Resultat: .
0%
röster
2011-12-08, 11:42
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ur Calcioögon var det en fantastisk kväll igår. Nu håller vi tummarna för en någorlunda skonsam lottning. För Napoli och Milan som grupptvåor gäller det att undvika Real och Bayern respektive Real och Barca. Tror definitivt bägge lagen har goda möjligheter mot ett Chelsea som går kräftgång, eller ett Arsenal för den delen med. Inter däremot har goda förutsättningar för avancemang. Värsta minan är väl Lyon eller Bayer Leverkusen, annars är det fritt fram.

En bra lottning för Italien hade sett ut såhär:
Milan - Benfica
Napoli - Arsenal/Zenit
Inter - Apoel

Drömma kan man.

Apoel blev faktiskt grupp etta. så inter kan ej lottas mot dem.
2011-12-08, 16:46
Medlem
Spinnacers avatar
Känns som Inter kommer få stryk i åttondelen oavsett vilket lag de än möter, såvida det inte händer något i Januari.
2011-12-08, 17:21
Medlem
Niilzs avatar
Citat:
Ur Calcioögon var det en fantastisk kväll igår. Nu håller vi tummarna för en någorlunda skonsam lottning. För Napoli och Milan som grupptvåor gäller det att undvika Real och Bayern respektive Real och Barca. Tror definitivt bägge lagen har goda möjligheter mot ett Chelsea som går kräftgång, eller ett Arsenal för den delen med. Inter däremot har goda förutsättningar för avancemang. Värsta minan är väl Lyon eller Bayer Leverkusen, annars är det fritt fram.

En bra lottning för Italien hade sett ut såhär:
Milan - Benfica
Napoli - Arsenal/Zenit
Inter - Apoel

Drömma kan man.

Tycker att Apoel hade vart en bättre lottning för Napoli. Zenit är bättre än Apoel även om Apoel blev gruppetta. Skulle däremot bli svårare för Inter om man ställs mot Zenit. Och som sagt Inter kan inte lottas mot Apoel.
2011-12-08, 17:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Vi är så otroligt dåliga. Grattis till Napoli.. Agli ottavi!

Att Inter gick vidare trots de stora problem laget har med spelet borde ju kännas som en väldig framgång. Nu kan man ju intala sig att man "satsar på CL" eftersom scudetton är i stort sett rökt redan. En semifinal i CL kan ju bli en hygglig fjäder i hatten och tysta snacket om misslyckad säsong.

Problemet med detta resonemang är att Ranieri håller i tyglarna, och han är knappast tränaren som får spelarna att tända till med en CL-morot. Snarare blir det väl samma vesna spel i åttondelen, men nu mot kvalificerat motstånd, vilket betyder arrividerci...

Festligast vore om Inter fick en riktig flytlottning och går till CL-kvart trots att man spelar som en påse nötter. Inte omöjligt.

Själv laddar jag för en möjlig match Napoli-Lyon, vore ruskigt kul att se. "Kallstrom" gör ett fläskigt motlägg på Lavezzi, osv.

-F.G
2011-12-08, 18:46
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Le Rivale delle italiane

Inter: Leverkusen, Zenit, Marsiglia, Lione, Basilea

Milan: Real Madrid, Bayern, Chelsea, Arsenal, Benfica, Apoel

Napoli:: Barcelona, Real Madrid, Chelsea, Arsenal, Benfica, Apoel

Så länge Milan slipper Real/Bayern så ska det nog gå. Det känns dock som att Napoli kan rubba vilket lag som helst utom möjligen Real. Inter är ett stort frågetecken, det lönar sig ju verkligen att komma 1:a i gruppen i alla fall.

Nästa fredag lottas det, ska bli spännande.
Senast redigerad av Spinnacer 2011-12-08 kl. 18:52.
2011-12-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Så länge Milan slipper Real/Bayern så ska det nog gå. Det känns dock som att Napoli kan rubba vilket lag som helst utom möjligen Real. Inter är ett stort frågetecken, det lönar sig ju verkligen att komma 1:a i gruppen i alla fall.
Napoli hade dock varit chanslösa mot Barcelona. Minns träningsmatchen inför säsongen där Napoli skulle visa musklerna och "mäta sig mot de bästa", slutade 5-0 till ett reservbetonat Barcelona. Var närmre 10-0 än 5-1 om jag fattat det rätt. Så mellan Napoli och de bägge spanska lagen är glappet för stort, de har däremot chans mot övriga lag.
2011-12-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
Apoel blev faktiskt grupp etta. så inter kan ej lottas mot dem.
Blev dom det? Enligt den här tabellen blev dom tvåa. http://www.goal.com/en/results-standings/49/uefa-champions-league/group

Å andra sidan är det Goal som står för faktan så man kanske ska vara lite kritisk.
2011-12-08, 19:46
Medlem
Alla pissar på italiensk fotboll...eller så har det iallafall låtit så länge jag kan minnas. Idag läste jag Birros text på Expressen där han skriver Serie A har varit hela Sveriges latrin de senaste två åren. och jag kan inte annat än dra på smilbanden för det är så typiskt ett Calcio fan. Italiensk fotboll har stått för divor, filmningar, rakade ben, vax i håret, skandaler, tråkiga värdelösa matcher där ingenting händer, uppgjorda resultat etc när calciofanet ska beskriva italiensk fotboll ur ett svenskt perspektiv. Alltid är man i underläge, hela den svenska fotbollseliten (anglofilerna och de suspekta spanglofilerna) står i en stor klunga och pissar på allt som den italienska fotbollen står för.

Jag undrar hur det kommer sig att detta fortfarande lever kvar så intensivt i calciofanet? Det började ju trots att redan 1982 när Arne, Bosse och de andra på SVT initierade detta italienhat som ju fortfarande efter 30 år lever kvar (inbillat eller verkligt kan jag inte uttala mig om då jag själv inte bor i Sverige) enligt lagen om alltings maximala jävlighet.

Varför har calciofanet inte tagit sig vidare efter 30 år av belackare, så fort italiensk fotboll går bra är man där igen och petar i smeten. Italiensk fotboll får bara skit hela tiden säger man och grävar samtidigt ner sig ännu djupare i en redan avgrundsdjupt ångestfyllt hål av beskyllningar om något som man borde ha lag bakom sig redan när Olle och hans mannar marcherade ut ur Italien.
Senast redigerad av Gincan 2011-12-08 kl. 19:51.
2011-12-08, 20:54
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Blev dom det? Enligt den här tabellen blev dom tvåa. http://www.goal.com/en/results-standings/49/uefa-champions-league/group

Å andra sidan är det Goal som står för faktan så man kanske ska vara lite kritisk.

Kolla på Uefas egna hemsida istället.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2012/clubs/club=50118/index.html
2011-12-08, 22:53
Medlem
cyberkalles avatar
Nog är det väl ändå sagan i gatan att Juve gör mål i 89 minuten, Bologna skulle ha haft en frispark just innan som dommaren missade. Bolognas målis är ju riktigt bra och han är.ju inte första målis.

Just som jag skriver detta så kvitterade Bologna. :-)
Nu blir det en härlig förlängning
2011-12-08, 22:56
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nog är det väl ändå sagan i gatan att Juve gör mål i 89 minuten, Bologna skulle ha haft en frispark just innan som dommaren missade. Bolognas målis är ju riktigt bra och han är.ju inte första målis.

Just som jag skriver detta så kvitterade Bologna. :-)
Nu blir det en härlig förlängning
Grymt bra match faktiskt, snacka om att Agliardi har glänst. Kvitteringen var ju helt orimlig, i 96:e minuten.

Ajaj, Bologna tio man. Blir tufft.
2011-12-08, 23:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Grymt bra match faktiskt, snacka om att Agliardi har glänst. Kvitteringen var ju helt orimlig, i 96:e minuten.

Ajaj, Bologna tio man. Blir tufft.
Riktigt bra match och alla mina stavfel skyller jag på T9 i mobilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in