Haha. Fredrik Sörensen, dansk, 18 bast. Ofattbar nödlösning som tillhör Primaveran i vanliga fall. Han är egentligen mittback och det syns på spelstilen men han får fylla in på flanken som ett bevis på den übertunna trupp Juventus ligger inne med.
Sällan sett någon så nervös på en fotbollsplan, men det är väl förståeligt med tanke på åldern och att halka in på ett bananskal från danska division 2 till startelvan i ett av världens förnämsta klubblag. Han gör det ändå helt ok med tanke på förutsättningarna.
Skön seger borta mot Catania, men lite smolk i bägaren att Del Piero inte håller fokus uppe och missar att ge Krasic ett givet mål i slutminuten.
Givetvis är de inte Sebastian som spela men han var lik faktiskt speciellt när dom filma han i profil efter att han hade kapat en på kanten.
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Intressant match ikväll, tror att den kan bjuda på riktigt rolig fotboll. Palermo har formen på sin sida och det stora frågetecknet hos Napoli måste vara försvarsspelet.
Finns ju som sagt alltid en chans när man bygger upp förväntningarna att matchen kommer att bli tråkig, ett typiskt 0-0 resultat vill vi inte se ikväll men tror faktiskt att det blir mål i denna match, måste bara bli det med tanke på dom två lagens offensiva kvalitéer.
Nu är det officiellt, Brescias tränare Iachini är sparkad och den tränare som i nuläget verkar ta över är Mario Beretta, (inget som är officiellt ännu.) Nu har jag ingen större koll på Beretta men vet att han senast tränade PAOK i Grekland. Ska bli intressant att se vem det än nu blir om man kan styra Brescia högre upp i tabellen och slå sig ner på säker mark i tabellen när den ska summeras sen i vår.
Den inställda snömatchen från förra omgången spelas imorgon kl 15.00, och något oväntat sänds denna match på TV4 på en tid då hederligt folk sitter på jobbet och porrsurfar med en kopp kaffe.
15:00 Bologna FC - Chievo
Bologna har här ett "gratis"-tillfälle att lämna surven med nedflyttningslag långt bakom sig, så kanske man kan få lite arbetsro i krisen.
Frågan alla vill ha svar på. När går Rafael Benitez tid ut?
Helst igår.
Det är en rätt komplex fråga. Dels måste man beakta Morattis stolthet och väga den mot risken att få en lika vedervärdig tränare samtidigt som det kan vara bra att ha fiskat lite i kölvattnet innan Benitez åker. Och då slutar vi alltid i samma ände - Capello. Ryktet säger ju att Moratti vill ha honom som en korttidslösning till sommaren då han istället ska landa Guardiola vars kontrakt går ut.
Visst, Benitez dagar är räknade och visst - han har inte gjort något bra jobb hittills men kom igen, Inter ställer upp med en så dålig startelva att man undrar om inte primaveran hade gjort det bättre. Biraghi (17 bast) från start, Orlandoni i målet, Cambiasso som mittback, Muntari, Obiora, Motta bildade mittfält... det jag vill säga är att hade det varit ett ordinarie Inter (eller iaf reservlaget) som lirade ikväll och torskade med 3-0 mot Bremen DÅ hade jag mått dåligt. Nu är det mest en axelryckning och ett konstaterande att laget kommer investera i spelare och tränare de närmaste veckorna. Dock tveksam till att Rafa går innan klubblags-VM.
Visst, Benitez dagar är räknade och visst - han har inte gjort något bra jobb hittills men kom igen, Inter ställer upp med en så dålig startelva att man undrar om inte primaveran hade gjort det bättre. Biraghi (17 bast) från start, Orlandoni i målet, Cambiasso som mittback, Muntari, Obiora, Motta bildade mittfält... det jag vill säga är att hade det varit ett ordinarie Inter (eller iaf reservlaget) som lirade ikväll och torskade med 3-0 mot Bremen DÅ hade jag mått dåligt. Nu är det mest en axelryckning och ett konstaterande att laget kommer investera i spelare och tränare de närmaste veckorna. Dock tveksam till att Rafa går innan klubblags-VM.
I matchartikeln till kvällens match siar Gazzettan om att Inter antingen måste prestera i klubblags-VM och komma stärkta ur situationen eller så ryker Benitez. Låter rimligt i mina öron.
Senast redigerad av 4522 2010-12-07 kl. 23:19.