Citat:
Ursprungligen postat av stillton
det är ganska enkelt att få till humorforat till den vision som säkert både du och admin delar. problemet ligger i att skapa en hållbar lösning som gör att inte forumet måste rensas på åtta av tio trådar som skapas där. att hänvisa till länktips när länktips-humor är arkiverat fungerar ju naturligtvis inte.
personligen tycker jag att mer borde hänvisas till laidback. det vore mer konsekvent, och enkelt för alla parter. å andra sidan tillåter man träningsdagböcker och annat skräp som inte har något diskussionsunderlag som helst i DISSKUSSIONSFORAT. tyvärr ligger det väl helt i linje med admins vision om ett mer socialt forum (aka community) som är en vision som jag har väldigt svårt att förstå.
vore det upp till mig så skulle jag stänga laidback och helt enkelt göra det till ett diskussionsforum. då fanns det inget diskussionsunderlag i en "rolig historia" eller "länktips - humor".
sociala nätverk finns det redan i överflöd.
Jag tror mer att lösningen ligger i att sänka kraven i Humor allmänt, ungefär till den nivå som trådstarterna befinner sig på nu.
Slå ihop
Humor allmänt och
Roliga historier. (utan postcount)
Skapa ett separat underforum för mer kvalitativa
Diskussioner om humor där man diskutera vad man kan skämta om, samt diverse komiker osv.
Jag är inte helt säker på om man ska tillåta trådstarter rakt av eller om trådar ska lyftas av moderator till en
högre nivå. Det blir isf en omvänd moderering, användarna postar sin
skit i slasken "Humor allmänt" och moderator lyfter upp kvalitativa trådar till den högre nivån.
Att hänvisa till Laidback funkar inte rakt av, det är inte meningen att Laidback ska vara en slasktratt.
Laidback handlar mer om att på ett sätt umgås med andra medlemmar, det har inte så mycket med humor att göra.