2011-10-23, 10:35
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn

Jag har en tanke om att man i viss mån kapitulerar.
Slopa postcount i Humor allmänt också precis som i Roliga Historier.
Skapa ytterligare ett delforum i Humor med postcount, kalla det Kvalitetsdiskussioner om humor här kan användarna inte starta trådar utan de som håller god kvalitet flyttas dit.

Humor
Kvalitetsdiskussioner om humor
Humor allmänt
Roliga Historier

Humor allmänt får genom sitt namn per automatik slentrianmässiga poster.
Genom slopad postcount i allmänt kan man sänka kraven på diskussionsvärde och låta folk posta sina roliga bilder och filmklipp.

EDIT:
Angående flytt av trådar till Kvalitetsdiskussioner om humor,(namnet kan justeras efter behag ) så kan man göra som så att folk får placera sin tråd i allmänt och därefter rapportera tråden och be om flytt eller PM:a en moderator i humor. Det är ju ganska sällan det startas en tråd som egentligen platsar i humor med den måttstock som finns idag så jag tror att den totala arbetsbördan blir mindre än idag.
Senast redigerad av epost72 2011-10-23 kl. 10:52.
Citera
2011-10-26, 14:05
Medlem
ojns avatar
Hej

Beklagar sent svar, har inte varit inloggad på ett par dagar.

Jag har varit inne på något liknande. Mina idéer har varit:

1. Roliga historier döps om till Humor och blir huvudforumet. Ingen postcount. Sedan skapas ett subforum för trådar med högre diskussionsunderlag. "Humor - diskussioner" eller liknande. Detta har jag pushat för tidigare, i Outlaw, men utan något vidare gehör. Sedan har det tyvärr fallit i glömska från mitt håll. Men diskussioner har börjat komma upp igen, tack vare den här tråden och enskilda PM från användare.
2. Strukturen från i dag behålls, men forumet förhandsmodereras, precis som Sista Utvägen.

Nu börjar jag luta åt en kombination av de båda. Huvudforumet saknas postcount och vem som helst kan posta där och sedan har vi ett förhandsmodererat forum för mer seriösa diskussioner som hålls efter hårt.
Citera
2011-10-26, 20:51
Medlem
stilltons avatar
"Humor - diskussioner" är det inte just sån laidback är till för?
Citera
2011-10-27, 09:05
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
"Humor - diskussioner" är det inte just sån laidback är till för?
Nej.
Citera
2011-10-28, 20:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Hej

Beklagar sent svar, har inte varit inloggad på ett par dagar.

Jag har varit inne på något liknande. Mina idéer har varit:

1. Roliga historier döps om till Humor och blir huvudforumet. Ingen postcount. Sedan skapas ett subforum för trådar med högre diskussionsunderlag. "Humor - diskussioner" eller liknande. Detta har jag pushat för tidigare, i Outlaw, men utan något vidare gehör. Sedan har det tyvärr fallit i glömska från mitt håll. Men diskussioner har börjat komma upp igen, tack vare den här tråden och enskilda PM från användare.
2. Strukturen från i dag behålls, men forumet förhandsmodereras, precis som Sista Utvägen.

Nu börjar jag luta åt en kombination av de båda. Huvudforumet saknas postcount och vem som helst kan posta där och sedan har vi ett förhandsmodererat forum för mer seriösa diskussioner som hålls efter hårt.

Det märkligaste av allt, varför får man/ni inget gehör för att något måste göras, ni skyfflar skit likt att bygga sandslott i kvicksand.

Jag tycker att alternativ ett låter bättre än två åtminstone till att börja med.

EDIT:
Jag vill poängtera att jag inte kritiserar ert arbete, jag menar att er situation måste förbättras.
Här finns då en möjlighet att göra humor till en bra del där en del kan posta sådant som de vill samtidigt som det ges möjlighet att diskutera humor på en högre nivå.
Senast redigerad av epost72 2011-10-28 kl. 20:45.
Citera
2011-12-03, 16:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
random text...

Är admin helt jävla ointresserad att kommentera det hela?
Anser admin att situationen är acceptabel?
Enligt min mening är situationen helt jävla för jävlig, lyssnar du öht på dina undersåtar?
Jag tycker att det är för jävligt hur du admin hanterar det hela.
du admin sitter på verktygen som kan rätta till problemen och få Humordelen att vara det den en gång i tiden var avsedd att vara.
Senast redigerad av epost72 2011-12-03 kl. 16:47.
Citera
2011-12-03, 20:49
Medlem
stilltons avatar
grundproblemet handlar väl om att rubriken "humor" faller naturligt under kultur, men att det saknas diskussionsunderlag om man bara postar något som är humoristiskt. samma sak gäller för litteratur, även om det inte drabbas av riktigt samma problem.
lösningen där ser ändå rätt vettig ut. man har då ett forum för diskussion om humor (är det verkligen rätt att skämta om snåla judar?) och underforum "humortips" och ett för "egna alster".
underforumet "humortips" länkar direkt till forumet under "länktips" och således utan postcount.
"roliga historier" hör väl mer hemma i laidback?
Citera
2011-12-03, 21:09
Medlem
epost72s avatar
Citat:
grundproblemet handlar väl om att rubriken "humor" faller naturligt under kultur, men att det saknas diskussionsunderlag om man bara postar något som är humoristiskt. samma sak gäller för litteratur, även om det inte drabbas av riktigt samma problem.
lösningen där ser ändå rätt vettig ut. man har då ett forum för diskussion om humor (är det verkligen rätt att skämta om snåla judar?) och underforum "humortips" och ett för "egna alster".
underforumet "humortips" länkar direkt till forumet under "länktips" och således utan postcount.
"roliga historier" hör väl mer hemma i laidback?

Fan vet men ibland känns det som att man borde fiska upp det arkiverade humorlänkar och låta folk posta där...

Min känsla är iaf att Humor allmänt drar till sig fel typ av trådar och poster lite till följd av forumnamnet.

Visst Roliga historier tangerar Laidback men ändå borde man hitta ett bättre namn för den delen.
Skippa postcount där och skapa ett underforum där man diskuterar humor på en högre nivå.
Citera
2011-12-03, 21:19
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fan vet men ibland känns det som att man borde fiska upp det arkiverade humorlänkar och låta folk posta där...

Min känsla är iaf att Humor allmänt drar till sig fel typ av trådar och poster lite till följd av forumnamnet.

Visst Roliga historier tangerar Laidback men ändå borde man hitta ett bättre namn för den delen.
Skippa postcount där och skapa ett underforum där man diskuterar humor på en högre nivå.
tja.. fast då får man nog gå tillbaks till att lägga hela humorforat under "övrigt" istället.
forumet som handlar OM humor, som diskuterar humor, måste ligga överst. det är ju trots allt ett diskussionsforum.
Citera
2011-12-03, 21:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
tja.. fast då får man nog gå tillbaks till att lägga hela humorforat under "övrigt" istället.
forumet som handlar OM humor, som diskuterar humor, måste ligga överst. det är ju trots allt ett diskussionsforum.

Den största delen av problemet består i att admin fullkomligt ger fan i sina undersåtars problem.
Det smärtar mig att se hur ledningen hanterar problemet.
Ahh ingen fara på taket liksom va fan äre frågan om elle?

Nej jag säger det fy fan admin ta tag i problemet innan Humor rämnar totalt.

Arkivera hela skiten vore det bästa som det ser ut just nu.
Citera
2011-12-03, 21:48
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Den största delen av problemet består i att admin fullkomligt ger fan i sina undersåtars problem.
Det smärtar mig att se hur ledningen hanterar problemet.
Ahh ingen fara på taket liksom va fan äre frågan om elle?

Nej jag säger det fy fan admin ta tag i problemet innan Humor rämnar totalt.

Arkivera hela skiten vore det bästa som det ser ut just nu.
ja, jag håller med. det känns som man nu bara har koncentrerat problemet till en avskrädeshög, istället för att faktiskt göra något åt problemet. att arkivera humorlänkar löser ju inte direkt problemet i "humor" (särskilt som ojn uppmanar att man fortfarande ska posta sina humorlänkar i det arkiverade forumet..)
Citera
2011-12-03, 22:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
ja, jag håller med. det känns som man nu bara har koncentrerat problemet till en avskrädeshög, istället för att faktiskt göra något åt problemet. att arkivera humorlänkar löser ju inte direkt problemet i "humor" (särskilt som ojn uppmanar att man fortfarande ska posta sina humorlänkar i det arkiverade forumet..)
Att arkivera löser inte problemet.
Jag är helt medveten om att jag skriver mycket provokativ i min framtoning detta lite grand för att admin ska få tummen ur arslet och inse hur det ser ut i Humor jag vet att admin har en vision om hur det borde se ut i humor.

Tyvärr korrelerar inte den bilden med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in