Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Jo, staden Verona har faktiskt samma flagga som Sverige. Nu kommer säkert nån besserwisser & hävdar att det inte alls är samma för det svenska korset är ju inte centrerat. Praktiskt taget samma då.
Att fånarna har en fan-club i Grekland kände jag inte till men det kunde man anat med tanke på namnet Hellas. Det är väl krigsgudinnan Athena de valt på märket:
http://1.bp.blogspot.com/-qiw8AkXWlpM/TiyhVKhWGJI/AAAAAAAAAE0/4P1JKZsVRB0/s1600/Logo4.png
Grekjävlarna får väl heller inget designpris för sin kreation va?
Omöjligt att läsa grekiska men det enda som gick att tyda på deras hemsida var "SERIE A!!!". Så det jublas tydligen bland pöbeln i Athen också. Den första bild som dök upp på sidan var på en Paolo Di Canio med höjd högerarm i en "trevlig hälsning till publiken". Kan inte påstå att jag är förvånad över att hitta honom där. Kan inte läsa texten pga CP-bokstäverna men sambandet Verona-greker-fascister-Di Canio känns ju inte långsökt direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Va, ska ni prata om ett gammalt fint Stockholmskt handbollslag i Calcio-tråden!
Nä, handboll ska vi inte snacka, däremot måste ju den där målvakten i St Pauli nämnas. Har tappat namnet men dom hade ju en crazy målis som bodde i ett ockuperat hus. Ockupanter hade tagit fastigheten i besittning, vilket såklart är helt normalt i stadsdelen. Kåken låg väl i krokarna kring Reeperbahn & målvakten bosatte sig faktiskt där bland de andra hippiesarna. Högavlönat proffs, ändå bor man bland cannabis-pundare & övervintrade punkare!
Snacka om kultlirare...
St Paulis president var väl drag-queen också om jag inte minns fel.
Egentligen borde Napoli skita i CL & starta en alternativ liga med andra dårklubbar. St Pauli, Fenerbahce, Millwall, Marseille, Boca Juniors osv. Champions Dårhus.
In med Roma också.
Och Hellas Pellas.