Resultat: .
0%
röster
2010-07-10, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Förstår inte riktigt hur man som tifoso della Roma kan hoppas på att en rik oljesnubbe/arab ska köpa klubben. Det är för mig en gåta. Jag tycker att en av dom stora skillnaderna mellan italiensk foboll och övrig är att i Italien är pengarna inte allt. Dom flesta klubbar (om inte alla) ägs av italienare och har inte någon snubbe som bara pumpar in pengar i klubben så fort det går dåligt. Jag vill inte att mitt Roma ska vinna allt hela tiden bara för att någon har kommit in med en jävla massa pengar, som inte har någon som helst anknytning till klubben eller staden utan bara är här för att göra affärer. Det är inte rätt och jag hoppas verkligen inte att det blir så.

Vad tycker ni här inne? Bara jag som är av denna åsikt?

Jag har samma åsikt, absolut!
Det är det värsta scenariot som den nuvarande situationen kan resultera i.
2010-07-10, 21:58
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt hur man som tifoso della Roma kan hoppas på att en rik oljesnubbe/arab ska köpa klubben. Det är för mig en gåta. Jag tycker att en av dom stora skillnaderna mellan italiensk foboll och övrig är att i Italien är pengarna inte allt. Dom flesta klubbar (om inte alla) ägs av italienare och har inte någon snubbe som bara pumpar in pengar i klubben så fort det går dåligt. Jag vill inte att mitt Roma ska vinna allt hela tiden bara för att någon har kommit in med en jävla massa pengar, som inte har någon som helst anknytning till klubben eller staden utan bara är här för att göra affärer. Det är inte rätt och jag hoppas verkligen inte att det blir så.

Vad tycker ni här inne? Bara jag som är av denna åsikt?

Jag håller fullständigt med.
2010-07-10, 22:31
Bannlyst
Spel schemat kommit ut`?
2010-07-10, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Spel schemat kommit ut`?

Inte än
2010-07-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Känns som att Genoa kan ha ett riktigt spännande lag denna säsong om man kollar in deras mercato och ser vilka spelare dom har värvat hittills.
Luca Toni är ju redan klar, en centertank som Genoa har saknat i några år nu som säkert kommer att kunna stänka dit några bollar.
Criscito är nu 100% ägd av Genoa, Portugals landslagsmålvakt Eduardo är redan klar och det ryktas om två intressanta spelare och det är Kevin Prince Boateng som uppges vara väldigt nära Genoa samt Miguel Veloso.

Blir ett intressant lag att följa!

Verkligen! Säsongen 08/09 var en riktigt bra säsong för dom, medans förrra kanske får ses lite av en mellansäsong. Jag tror Genoa på allvar kan vara med och hota om en Champions League plats denna säsong. Laget har redan en helt okej trupp och med dessa nyförvärv så bör man nog börja ta dom på riktigt allvar.

Dessvärre för Sampdoria-fansen tror jag att dom kommer floppa helt, kanske till och med inte ens ta sig igenom kvalet till CL. Att större delar av ledningen dragit över till Juve kommer nog påverka dom mycket, sen känns det lite osäkert med den tidigare Chievo tränaren Di Carlo. Men vi får se!
2010-07-11, 17:20
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Verkligen! Säsongen 08/09 var en riktigt bra säsong för dom, medans förrra kanske får ses lite av en mellansäsong. Jag tror Genoa på allvar kan vara med och hota om en Champions League plats denna säsong. Laget har redan en helt okej trupp och med dessa nyförvärv så bör man nog börja ta dom på riktigt allvar.

Dessvärre för Sampdoria-fansen tror jag att dom kommer floppa helt, kanske till och med inte ens ta sig igenom kvalet till CL. Att större delar av ledningen dragit över till Juve kommer nog påverka dom mycket, sen känns det lite osäkert med den tidigare Chievo tränaren Di Carlo. Men vi får se!

Håller med om Sampdoria, kommer förmodligen att bli en tuff säsong för dom och speciellt om dom klarar av CL-kvalet för dom har inte en bred trupp vilket kommer att bli oerhört jobbigt för spelarna.
Deras backlinje känns allt annat än bra och måste förstärkas nu i sommar.
Di Carlo är ett osäkert kort precis som du säger men han har gjort det relativt bra med Chievo så vi får se hur det blir, hoppas att han lyckas iaf.

Om jag får tippa så kommer Genoa att sluta på en bättre placering när kommande säsong summeras än deras stadsrivaler Sampdoria.
2010-07-11, 18:24
Medlem
JerraLasts avatar
Insua till Fiorentina, FETT nice om det stämmer =))
2010-07-11, 23:41
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerraLast

Väldigt intressant värvning faktiskt.

4522; När kommer din tippning av ligan samt all laginfo?
2010-07-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Väldigt intressant värvning faktiskt.

4522; När kommer din tippning av ligan samt all laginfo?

Vem är denna 4522 som en del snackar om?
2010-07-12, 01:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerraLast
Ser inte detta som någon supervärvning värd dylika glädjeyttringar? För övrigt så kan ni skicka Vargas till Turin.

Idag såg jag Juve besegra ett löst sammansatt korpengäng med 6-0. Matchen bröts i den 70:e minuten pga regn. Albin Ekdal gladde med fint spel på mitten. Diego hade lekstuga och Amauri sög som vanligt. Men framförallt så påminnde detta letande efter streamar vid försäsongsmatcher mot undermåligt motstånd mig om var den verkliga kärleken till den här sporten ligger. I kontrast till VM då. September kan inte vara här fort nog.
2010-07-12, 01:35
Medlem
När jag såg Birro på Allsången var han så otroligt lik den där lilla ormen i Robin Hood som de visar på julafton. Han såg lika vilsen och nyvaken ut som när Robin Hood råkar kicka till ormen i ansiktet. Ni som vet slipper vi andra Serie A i år eller kommer den gå på TV4 Sport och vanliga 4:an?
2010-07-12, 01:37
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
När jag såg Birro på Allsången var han så otroligt lik den där lilla ormen i Robin Hood som de visar på julafton. Han såg lika vilsen och nyvaken ut som när Robin Hood råkar kicka till ormen i ansiktet. Ni som vet slipper vi andra Serie A i år eller kommer den gå på TV4 Sport och vanliga 4:an?
Den kommer gå på tv4 Sport och jag hoppas innerligt att vi slipper se Marcus Birro där en enda gång men han kommer troligen dessvärre att bli stamgäst i studion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in