar fortfarande fel, men det är ni säkert medvetna om?

Jo det är uppmärksammat och admin har fått en liten knuff om saken.
Det är inget som ändras automatiskt när forumet gjordes om utan får göras manuellt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in