Resultat: .
0%
röster
2011-07-09, 19:44
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Trodde inte det fanns 7:e-placerade "storlag". (Måste ta varje chans man får, È Juve merda!)

Oh snap!

Sen måste man tacka Kung Fabio för allt han gjort för fotbollen och Italien. Tråkigt att han lägger skorna på hyllan... :/
2011-07-10, 02:13
Medlem
wrathexs avatar
Juve har också Ekdal & Almiron helägda (igen)

Samtidigt är Tiago tillbaks från AtMadrid, för övrigt så har Iaquinta skadad sig för typ 20e gången på 1 år.
2011-07-10, 09:04
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Finns det någon här inne som kan summera transfers alltså helt klara övergångar för de stora lagen i Italien?

Har ingen 100% tillförlitlig sådan sida men här har du en sammanställning från gazzettan: http://www.gazzetta.it/Calcio/Calciomercato/calciomercato_speciale.shtml och här lega calcios http://www.legaseriea.it/it/serie-a-tim/calcio-mercato

Vilken du vill se som mest tillförlitlig är upp till dig.

Och tacka Cannavaro...? För vad? Såg Lippi tyckte Cannavaro framförallt va en fin man....... My ass. Bra spelare, skitbra när han var som bäst, men nu återstår bara en pajas. Blir förbannad bara jag tänker på honom.

Och eftersom någon i tråden snuddade vid både Empoli och Spezia så hyllar jag istället någon som är värd det. För nämner man framförallt Empoli då börjar jag fan i mig dreggla och skulle ni vara nära mig skulle ni höra mig sukta högt efter... Ighli Vannucchi. Vilken spelare! En Giannini i något senare års tappning. En dåtidens Pastore typ. Han startade fint, gjorde sina första proffisionella mål på Stadio Porta Elisa i Luccas dåvarande lag (som sen dukade under) Lucchese (Kuriosa att tillägga – jag såg Lucchese då han var där, men har inte en aning om han var med eller inte). Vann även U-21 EM men därefter blev just inte så mycket mer, han spelade i ett par lite mindre klubbar innan han blev kung i Empoli i 7 år, innan han la av men efter många om och men skrev på för 2 säsonger för Spezia.
Fattar faktiskt inte grejen, jag borde fan bli scout, han lekte ju med allt och alla. Sänkte storlag, lyfte hela Empoli till en UEFA-cup plats. Han är vad Giovinco är idag, bortsett från erkänd. Dvs misshandlat, förnekat men så oerhört talangfull. Och just för att 3-barnspappan från Prato fick långt mycket mindre än vad han förtjänade så ser jag det som min förbannade uppgift att se till så vi inte glömmer...

http://www.youtube.com/watch?v=Iuo0v2u3MiM&feature=youtu.be
2011-07-10, 10:55
Medlem
Lazio 100% klara transfers.. 100%....

In: Dominga Berlanga(Primavera), Miroslav Klose, Senad Lulic, Abdoulay Konko, Federico Marchetti.

Ut: Mourad Meghni, Stephan Lichtsteiner, Antonio Cinelli(lån), Federico Sevieri(lån), Riccardo Perpetuini(lån), Tommaso Berni, Christian Manfredini, Francesco Mancini(detaljer oklara).

Konko verkar enligt uppgift vara precis så dålig man kunde gissa. Otrolig jävla värvning.

Cana är med på träningslägret men som sagt inte 100% klar. Muslera måste signa och bli 100% klar för Gala först. Cisse och Stankevicius väntas genomgå medicinska tester på måndag. Sen bör Lotta och Tare ta det lugnt med nyförvärv.
2011-07-10, 12:46
Bannlyst
hur tror ni att lazio klarar sig utan Stephan Lichtsteiner? Vidare vem ser ni som främsta utmanare till Milan och Inter i dags läget?

Ryktas ju så mycket med vidal, aguero mfl till Juventus men jag har svårt att se att dem utan europa spel ska kunna locka sådana spelare.
2011-07-10, 12:54
Medlem
Apropå Hellas återkomst till Serie B så ryktas det nu om att talangen Gianmarco Zigoni kanske kommer att spela för dem. När jag kollade på Wiki så verkar ha vara en duktig talang, men framförallt så har han lite att leva upp till efter hans pappas härjningar i Hellas.

Tidigare i tråden (bilderna är fantastiska):
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Och plocka billiga poäng hos undertecknad, Hellas är ett riktigt skönt gäng i en minst lika vacker region. Vi har ordat om det förut i den här tråden men det är något visst med deras historia, deras scudetto och sedan har man ju haft allsköns spelare också, Preben Elkjaer eller Gianfranco Zigoni, en av dom mest färgstarka karaktärerna någonsin och Italiens svar på George Best. Han drack och älskade kvinnor lika mycket som bilar. En match så filmade han lite, linjedomaren kommer upp till honom och säger "men kom igen, du står ju aldrig upp" då svarade han "det är sant, jag var med en kvinna till fem i morse och är lite trött". Efter slutsignalen går linjedomaren fram och undrar vad han egentligen sa under matchen, då svarar Zigoni "men hur kan du komma och avbryta mig när jag står och pratar? Jag ska köra upp flaggan i röven på dig". Sex matcher och ett halvårs indragen lön blev svaret. Det här är samma spelare som jämförde sig själv med Pelé och Maradona och menade att dom var utomjordingar inom fotbollen. Här har ni honom när han blev petad i en match, på bänken i Hellas; http://files.splinder.com/5697c27a426d6e9116b5367cbfdfc741.jpeg. Cowboybootsen fångades dock inte på den bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hellas 1984/85 var en fantatisk saga. Detta lilla skitlag, när det fanns spelare som Maradona, Platini, Zico, Rummenigge osv. Men vafan, Hellas hade ju Preben & co!

Zigo var väl inte med då de erövrade lo Scudetto, men han led ju som sagt inte av någon falsk blygsamhet.
http://img2.libreriauniversitaria.it/BIT/182/9788887881820g.jpg
En självbiografi som jag absolut kan tänka mig att läsa.

Google lärde mig att hans son Gianmarco (19 år) tydligen har testats hos Milan och Genoa, och ska nu spela i Frosinone (fortfarande ägd av Milan och Genoa). Enligt Wiki. Hans morfar är tydligen Pierluigi Ronzon som kom från Friuli men spelade 200 matcher för Napoli. Sedär, en skön blandning av Hellas och Napoli. Zigoni junior! en spelare som både 4522 och Vivoli kan hålla på.

Så har jag ändå försökt lite att hänga med i mercato-snacket...
2011-07-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Vidare vem ser ni som främsta utmanare till Milan och Inter i dags läget?
Svårt att säga sålänge mercaton fortfarande är öppen. Milan vann ju ligan förra året mycket tack vare värvningar som gjordes i sista stund.
Men jag skulle inte bli särskilt förvånad om det blir de tre klassiska storlagen som slutar topp 3 när säsongen summeras. Jag tror inte att Napoli (efter den havererade Inler-affären) och Udinese lyckas återupprepa fjolårets succé och Romas projekt är än så länge ganska svårläst.
2011-07-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Men jag skulle inte bli särskilt förvånad om det blir de tre klassiska storlagen som slutar topp 3 när säsongen summeras. Jag tror inte att Napoli (efter den havererade Inler-affären) och Udinese lyckas återupprepa fjolårets succé och Romas projekt är än så länge ganska svårläst.

Jag tror du har missat att Napoli har Donadel.
2011-07-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jag tror du har missat att Napoli har Donadel.
Haha, då så.
Men jag tror inte att Napoli kommer bli sämre för att de inte lyckades värva Inler, utan att de inte lyckaded värva Inler känns som ett symptom på att de kommer att bli sämre. Svårt att förklara sånt här som baseras på "känsla".
2011-07-10, 13:30
Medlem
Citat:
Haha, då så.
Men jag tror inte att Napoli kommer bli sämre för att de inte lyckades värva Inler, utan att de inte lyckaded värva Inler känns som ett symptom på att de kommer att bli sämre. Svårt att förklara sånt här som baseras på "känsla".
Ingenting är klart än. Idag drog Udinese på försäsongsläger, och Inler är inte med i truppen, vilket var Udineses ultimatum: Har inte Napoli och Inler gjort klart senast i helgen kallas han tillbaka.
2011-07-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Ingenting är klart än. Idag drog Udinese på försäsongsläger, och Inler är inte med i truppen, vilket var Udineses ultimatum: Har inte Napoli och Inler gjort klart senast i helgen kallas han tillbaka.
Ok, tack för informationen. Undertecknad är kroniskt dålig på att hänga med i mercato-svängarna, särskilt nu när jag bara har mobilen som hjälpmedel.
2011-07-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ok, tack för informationen. Undertecknad är kroniskt dålig på att hänga med i mercato-svängarna, särskilt nu när jag bara har mobilen som hjälpmedel.
För att spä på ryktet ytterligare så har Guidolin sagt idag till Corriere dello Sport att Inler med största säkerhet lämnar.

http://www.corrieredellosport.it/calcio/serie_a/udinese/2011/07/10-182886/Guidolin+:+%C2%ABInler%3F+Credo+che+andr%C3%A0+via +dall'Udinese%C2%BB

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in