Kan i princip garantera att Milan kommer falla tillbaka till sitt något omständliga runt-spel om Ibrahimovic spelar nästa match. Mittfältarna befrias från kreativt ansvar, bollen söks till Ibra som i sin tur ska göra något magiskt och frispel Pato, Robinho, eller dylik pjäs. Eller avsluta själv.
Jag föredrar den fotboll rossoneri bjöd på igår.
Van Bommel var en av planens stora aktörer igår, och jag håller med om att det vore oklokt att switcha honom rakt av mot en Pirlo tillbaks från skada. Men det finns ganska säkert lösningar där bägge får plats på planen, samt Boateng och Gattuso. Seedorf kan man arkivera till nästa derby.
Angående Ranocchia så har jag personligen hängt kvar i föreställningen att han är bra helt enkelt eftersom han var bra i Genoa. Men defensiven såg helt annorlunda ut där, och han hamnade inte alls lika ofta i kritiska situationer. Istället var det typen positionssäker, rensande mittback, utan några större krav på spelförståelse eller spelskicklighet. Och detta var ingen illusion, han gjorde det riktigt bra, ihop med Dainelli, Kaladze m fl. Det vi ser i Inter är inte bra, medges... tyvärr. Mittbackars accepterade felprocent är ca 0.
- F.G