Resultat: .
0%
röster
2010-08-28, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robin_hero
Blir så trött på TV4! Det är ett förbannat daltande med Zlatan ibland. Fiorentina-Napoli känns ungefär 700ggr intressantare än Milan-LECCE Om sen Zlatan debuterar/gör mål eller nån snygg klackpassning så kan jag väl se det i efterhand. Jag kollar för att se bra fotboll, inte för att jag är intresserad av om Zlatan har skaffat en ny frisyr eller en finne på näsan. Näe, jag hoppas intresset för den här matchen blir dåligt så att de kanske, kanske visar Inter-Roma framför Milan-Parma eller vad som nu kan bli fallet senare under säsongen. Skit TV4!

mmm tyvärr får vi leva med det

tills han lämnar för city förhoppningsvis
2010-08-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
mmm tyvärr får vi leva med det

tills han lämnar för city förhoppningsvis
Kan ju säga att jag inte har något emot Zlatan som spelare och jag ser gärna honom spela, men då i bra matcher och inte när det behöver gå ut över bättre fotbollsunderhållning. Milan-Lecce är inte bättre fotboll än Fiorentina-Napoli. Är det verkligen troligt att fler kollar Milan (kanske med Zlatan i laget) mot ett "skitlag" än ett toppmöte i Serie A?
2010-08-28, 22:34
Bannlyst
så nu är det konstaterat att roma inte kmr komma topp 4 i år. tack för den ranieri.
2010-08-28, 22:35
Medlem
Citat:
Kan ju säga att jag inte har något emot Zlatan som spelare och jag ser gärna honom spela, men då i bra matcher och inte när det behöver gå ut över bättre fotbollsunderhållning. Milan-Lecce är inte bättre fotboll än Fiorentina-Napoli. Är det verkligen troligt att fler kollar Milan (kanske med Zlatan i laget) mot ett "skitlag" än ett toppmöte i Serie A?
Sry, vi lever i marknadsekonomi. Efterfrågan är Zlatan, därför sänds Zlatan.

Citat:
så nu är det konstaterat att roma inte kmr komma topp 4 i år. tack för den ranieri.
Men Cesena är la rätt giftiga?
Senast redigerad av Martinao 2010-08-28 kl. 22:41.
2010-08-28, 22:53
Medlem
Citat:
Inter kryssade väl förra säsongens premiärmatch mot nykomlingen Bari, och de vann ändå ligan. Jag tycker alltså inte att man ska dra för stora växlar av detta.
2010-08-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Inter kryssade väl förra säsongens premiärmatch mot nykomlingen Bari, och de vann ändå ligan. Jag tycker alltså inte att man ska dra för stora växlar av detta.
Alltid lika lurigt att möta en nykomling i första omgången, alla ni Romafans bör vänta ett tag till innan ni dömer ut ert lag.
2010-08-28, 23:10
Bannlyst
Det är sant, Cesena spela rätt bra idag men Roma hade många många chanser att göra mål, borde slutat minst 3-1 för att vara rättvis.

Jag väntar fortfarande på den där strikern som sätter ditt målen, kan det vara Adriano?
2010-08-28, 23:16
Medlem
Ingen vidare start på säsongen detta. Såg stelt och ganska nonchalant ut stundtals, vi skapade iofs tillräckligt många bra målchanser för att göra mål men Antoniolli gjorde en kanonmatch. Julio Sergio såg riktigt stabil ut men backlinjen såg inte allt för säker ut. Jag tror vi får ge laget 2-3 matcher innan de kommer igång. Riktigt skönt att soppan Burdisso fick ett slut idag och att han är en roma spelare. Kommer bli en stor tillgång under säsongen.

Jag blev väldigt imponerad av Cesena faktiskt. De spelade väldigt organiserat och disciplinerat. Nagatomo såg väldigt intressant ut och det ska bli kul att se vad Cesena kan göra denna säsong. Mycket möjligt att de går succé redan första säsongen. Man har iaf förutsättningarna för det. Man har även en väldigt bra och kompakt arena som är väldigt bra. Se upp för Cesena, helt klart!

Kul att se att det var många Cesena tifosi på plats i Rom. Svårt att bedöma hur många de var, men det var en del. Mitten av Curva Sud stod tom under hela första halvlek för att sedan fyllas på i andra då hela kurvan blev fullsatt. Jag vet inte riktigt vad det rörde sig om, men det troliga är att det var någon form av protest mot "La tessera del tifoso". Men hela kurvan var inte tom därför var det troligtvis inte alla Ultras grupper som var med på det. Lovar att återkomma om det så fort jag fått reda på något mer!

Hur som helst känns det helt underbart att Serie A är igång och det ska bli fantastiskt kul att se så många matcher. Men jag får väldigt dåliga vibbar av ändringen som Tv4 gör. Att man byter ut Fiorentina-Napoli mot Milan-Lecce för att fler vill se laget som Zlatan ska lira i. Verkligen dåliga vibbar. Hoppas de inte fortsätter med såna grejer för då kan det återigen bli fiasko av allt.

Forza Roma!
2010-08-28, 23:17
Medlem
Amors avatar
Citat:
Vad gjorde Ranieri för något fel?

Tycker det var en rätt fin match mellan Roma och Cesena. Cesena överaskade i alla fall på mig med riktigt fint och fyndigt anfallsspel. Framförallt Giaccherini var riktigt kul att se, även sådana som Nagatomo och Schelotto såg intressanta ut. Cesena kommer absolut inte bli något stryklag.
2010-08-28, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vad gjorde Ranieri för något fel?

Tycker det var en rätt fin match mellan Roma och Cesena. Cesena överaskade i alla fall på mig med riktigt fint och fyndigt anfallsspel. Framförallt Giaccherini var riktigt kul att se, även sådana som Nagatomo och Schelotto såg intressanta ut. Cesena kommer absolut inte bli något stryklag.

Casseti fortfarande spelar i Roma.
2010-08-28, 23:27
Bannlyst
Citat:
Blir så trött på TV4! Det är ett förbannat daltande med Zlatan ibland. Fiorentina-Napoli känns ungefär 700ggr intressantare än Milan-LECCE Om sen Zlatan debuterar/gör mål eller nån snygg klackpassning så kan jag väl se det i efterhand. Jag kollar för att se bra fotboll, inte för att jag är intresserad av om Zlatan har skaffat en ny frisyr eller en finne på näsan. Näe, jag hoppas intresset för den här matchen blir dåligt så att de kanske, kanske visar Inter-Roma framför Milan-Parma eller vad som nu kan bli fallet senare under säsongen. Skit TV4!

Ni kommer totalt tröttna på tv4 sändningar det ända de kommer gör är Spammma om Zigenare dag in dag ut.
2010-08-28, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Ni kommer totalt tröttna på tv4 sändningar det ända de kommer gör är Spammma om Zigenare dag in dag ut.

RIP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in