Resultat: .
0%
röster
2011-10-02, 23:03
Medlem
Fyfan vad deprimerad man blir av dagens spel

Milan är så jävla mätta så det är helt sjukt och spelet fungerar inte för 5 öre. Ingen rör sig utan boll, ingen kämpar för laget (speciellt inte Zlatan). Han kan vara fantastisk på sin högsta nivå men tyvärr drar han ner tempot så jävla mycket nuförtiden och spelet blir så jävla statiskt. Därför blir det inte bättre av att han spelar med Cassano som också blir så jävla statisk i sitt spel.

Tyvärr är det långt tills nästa transferfönster men väl då så måste någonting hända. Minst 2 nya mittfältare måste komma in och röra om i grytan för annars kommer det har att bli en katastrofal säsong.

Jag tror egentligen inte att det är något fel på Allegris taktik, men tyvärr så får han väl inte de spelarna han vill ha. På Seedorfs position skulle man behövt en 10 år yngre version av Seedorf dvs. en som kan springa! Van Bommel är bra på det han gör, men sen samtidigt så tappar han onödiga bollar emellanåt och han skulle också behöva vara 10 år yngre(vilket egentligen stämmer in på alla 32+:are i laget)

Många i matchtråden kritiserar bytena och så även jag, men om man tänker efter så har han inte jättemycket att slänga in. Visst borde Aquilani kommit in eftersom han har lite teknik åtminstone. Han borde ha kommit in istället för Emanuelson som jag tycker att man lika bra kan skeppa iväg då han inte tillför laget ett skit.

En annan sak jag tycker är fel är Boatengs startposition. Imo så ska han inte starta en match bakom anfallarna utan det är dit han ska flyttas om spelet blir för statiskt. Enligt mig borde han spela ett steg längre ner och ta bort en av dödgrävarna på mitten. In skulle istället t.ex. Aquilani kunna komma, men tyvärr så saknar Milan fortfarande den naturliga trequartistan sedan Kaka lämnade och som skulle behövas i den spelmodell som Allegri förespråkar.

Nej nu får man fan försöka sova bort det här.
2011-10-02, 23:03
Medlem
Saandros avatar
Är så fruktansvärt glad! Efter allt skrik på att Vucinic ska skjuta och att Vidal ska sluta hästa upp bollarna på parkeringsplatserna, så kommer Claudio "il principino" Marchisio och räddar mitt hjärta från en hjärtinfarkt!

Bästa var scenerna Conte gjorde när målen kom och efter slutsignalen! Fy fan vilka fina scener ANTONIO CONTE!

Nu ska jag sova gott!
2011-10-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Otroligt sorgligt att du inte kan skriva något konstruktivt om matchen ikväll. Du håller säkert med den stora falangen där allt ska vara så generellt som möjligt.
Nej då, jag är faktiskt också skeptisk till Milan, även om jag nog inte är på din nivå. Min skepticism har vuxit fram under säsongen - jag tippade dem som vinnare innan - och länge trodde jag att det bara rörde sig om en dålig start. Men nu vete fan, de verkar rätt risiga.

Men du verkar så upprörd över allt Milan företar sig! Du håller väl inte på Milan, har jag för mig att du har sagt?
Senast redigerad av Jackbob 2011-10-02 kl. 23:23. Anledning: Stavfel
2011-10-02, 23:08
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Matchen var så usel att borjeboy och andra som inte ser på italiensk fotboll troligen aldrig kommer se mer på italiensk fotboll. Förstår du hur uselt detta var? Det spär bara på fördomarna om att italiensk fotboll är stelt och otroligt segt. Speciellt när mästarlaget ställer upp med en startelva som innehåller stora medelmåttor som Antonini och Bonera.

Denna insats av Milan är inte på något sätt en engångsgrej. Dessa tendenser har alltid funnits men då har motståndarlagen inte varit speciellt bra. Juventus var usla förra året samma gäller Inter. Napoli nådde inte ända dit och Roma hotade aldrig.

Åh nej, anglofilerna kommer välja bort Serie A i framtiden... Mitt liv går under!

Men du påstår att Juve var kassa idag... Visst, avsluten var inga höjdare (eller jo, Vidals var) men den pressen, som man höll matchen igenom var ju enorm. Ett klockrent drag, tvingade ner Milan i banan för att dom skulle kunna starta upp något (läs: skicka långbollar). Något som resulterade i att Pirlo fick styra och ställa. Imponerad av Juventus, i allt utom just avsluten.
2011-10-02, 23:12
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGroen
Fyfan vad deprimerad man blir av dagens spel

Milan är så jävla mätta så det är helt sjukt och spelet fungerar inte för 5 öre. Ingen rör sig utan boll, ingen kämpar för laget (speciellt inte Zlatan). Han kan vara fantastisk på sin högsta nivå men tyvärr drar han ner tempot så jävla mycket nuförtiden och spelet blir så jävla statiskt. Därför blir det inte bättre av att han spelar med Cassano som också blir så jävla statisk i sitt spel.

Tyvärr är det långt tills nästa transferfönster men väl då så måste någonting hända. Minst 2 nya mittfältare måste komma in och röra om i grytan för annars kommer det har att bli en katastrofal säsong.

Jag tror egentligen inte att det är något fel på Allegris taktik, men tyvärr så får han väl inte de spelarna han vill ha. På Seedorfs position skulle man behövt en 10 år yngre version av Seedorf dvs. en som kan springa! Van Bommel är bra på det han gör, men sen samtidigt så tappar han onödiga bollar emellanåt och han skulle också behöva vara 10 år yngre(vilket egentligen stämmer in på alla 32+:are i laget)

Många i matchtråden kritiserar bytena och så även jag, men om man tänker efter så har han inte jättemycket att slänga in. Visst borde Aquilani kommit in eftersom han har lite teknik åtminstone. Han borde ha kommit in istället för Emanuelson som jag tycker att man lika bra kan skeppa iväg då han inte tillför laget ett skit.

En annan sak jag tycker är fel är Boatengs startposition. Imo så ska han inte starta en match bakom anfallarna utan det är dit han ska flyttas om spelet blir för statiskt. Enligt mig borde han spela ett steg längre ner och ta bort en av dödgrävarna på mitten. In skulle istället t.ex. Aquilani kunna komma, men tyvärr så saknar Milan fortfarande den naturliga trequartistan sedan Kaka lämnade och som skulle behövas i den spelmodell som Allegri förespråkar.

Nej nu får man fan försöka sova bort det här.

Bra inlägg som är nyanserat. jag håller med om allt speciellt att boateng blir alltför offensiv och borde kanske bytts ut, samtidigt är ju han ett offensivt vapen som är väldigt bra när det funkar för Milan. Juventus är riktigt bra i år så resultatet är inget att gråta (alltför länge iaf) över.
2011-10-02, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Nej då, jag är faktiskt också skeptisk till Milan, även om jag nog inte är på din nivå. Min skepsicism har vuxit fram under säsongen - jag tippade dem som vinnare innan - och länge trodde jag att det bara rörde sig om en dålig start. Men nu vete fan, de verkar rätt risiga.

Men du verkar så upprörd över allt Milan företar sig! Du håller väl inte på Milan, har jag för mig att du har sagt?

Klart jag är upprörd. Att ett mästarlag håller denna klass är fan rekord i uselhet.

Håller förövrigt på Napoli och Cesena. Två lag som är fartfyllda, synd bara att de sistnämnda inte har kommit igång ännu.
Senast redigerad av DinPappaLiknarMig 2011-10-02 kl. 23:19.
2011-10-02, 23:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Klart jag är upprörd. Att ett mästarlag håller denna klass är fan rekord i uselhet.

Antar att du var jätteupprörd när barca bara kunde klara oavgjort mot dessa rekordinnehavare i uselhet då.
Jag är också besviken över Milans svaga inledning på säsongen men nu har dom dom spelarna som dom har och en massa skador, det känns felaktigt att hoppa på Allegris taktiska kunskap när det är uppenbart att laget saknar viktiga spelare på viktiga positioner. I dagens match känns dom dock överrumplade av juves press vilket dom inte borde ha varit så lite ris kanske Allegri ska ha ändå.
2011-10-02, 23:25
Bannlyst
Citat:

Håller förövrigt på Napoli och Cesena. Två lag som är fartfyllda, synd bara att de sistnämnda inte har kommit igång ännu.

Du höll på Inter precis? Här går det undan.
2011-10-02, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Du höll på Inter precis? Här går det undan.

Det har jag aldrig sagt. Kanske framstår det som att jag håller på Inter när jag är kritisk mot Milan.
2011-10-02, 23:32
Bannlyst
Citat:
Det har jag aldrig sagt. Kanske framstår det som att jag håller på Inter när jag är kritisk mot Milan.

Nej men för 1-2 veckor sen så kopiera du en lång text från Inters svenskafans forum och sen när Calciatore sa att du kopierat den därifrån så sa du att det var du som skrev den. Konstigt att du skriver såna långa texter om Inter om du inte håller på dom. Så antingen trolla du att det var du som skrev den eller så har du bara bytt lag nu när det går dåligt.
2011-10-02, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Nej men för 1-2 veckor sen så kopiera du en lång text från Inters svenskafans forum och sen när Calciatore sa att du kopierat den därifrån så sa du att det var du som skrev den. Konstigt att du skriver såna långa texter om Inter om du inte håller på dom. Så antingen trolla du att det var du som skrev den eller så har du bara bytt lag nu när det går dåligt.

Ja, jag skriver mycket i SF. Såg du mitt inlägg om Milan lite längre bak eller? Jackbob trodde ju till och med att jag höll på dem. Så ja, mina kritiska inlägg om lag kan framstå som att jag är nån slags supporter.
2011-10-02, 23:37
Medlem
Spinnacers avatar
Hoppas Berlusconi såg den här skiten på tv. Hiddink till Milan i Januari, tack....

Allegri har ingen offensiv spelidée, han förlitar sig ENDAST på individuella prestationer.
7 Försvarare och 3 anfallare, sparka upp den till Ibra/Pato/Robinho och hoppas på något fint.

# Milan 2-2 Lazio - Ibra+Cassano räddade matchen helt själva, ingen hjälp.
# Barcelona 2-2 Milan - 20% bollinnehav, mestadels på egen planhalva. Pato och Silva räddar matchen helt själva, ingen hjälp.
# Napoli 3-1 Milan Överkörda, rätt upp och ner. Aqulani gjorde en monsternick, utöver det ingenting alls.
# Milan 1-1 Udinese Skapade inget framåt. Abbiatis jättetavla. Shaarawy räddar 1 poäng.
# Milan 1-0 Cesena - Satt riktigt långt inne, 0 chanser. Vinst p.g.a misslyckat inlägg från Seedorf som råkade gå in i mål.
# Milan 2-0 - Viktoria Plzen Ibra+Cassano räddade matchen helt själva, ingen hjälp.
# Juventus 2-0 Milan - Skapade inget framåt. 50% completed passes. Bonera fuckar upp det som vanligt (Milan har aldrig vunnit med honom från start) sen Abbiatis jättetavla.

Dålig taktik, dåliga laguttagningar (Emanuelson och Boateng som trequartistas, herregud), icke-existerande matchcoaching, dåliga byten. Skulle kunna spy galla hur länge som helst om allt som har varit dåligt, men jag pallar ej. Faktum är att Milan har varit dåliga ända sen årsskiftet 2010/2011, skillnaden var att de andra lagen var ännu sämre och att Serie A i princip redan var avgjord efter höst/vinter.
Senast redigerad av Spinnacer 2011-10-03 kl. 00:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in