Resultat: .
0%
röster
2010-07-06, 19:26
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Det gäller även den omvända situationen(Italienare i PL), finns undantag som t.ex. Zola. men dom flesta misslyckas också i PL förutom kanske Aquilani som verkar ha något på gång, vi får se mer nästa säsong.

Kommer ihåg att Rolando Bianchi inte alls trivdes och menade att dom alltid var på pubar och drack öl. Detta gillade han inte och vips så kommer du inte in i laget p.g.a kulturella skillnader.

Jag har ingen koll på den här Luisao så hur det kommer det sig att du hellre ser honom än Burdisso?

En stor skillnad är att dom italienska spelarna i England lämnat rätt stora avtryck efter sig. Trots rätt mediokra prestationer så blev man omtyckta av supportrarna. Jag tänker bland annat på Carbone som flackade runt halva England men blev ändå älskad, eller Di Canio som visserligen var rätt bra men hade också en hel del sköna utspel och Vialli hade garanterat blivit det om han inte hamnat i konflikt med Gullit. Även Maccarone fick en plats i supportrarnas hjärtan.
Senast redigerad av 4522 2010-07-06 kl. 19:35.
2010-07-06, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
En stor skillnad är att dom italienska spelarna i England lämnat rätt stora avtryck efter sig. Trots rätt mediokra prestationer så blev man omtyckta av supportrarna. Jag tänker bland annat på Carbone som flackade runt halva England men blev ändå älskad, eller Di Canio som visserligen var rätt bra men hade också en hel del sköna utspel och Vialli hade garanterat blivit det om han inte hamnat i konflikt med Gullit. Även Maccarone fick en plats i supportrarnas hjärtan.

En intressant iakttagelse måste sägas. Vad beror det på egentligen? Kan det vara hur man är på träningen/utanför planen, mediahantering eller det man gör på planen?
Vanligtvis måste man ju mer eller mindre prestera eller visa 100% passion som ny spelare innan man blir omtyckt.
2010-07-06, 22:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
En intressant iakttagelse måste sägas. Vad beror det på egentligen? Kan det vara hur man är på träningen/utanför planen, mediahantering eller det man gör på planen?
Vanligtvis måste man ju mer eller mindre prestera eller visa 100% passion som ny spelare innan man blir omtyckt.

Svårt att säga. Till största del beror det nog på attityden och uppsynen utanför planen, eller att man har satt något oförglömligt mål. Många av dom italienska spelarna på öarna har antingen varit excentriska och rätt graciösa eller ena riktiga tjurar. I första fallet går det nog hem i stugorna då det är så annorlunda, nästintill exotiskt och det sistnämnda är säkert populärt eftersom det påminner om den engelska mentaliteten.

Det är ofta så. Antingen gillar man en sak på grund av att det är annorlunda, eller för att man kan känna igen sig i en persons beteende.
2010-07-07, 15:51
Bannlyst
Jävla fitt hor ledning om Roma låter Mexes gå, ge fan i Burdisso och köp Luisao istället.
2010-07-07, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Jävla fitt hor ledning om Roma låter Mexes gå, ge fan i Burdisso och köp Luisao istället.

Du är den andra som hellre ser Luisao än Burdisso. Förklarar gärna varför då jag inte riktigt känner till Luisao.
Vad har ledningen gjort nu? Dom kommer inte släppa Mexés för vem ska dom då ha i backlinjen? Andreolli är på väg bort och Burdisso lär vi inte köpa så vi har inte råd att släppa Mexés helt enkelt.
2010-07-07, 16:03
Bannlyst
Citat:
Du är den andra som hellre ser Luisao än Burdisso. Förklarar gärna varför då jag inte riktigt känner till Luisao.
Vad har ledningen gjort nu? Dom kommer inte släppa Mexés för vem ska dom då ha i backlinjen? Andreolli är på väg bort och Burdisso lär vi inte köpa så vi har inte råd att släppa Mexés helt enkelt.

Luisao är helt enkelt mer stabilare än Burdisso och dessutom har ledaregenskaper då han är kapten i Benfica, dessutom så skulle vi kunna köpa loss honom betydlig billigare än burdisso som Inter vill ha 10€ miljoner på.

Ledningen vill sälja Mexes (?!) för att finansiera köpet av Burdisso, jag vettefan hur de tänker men om de gör de så är de världens mest inkompetena och idiotiska ledning ett fotbollslag har haft/har (förhoppningsvis rensas flera av de i och med en ny ägare).

Andreolli är på väg till Bologna på lån, medans man vill sälja Julio baptista,Doni,Cicinho men de ledningen inte tänker på är att om vi nu säljer Doni vem ska vara 2:a målvakt? Artur är på väg bort och sen är de tomt.

Romas ledning
2010-07-07, 16:43
Avslutad
Citat:
Luisao är helt enkelt mer stabilare än Burdisso och dessutom har ledaregenskaper då han är kapten i Benfica, dessutom så skulle vi kunna köpa loss honom betydlig billigare än burdisso som Inter vill ha 10€ miljoner på.

Ledningen vill sälja Mexes (?!) för att finansiera köpet av Burdisso, jag vettefan hur de tänker men om de gör de så är de världens mest inkompetena och idiotiska ledning ett fotbollslag har haft/har (förhoppningsvis rensas flera av de i och med en ny ägare).

Andreolli är på väg till Bologna på lån, medans man vill sälja Julio baptista,Doni,Cicinho men de ledningen inte tänker på är att om vi nu säljer Doni vem ska vara 2:a målvakt? Artur är på väg bort och sen är de tomt.

Romas ledning

Roma har ju förlängt kontraktet med Lobont som kommer agera 2:a målvakt.

Det är ingen nyhet att Romas ledning oftast är ute och cyklar i många fall. Det känns helt ovisst då Unicredit/Sensi historien tar nya vändor hela tiden och man vet inte riktigt hur det kommer sluta och köparens intentioner etc.

Då jag inte vet mycket om Luisao så kan jag inte kommentera hur jag ser på saken vad gäller Luisao som ersättare till Burdisso. Får se vad som händer helt enkelt.
Senast redigerad av J-dilla 2010-07-07 kl. 16:48.
2010-07-07, 18:02
Bannlyst
Citat:
Roma har ju förlängt kontraktet med Lobont som kommer agera 2:a målvakt.

Det är ingen nyhet att Romas ledning oftast är ute och cyklar i många fall. Det känns helt ovisst då Unicredit/Sensi historien tar nya vändor hela tiden och man vet inte riktigt hur det kommer sluta och köparens intentioner etc.

Då jag inte vet mycket om Luisao så kan jag inte kommentera hur jag ser på saken vad gäller Luisao som ersättare till Burdisso. Får se vad som händer helt enkelt.

Aha okej har inte hört något om Lobont, vem agerar 3:e målvakt?

Luisao är mycket bra mittback hoppas Roma köper honom men de blir tuff då alla klubbar är ute efter honom
2010-07-08, 12:33
Bannlyst
Kjaer klar för Wolfsburg

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=362505
2010-07-08, 13:43
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Kjaer klar för Wolfsburg

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=362505

Tråkigt för Palermo och Serie A att bli av med en väldigt talangfull mittback som har gjort det riktigt bra dom här två säsongerna han har varit i Italien.
Han får ju ett rejält lönelyft i Wolfsburg så det lockade nog ganska så mycket.
2010-07-08, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Tråkigt för Palermo och Serie A att bli av med en väldigt talangfull mittback som har gjort det riktigt bra dom här två säsongerna han har varit i Italien.
Han får ju ett rejält lönelyft i Wolfsburg så det lockade nog ganska så mycket.

Såldes ju för en riktigt skämt summa...12€ miljoner...rea
2010-07-08, 17:09
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Såldes ju för en riktigt skämt summa...12€ miljoner...rea
tycker du verkligen det? ingen speciell back. synd bara att han missar cl (exakt!) med flytten

måste erkänna att jag tänkte fel på priset där, valutor är inte min starka sida
Senast redigerad av Heatmaster 2010-07-08 kl. 17:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in