Resultat: .
0%
röster
2011-04-03, 12:32
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
En spade är en spade och bör företrädesvis användas till att gräva med. Det är knappast någon hemlighet att Zlatan är ett verktyg med vilket man vinner ligor, men däremot inget verktyg med vilket man vinner avgörande matcher.

Att Zlatans frånvaro igår närmast såg ut som någonting positivt för Milan innebär inte att man inte kan (och bör) fortsätta förlita sig på honom under fortsättningen av serien.

Nu Napoli - Lazio!
Njäaej, där håller jag inte med dig. Rent spelmässigt är det så, men sekvensmässigt är det ju få spelare som är bättre än Zlatko när det kommer till att avgöra matcher.
2011-04-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Han har inte pallat omställningen från Bari till Inter. Han känns på tok för osäker och fladdrig. Gör för mycket enkla misstag. Att Leonardo skulle floppa i denna match var ingen större skräll. 4-2 Fantasia funkar mot skitlag och Bayern men i svårare matcher måste han faktiskt använda sig av något som kallas taktik. Försvarsspelet har sett väldigt dåligt ut i många matcher där ytorna blir enorma för motståndarna. Å andra sidan så är allt bättre än Benitez....

Han Santon som man såg i CL för nåt år sen verkade ju riktigt bra, han borde kanske inte vara utlånad(?).
2011-04-03, 12:41
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Njäaej, där håller jag inte med dig. Rent spelmässigt är det så, men sekvensmässigt är det ju få spelare som är bättre än Zlatko när det kommer till att avgöra matcher.
Okej, det var ett grovt tillyxat omdöme. Det jag menar är i generella termer, diskrepansen mellan Zlatans betydelse över 38 matcher och densamma i exempelvis ett cupspel tenderar att vara väldigt stor.
2011-04-03, 13:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kan i princip garantera att Milan kommer falla tillbaka till sitt något omständliga runt-spel om Ibrahimovic spelar nästa match. Mittfältarna befrias från kreativt ansvar, bollen söks till Ibra som i sin tur ska göra något magiskt och frispel Pato, Robinho, eller dylik pjäs. Eller avsluta själv.

Jag föredrar den fotboll rossoneri bjöd på igår.

Van Bommel var en av planens stora aktörer igår, och jag håller med om att det vore oklokt att switcha honom rakt av mot en Pirlo tillbaks från skada. Men det finns ganska säkert lösningar där bägge får plats på planen, samt Boateng och Gattuso. Seedorf kan man arkivera till nästa derby.

Angående Ranocchia så har jag personligen hängt kvar i föreställningen att han är bra helt enkelt eftersom han var bra i Genoa. Men defensiven såg helt annorlunda ut där, och han hamnade inte alls lika ofta i kritiska situationer. Istället var det typen positionssäker, rensande mittback, utan några större krav på spelförståelse eller spelskicklighet. Och detta var ingen illusion, han gjorde det riktigt bra, ihop med Dainelli, Kaladze m fl. Det vi ser i Inter är inte bra, medges... tyvärr. Mittbackars accepterade felprocent är ca 0.

- F.G
2011-04-03, 13:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Angående Cassano. För mig är han ingen spontan, varm och lite härligt småcrazy människa. För mig är han den värsta sortens teaterapa. Det är alldeles för uppenbart att han älskar uppmärksamheten. Han har totalt gått på myten om sig själv och gör allt han kan för att odla den.

Han har dock fina fötter och en väl utvecklad fotbollshjärna. Till skillnad från Balotelli som inte har särskilt mycket i fötterna eller något spelsinne utan tjänar på att vara "kontroversiell" så tror jag att Cassano hade blivit en större spelare om han inte valt en karriär som pajas.

But that's just me.

Haha, cynikern har talat. Han var ju exakt likadan som barn så någonstans måste ju "myten" ha uppstått. Sedan kanske han odlar den men det mesta känns ändå genuint och spontant. Det är inte så att han går in i en match och fixar straff, sätter den och sedan blir utvisad med flit. Det bara händer honom som så mycket annat.

Det är nog lite tidigt att döma ut Ranocchia helt men det är onekligen något skumt med hans positionsspel, det kan jag hålla med om.
2011-04-03, 13:59
Medlem
ddf66s avatar
Jag såg inte någon bild att Zlatan satt på läktaren, var han där ?
2011-04-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Jag såg inte någon bild att Zlatan satt på läktaren, var han där ?
Rapporteras om att han inte var där utan att han var hemma och såg matchen. Jävligt svinigt gjort IMO. Det viktigaste derbyt på mannaminne och lagets stjärna sluter inte ens upp för att se matchen på plats med lagkamraterna. Pirlo, Ambrosini, Inzaghi och alla de andra skadade spelarna var där - men inte Ibra. Han borde få en fet utskällning av laget.
2011-04-03, 14:42
Medlem
Jag saknar ord, Napoli..
2011-04-03, 14:50
Medlem
Marcens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=BxA_KgffY4U

Inte ser man sådan här passion i de allsvenska rapporteringarna. Fantastiskt.

Forza Milan!
2011-04-03, 14:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Rapporteras om att han inte var där utan att han var hemma och såg matchen. Jävligt svinigt gjort IMO. Det viktigaste derbyt på mannaminne och lagets stjärna sluter inte ens upp för att se matchen på plats med lagkamraterna. Pirlo, Ambrosini, Inzaghi och alla de andra skadade spelarna var där - men inte Ibra. Han borde få en fet utskällning av laget.

Glömde bort det eftersom fotbollen var så vacker att se på, men det var faktiskt noll klipp av Ibra. Sitter han hemma under seriens viktigaste match? Det är fan riktigt dåligt.

Hur som helst, for the record, har vi denna helg sett 2010/11-säsongens två bästa matcher i rask följd -- ett magiskt Milan med touch av tidigt 90-tal spelade ut Inter efter noter, och Napoli med världens möjligen bäste avslutare Cavani vänder två gånger om mot ett smart spelande Lazio i en sanslöst underhållande match på ett hysteriskt San Paolo.

Bara att beklaga de som missade dessa två föreställningar.

Nu till något helt annat, nämligen det prestigeladdade toppmötet Genoa-Cagliari.

- F.G
2011-04-03, 14:55
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Satan i gatan vilken jävla match, synd att jag missade den... Serie A när det är som bäst! Undrar hur många toppklubbar som kommer visa intresse för Cavani i sommar.
2011-04-03, 14:58
Medlem
Kan någon förklara Cavanisituationen för mig som om jag vore en sjuåring, för att citera Philadelphia. Han har kontrakt till 2014 med Palermo? Han är på lån? Han är köpt men står som lånad? Får Palermo ta tillbaka honom på något sätt (antar att de inte kan det)?

Ber om ursäkt om jag missat någon fakta som gör det hela mer uppenbart, typ att han inte alls skulle vara på lån.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2011-04-03 kl. 15:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in